Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowy hybrydowy SUV z Chin już w Polsce. Znamy ceny BYD Seal U DM-i

Nowy hybrydowy SUV z Chin już w Polsce. Znamy ceny BYD Seal U DM-i

Na polskim rynku mamy coraz więcej chińskich samochodów. Jednym z najświeższych modeli jest BYD Seal U DM-i. Pod tym skomplikowanym oznaczeniem kryje się duży SUV z napędem hybrydowym typu plug-in, który wcześniej był oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym.

BYD Seal U DM-i
Zobacz galerię (18)
BYD
BYD Seal U DM-i
  • Do elektrycznego Seala U dołączyły dwa warianty hybrydowe PHEV
  • Słabszy ma 218 KM, a mocniejszy aż 324. Średni zasięg w trybie EV wynosi 70-80 km
  • Chiński SUV wygląda przyjemnie, ma bardzo bogate wyposażenie, w tym obrotowy ekran dotykowy, oraz (nie mogło być inaczej) atrakcyjną cenę

BYD Seal U to rodzinny SUV z segmentu D o długości blisko 4,78 m, rozstawie osi wynoszącym 2,77 m i bagażnikiem o pojemności 425 l. W ostatnim przypadku konkurenci oferują więcej — m.in. Toyota RAV4 czy Skoda Kodiaq — jednak pod kątem wyposażenia i przede wszystkim ceny mają się czego obawiać. Szykuje się ostra walka marki BYD (skrót od "Bulid Tour Dreams") z MG — nowy ZS również ma napęd PHEV i jest jeszcze tańszy.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

BYD Seal U DM-i: dwie odsłony hybrydy

Wersja napędowa DM-i jest hybrydą plug-in opartą na silniku benzynowym o pojemności 1,5 litra i akumulatorze o pojemności 18,3 kWh. Te elementy plus automatyczna skrzynia biegów są stałe, różnice pojawiają się dalej.

Bazowy wariant ma moc systemową wynoszącą 218 KM. W tym przypadku wolnossący silnik spalinowy współpracuje z jednym silnikiem elektrycznym, a napęd przenoszony jest na przednie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. trwa 8,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 170 km na godz.

Druga opcja oznacza 324 KM mocy i napęd na cztery koła realizowany przez dwa silniki elektryczne (umieszczone na przedniej i tylnej osi). Benzyniak jest turbodoładowany. Topowy BYD Seal U DM-i osiąga "setkę" po upływie 5,9 s i może się rozpędzić do 180 km na godz.

Hybrydy plug-in umożliwiają jazdę wyłącznie na napędzie elektrycznym — w pierwszym przypadku pełny akumulator zapewni do 80 km zasięgu, a w drugim do 70 km. Producent deklaruje, że ładowanie prądem stałym (DC) o mocy 18 kW podniesie poziom z 30 do 80 proc. w czasie 35 minut. Jazda z rozładowaną baterią w zwykłym trybie hybrydowym ma "kosztować" odpowiednio ok. 6,4 i 7,4 l na 100 km w trybie mieszanym.

BYD Seal U DM-i: bogate wyposażenie i obrotowy ekran

BYD Seal U DM-i jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: Design i Boost. Już podstawowa ma w zasadzie wszystkie elementy, których można wymagać od nowoczesnego samochodu. Na liście znajdują się m.in.:

  • reflektory LED;
  • 19-calowe felgi aluminiowe;
  • automatyczna klimatyzacja;
  • skórzana tapicerka;
  • podgrzewane i wentylowane fotele;
  • ambientowe oświetlenie;
  • cyfrowy zestaw wskaźników 12,3 cala;
  • ekran dotykowy 15,6 cala;
  • system kamer z widokiem 360 stopni;
  • Head-Up Display;
  • system audio z 10 głośnikami;
  • cztery pory USB-C;
  • dwie ładowarki indukcyjne;
  • funkcje Android Auto i & Apple CarPlay;
  • system bezkluczykowy;
  • tryby jazdy;
  • osiem poduszek powietrznych;
  • elektryczna otwierana i zamykana klapa bagażnika;
  • lakier metalizowany nadwozia;
  • funkcja dwustronnego ładowania V2L (dla zewnętrznych urządzeń elektrycznych);
  • pakiet systemów wspomagania kierowcy (ADAS): ostrzeganie o kolizji czołowej, automatyczne hamowanie awaryjne, adaptacyjny tempomat, ostrzeganie o kolizji z tyłu, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu, asystent zmiany pasa, monitorowanie martwego pola.

BYD Seal U DM-i: ceny w Polsce

To wszystko za rozsądne pieniądze. Podstawowa wersja kosztuje znacznie poniżej 200 tys. zł. Druga tylko nieznacznie przekracza ten pułap.

  • Boost, 218 KM, 2WD - 169 900 zł.
  • Design, 324 KM, 4WD - 209 900 zł.

Dla porównania całkowicie elektryczny BYD Seal U kosztuje od 195 900 zł.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji