Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Widziałem nowe MG HS. Ten SUV może jeszcze mocniej namieszać na polskim rynku

Widziałem nowe MG HS. Ten SUV może jeszcze mocniej namieszać na polskim rynku

MG HS to bestseller marki ze stuletnią historią i brytyjskim rodowodem, ale obecnie należącej do chińskiego koncernu SAIC Motor. Już pierwsza generacja tego SUV-a cieszyła się sporą popularnością — kusiła atrakcyjnymi cenami i bogatym wyposażeniem. Druga odsłona HS-a również jest rozsądnie wyceniona, a ponadto zyskała dużo więcej atutów, np. hybrydę plug-in o mocy 339 KM.

Nowe MG HS Zobacz galerię (20)
Nowe MG HSŹródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski
  • MG HS drugiej generacji prezentuje się dużo nowocześniej od poprzednika i stało się większe
  • Za moment w ofercie pojawi się wariant Plug-In Hybrid o mocy 339 KM
  • Promocyjne ceny są bardzo niskie w porównaniu z konkurencyjnymi modelami, kwoty podane w tabeli to nie pomyłka

MG zostało partnerem Arsenalu Londyn, więc polska premiera nowego HS-a odbyła się w piłkarskim stylu — pierwsze egzemplarze flagowego SUV-a zaprezentowano na stadionie Legii Warszawa. Ponadto w towarzystwie uznanego byłego bramkarza Radosława Majdana i popularnego komentatora Bożydara Iwanowa zaprezentowano całą "drużynę" MG, łącznie z nowym crossoverem ZS i elektrycznym roadsterem Cyberster. W tym materiale skupię się na głównym rozgrywającym, czyli nowym MG HS.

Gama modelowa marki MG
Gama modelowa marki MGŹródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Nowy MG HS — świetne pierwsze wrażenie

MG HS drugiej generacji prezentuje się dużo nowocześniej od poprzednika. "Przymrużone" przednie reflektory, szeroki grill, duże koła (19-calowe w standardzie) czy tylne ledowe światła biegnące przez całą szerokość klapy — takie detale mogą się podobać. Na żywo auto robi bardzo dobre wrażenie, to SUV w dynamicznym stylu. Dość skromnie wygląda tylko oferta kolorów lakierów nadwozia: biały, szary, srebrny, czarny, czerwony lub niebieski.

Ponadto samochód stał się większy — ma 467 cm długości, a rozstaw osi to 276,5 cm. Zdecydowanie bliżej mu do SUV-ów klasy średniej (segment D) niż do kompaktów (C).

Nowe MG HS
Nowe MG HSŹródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Podczas prezentacji dostępne były egzemplarze w najbogatszych wersjach Exclusive (okazuje się, że polscy klienci przeważnie takie wybierają). W tym wydaniu wnętrze MG HS również wypada korzystnie. Kokpit jest elegancki, minimalistyczny. Jego głównym elementem są dwa ekrany (każdy o przekątnej 12,3 cala) połączone w jednym panelu. Ładna jest jasnobrązowa tapicerka, która dodaje elegancji (alternatywa dla czarnej). Nie oszczędzono na materiałach wykończeniowych, które są wysokiej jakości, miękkie w dotyku.

Miejsca jest sporo w obu rzędach foteli. Nieco rozczarowuje pojemność bagażnika (507-1291 litrów). Nie jest mała, ale konkurenci w segmencie D oferują dużo więcej przestrzeni.

Nowy MG HS — silniki i wyposażenie

Podstawowym silnikiem jest turbodoładowany benzyniak o pojemności 1,5 litra i mocy 170 KM. W tej wersji HS przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w czasie 9,4 s. Do wyboru jest 6-biegowa skrzynia manualna lub 7-biegowa, automatyczna.

Wkrótce pojawi się także hybryda typu plug-in, w której wspomniany silnik 1.5 współpracuje z mocnym elektrykiem — łączna moc systemowa wynosi aż 339 KM. Czas przyspieszenia do "setki" może nie wywołuje gęsiej skórki, ale jest bardzo dobry jak na auto tej klasy — 6,9 s. Duży akumulator (21,4 kWh) po pełnym naładowaniu ma umożliwić przejechanie do 100 km w trybie całkowicie elektrycznym, więc na co dzień można jeździć wyłącznie na prądzie.

Dla niektórych minusem może być brak możliwości zamówienia w SUV-ie napędu AWD. MG HS w każdej odmianie napędzany jest na przednie koła.

Zobacz też: Doradzamy, którą wersję wybrać. Zaskakujący faworyt

Zajrzyjmy jeszcze do katalogu. Już podstawowa wersja wyposażenia Excite zawiera właściwie wszystko, czego można oczekiwać od nowoczesnego samochodu, m.in.:

  • reflektory LED;
  • automatyczną klimatyzację jednostrefową;
  • cyfrowe zegary;
  • ekran dotykowy 12,3";
  • nawigację;
  • cztery porty USB-A;
  • radio z sześcioma głośnikami;
  • Bluetooth, Apple CarPlay i Android Auto;
  • system bezkluczykowy;
  • komplet poduszek powietrznych;
  • systemy bezpieczeństwa MG Pilot (m.in. adaptacyjny tempomat, układ hamowania awaryjnego, monitorowanie martwego pola, asystenci prędkości, utrzymania pasa ruchu i jazdy w korku);
  • elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne;
  • system wyboru trybów jazdy;
  • 19-calowe felgi aluminiowe.

Nowy MG HS — już w promocji

Jakby tego było mało, już na starcie sprzedaży można liczyć na obniżkę i tak już atrakcyjnych cen (europejska konkurencja jest o kilkadziesiąt tys. zł droższa). Nowe MG HS w każdej specyfikacji jest o 8 tys. zł tańsze, niż wynosi cena katalogowa. Poniżej szczegóły.

Wersja silnikowa/wyposażenia Excite Exclusie
1.5 MT 109 900 zł 120 900 zł
1.5T AT 118 900 zł 129 900 zł
Plug-In Hybrid 156 500 zł 165 500 zł

Nowy HS pojawi się w polskich salonach MG pod koniec września, wersja Plug-In Hybrid dołączy do oferty jesienią. Już teraz można składać zamówienia. Na auta udzielana jest siedmioletnia gwarancja z limitem 150 tys. km.

Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków