MG Cyber GTS zostało opracowane z dwóch powodów. Po pierwsze Chińczycy chcieli oddać w ten sposób hołd historycznemu MGC GTS Sebring. Dlaczego akurat jemu? Dla MG to ważny model, bo w 1968 r. przyniósł marce chlubę w legendarnym 12-godzinnym wyścigu na torze Sebring International Raceway (3. miejsce w klasie i 10. w generalce).
A drugi powód? Zgrabne auto to dowód na to, że nawet w elektrycznej przyszłości znajdzie się miejsce dla tylnonapędowych coupe. Odsłonięcie MG Cyber GTS było zarazem elementem obchodów 100-lecia założenia marki MG.
MG Cyber GTS to jeden z dwóch prezentów urodzinowych
Urodziny MG odbywające się w Goodwood w wielkim stylu rozpoczął sam Charles Henry Gordon-Lennox, książę Richmond. Wsiadł za kierownicę zabytkowego MG C-Type swojego dziadka i poprowadził paradę składającą się z historycznych i współczesnych modeli MG – w tym zaprezentowanego wczoraj nowego wcielenia SUV-a MG HS.
Co było drugim prezentem? Też samochód! A dokładnie bolid EXE181 inspirowany oryginalnym MG EX181, którym w 1957 r. sir Stirling Moss ustanowił rekord prędkości na lądzie w klasie pojazdów z silnikami o pojemności 1,1-1,5 litra. Futurystyczny projekt, stworzony przez londyński zespół MG, nawiązuje do "Ryczącej kropli deszczu" Mossa ultraaerodynamicznym kształtem i malutką kabiną.
MG Cyber GTS może stać się MGB naszych czasów
Sportowe coupe odsłonięte przez Jozefa Kabana, wiceprezesa Globalnego Centrum Projektowego MG, to w rzeczywistości zadaszona wersja elektrycznego Cyberstera. Bazę dla urodzinowego projektu można było podziwiać przed Goodwood House, gdzie Cybersterowi towarzyszył historyczny pierwowzór – kultowe MGB.
Założona w 1924 r. marka MG ma za sobą trudną historię, ale w rękach Chińczyków... znów kwitnie. Chociaż dziś MG Motor odnosi sukcesy w Europie głównie dzięki sprzedającym się jak świeże bułeczki tanim SUV-om, to jednak znajduje czas i środki na opracowywanie tak niesztampowych modeli jak Cyberster i Cyber GTS, a to cieszy. Więcej o historii MG przeczytacie w tym artykule.