- Do elektrycznego Seala U dołączyły dwa warianty hybrydowe PHEV
- Słabszy ma 218 KM, a mocniejszy aż 324. Średni zasięg w trybie EV wynosi 70-80 km
- Chiński SUV wygląda przyjemnie, ma bardzo bogate wyposażenie, w tym obrotowy ekran dotykowy, oraz (nie mogło być inaczej) atrakcyjną cenę
BYD Seal U to rodzinny SUV z segmentu D o długości blisko 4,78 m, rozstawie osi wynoszącym 2,77 m i bagażnikiem o pojemności 425 l. W ostatnim przypadku konkurenci oferują więcej — m.in. Toyota RAV4 czy Skoda Kodiaq — jednak pod kątem wyposażenia i przede wszystkim ceny mają się czego obawiać. Szykuje się ostra walka marki BYD (skrót od "Bulid Tour Dreams") z MG — nowy ZS również ma napęd PHEV i jest jeszcze tańszy.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoBYD Seal U DM-i: dwie odsłony hybrydy
Wersja napędowa DM-i jest hybrydą plug-in opartą na silniku benzynowym o pojemności 1,5 litra i akumulatorze o pojemności 18,3 kWh. Te elementy plus automatyczna skrzynia biegów są stałe, różnice pojawiają się dalej.
Bazowy wariant ma moc systemową wynoszącą 218 KM. W tym przypadku wolnossący silnik spalinowy współpracuje z jednym silnikiem elektrycznym, a napęd przenoszony jest na przednie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. trwa 8,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 170 km na godz.
- Dowiedz się więcej: Jeździłem chińską hybrydą BYD Seal U DM-i
Druga opcja oznacza 324 KM mocy i napęd na cztery koła realizowany przez dwa silniki elektryczne (umieszczone na przedniej i tylnej osi). Benzyniak jest turbodoładowany. Topowy BYD Seal U DM-i osiąga "setkę" po upływie 5,9 s i może się rozpędzić do 180 km na godz.
Hybrydy plug-in umożliwiają jazdę wyłącznie na napędzie elektrycznym — w pierwszym przypadku pełny akumulator zapewni do 80 km zasięgu, a w drugim do 70 km. Producent deklaruje, że ładowanie prądem stałym (DC) o mocy 18 kW podniesie poziom z 30 do 80 proc. w czasie 35 minut. Jazda z rozładowaną baterią w zwykłym trybie hybrydowym ma "kosztować" odpowiednio ok. 6,4 i 7,4 l na 100 km w trybie mieszanym.
BYD Seal U DM-i: bogate wyposażenie i obrotowy ekran
BYD Seal U DM-i jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: Design i Boost. Już podstawowa ma w zasadzie wszystkie elementy, których można wymagać od nowoczesnego samochodu. Na liście znajdują się m.in.:
- reflektory LED;
- 19-calowe felgi aluminiowe;
- automatyczna klimatyzacja;
- skórzana tapicerka;
- podgrzewane i wentylowane fotele;
- ambientowe oświetlenie;
- cyfrowy zestaw wskaźników 12,3 cala;
- ekran dotykowy 15,6 cala;
- system kamer z widokiem 360 stopni;
- Head-Up Display;
- system audio z 10 głośnikami;
- cztery pory USB-C;
- dwie ładowarki indukcyjne;
- funkcje Android Auto i & Apple CarPlay;
- system bezkluczykowy;
- tryby jazdy;
- osiem poduszek powietrznych;
- elektryczna otwierana i zamykana klapa bagażnika;
- lakier metalizowany nadwozia;
- funkcja dwustronnego ładowania V2L (dla zewnętrznych urządzeń elektrycznych);
- pakiet systemów wspomagania kierowcy (ADAS): ostrzeganie o kolizji czołowej, automatyczne hamowanie awaryjne, adaptacyjny tempomat, ostrzeganie o kolizji z tyłu, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu, asystent zmiany pasa, monitorowanie martwego pola.
BYD Seal U DM-i: ceny w Polsce
To wszystko za rozsądne pieniądze. Podstawowa wersja kosztuje znacznie poniżej 200 tys. zł. Druga tylko nieznacznie przekracza ten pułap.
- Boost, 218 KM, 2WD - 169 900 zł.
- Design, 324 KM, 4WD - 209 900 zł.
Dla porównania całkowicie elektryczny BYD Seal U kosztuje od 195 900 zł.