- W Wielkiej Brytanii właśnie zadebiutowało nowe MG HS i... odebrało nam mowę
- Stylistyka taniego chińskiego SUV-a w końcu nie trąci myszką. Murowany hit?
- W Polsce zadebiutują równocześnie dwie wersje: benzynowa i hybrydowa z wtyczką
- Zachęcamy do oddawania głosów w specjalnej ankiecie, która znajduje się pod artykułem
Nowe MG HS zadebiutowało w trakcie legendarnej imprezy Goodwood Festival of Speed. Nie na torze, ale na specjalnej ekspozycji. Chińska marka z brytyjskimi korzeniami pokazała tam, że tani SUV wcale nie musi mieć zachowawczej stylistyki. Zgodnie z przewidywaniami nowy HS czerpie z oferowanego już w Chinach auta koncernu SAIC Motor – Roewe RX5, czyli dalekiego krewnego brytyjskiego Rovera. Co jeszcze o nim wiemy?
Nowe MG HS przeobraziło się w nowoczesnego SUV-a
Chociaż poprzednik cieszy się sporym zainteresowaniem, trzeba powiedzieć jasno: jego stylistyka trąciła myszką już w momencie wprowadzenia go do sprzedaży na polskim rynku (grudzień 2023 r.). Nic dziwnego, MG pokazało bowiem ten model prawie sześć lat temu. Najwyższa pora na zmianę warty!
Nowe MG HS to obrót o 180 stopni. Zaczepna stylistyka zaczerpnięta z trzeciej generacji Roewe RX5 całkowicie zmieniła charakter samochodu. Atrakcyjne nadwozie ma szansę przyciągnąć do salonów klientów, którzy do tej pory nie rozważali zakupu tego SUV-a ze względu na zbyt zachowawczy wygląd.
Opracowane z myślą o europejskich klientach MG HS różni się od chińskiego brata detalami – inaczej zaprojektowano m.in. grill, dyfuzor, spojler i klamki. Na razie wnętrze możemy zobaczyć tylko na jednym zdjęciu, ale polskie przedstawicielstwo marki zapewnia, że po otwarciu drzwi nie odczujemy rozczarowania. Zadba o to m.in. bogate wyposażenie (dwa 12,3-calowe ekrany, ładowarka indukcyjna, 8-głośnikowy system audio, kamera z widokiem 360 st., i zestaw asystentów jazdy MG Pilot ADAS).
Nowe MG HS. Silniki i ceny w Polsce
Druga generacja HS-a będzie oferowana w Polsce z dwoma układami napędowymi. Klienci będą mogli wybierać pomiędzy wersją spalinową i hybrydową z wtyczką (PHEV). Wariant benzynowy jest napędzany przez generujący 275 Nm silnik 1.5 Turbo o mocy 169 KM. Można go zamawiać zarówno z 6-biegową skrzynią manualną, jak i 7-biegową przekładnią DCT.
PHEV też korzysta z 1,5-litrowego silnika (142 KM), ale wspiera go jeszcze motor elektryczny o mocy 209 KM. Chiński SUV w takiej wersji na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje tylko 6,8 s – to wynik, który licuje z odważniejszą stylistyką. Zamontowany w układzie 24,7-kWh akumulator ma pozwalać na przejechanie do 121 km tylko na prądzie.
Oba warianty trafią do Polski w tym samym czasie. W Wielkiej Brytanii podstawowe spalinowe MG HS wyceniono na 24 tys. 995 funtów (to nieco ponad 126 tys. zł), a hybrydowe – na 31 tys. 495 funtów (niespełna 160 tys. zł). Jeśli Chińczycy nie przesadzą z polskim cennikiem, nowe MG HS będzie miało zadatki na bestsellera.