Auto Świat
>
Wiadomości
>
Aktualności
>
Nowe MG HS właśnie debiutuje w Polsce i już jest w promocji. Doradzamy, którą wersję wybrać. Zaskakujący faworyt
Nowe MG HS właśnie debiutuje w Polsce i już jest w promocji. Doradzamy, którą wersję wybrać. Zaskakujący faworyt
Najlepiej sprzedające się MG w Polsce — czyli SUV HS — powoli przechodzi do historii. Jego miejsce właśnie zajmuje model drugiej generacji. Nie dość, że ma bardzo kuszące ceny katalogowe, to firma idzie o krok dalej, obniżając je w ramach promocji. Przeanalizowałem cennik tego auta — okazuje się, że najwięcej sensu ma niezbyt oczywista odmiana. Spoiler alert: nie jest nią 339-konna hybryda, choć kosztuje zdumiewająco mało.
Powrót MG do Polski to jedna z największych sensacji naszego rynku motoryzacyjnego ostatnich lat. Firma zaczęła z dwoma SUV-ami (MG ZS i większym MG HS) oraz z jednym hatchbackiem (MG4). Niedawno dołączył miejski hatch MG3, teraz debiutuje MG HS drugiej generacji. Tym razem trudno go jednak nazwać kompaktowym SUV-em.
Nowe MG HS mierzy już bowiem 465,5 cm długości — tym samym jest praktycznie SUV-em klasy średniej. Poprzednik ma wprawdzie o jedynie 4,5 cm krótsze nadwozie, ale to właśnie w tych okolicach w SUV-ach "kończy się" segment C i "zaczyna" D.
Wersja hybrydowa nowego SUV-a jest jeszcze dłuższa: mierzy 467 cm.
Nowe MG HS ma ponadto 189 cm szerokości i 166,4 cm wysokości (odmiana hybrydowa jest o milimetr niższa). Rozstaw osi to 276,5 cm. Pojemność bagażnika wynosi z kolei od 507 do 1484 l. A jak wygląda gama silnikowa?
Nowe MG HS - silniki i gwarancja
MG HS (druga generacja; od 2024 r.)Źródło: MG
W Polsce MG HS będzie początkowo oferowane w dwóch wersjach napędu:
z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1496 cm sześc.; moc: 170 KM; maksymalny moment obrotowy: 275 Nm; przyspieszenie 0-100 km/h w 9,4 s;
z napędem hybrydowym (silnik benzynowy i elektryczny): moc: 339 KM (!); maksymalny moment obrotowy: 365 Nm; przyspieszenie 0-100 km/h w 6,9 s;
Nowe MG HS jest objęte aż 7-letnią gwarancją z limitem 150 tys. km.
Niestety, gama lakierów tego SUV-a nie robi już wrażenia. Jest głównie czarno-szaro-biała. Mamy więc kolory biały, srebrny, szary i czarny, a pośród nich jedynie dwa urozmaicenia: czerwony oraz jasnoniebieski. Tylko biały lakier nie wymaga dopłaty, reszta to opcje za 2250 zł.
A co jeszcze nowe MG HS ma w standardzie?
Nowe MG HS - wyposażenie standardowe
MG HS (druga generacja; od 2024 r.)Źródło: MG
Nowy SUV brytyjsko-chińskiej marki jest w Polsce dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: Excite i Exclusive. W skład wersji Excite wchodzą standardowo m.in.:
klimatyzacja;
kamera cofania;
tylny czujnik parkowania;
system monitorowania martwego pola (BSD);
elektryczna regulacja fotela kierowcy w sześciu kierunkach;
elektryczna regulacja bocznych szyb;
elektryczna regulacja i podgrzewanie bocznych lusterek;
tempomat adaptacyjny*;
bezkluczykowy dostęp i uruchamianie silnika;
12,3-calowy ekran dotykowy;
12,3-calowy ekran zestawu wskaźników;
nawigacja;
łączność z Apple CarPlay i Android Auto;
LED-owe reflektory;
przednie i tylne światła przeciwmgłowe;
skórzane obszycie kierownicy;
19-calowe aluminiowe obręcze kół
Element wyposażenia oznaczony gwiazdką (*) jest dostępny tylko w wersji z automatyczną skrzynią biegów.
Stopień wyżej znajduje się już topowa wersja Exclusive, która w standardzie zawiera dodatkowo m.in.:
2-strefową klimatyzację automatyczną;
podgrzewanie przednich foteli;
elektryczną regulację przedniego fotela pasażera w czterech kierunkach;
regulację podparcia odcinka lędźwiowego w przednich fotelach;
pamięć ustawień fotela kierowcy;
tapicerkę ze skóry ekologicznej;
elektryczne podnoszenie klapy bagażnika;
elektryczne składanie bocznych lusterek;
pamięć ustawień bocznych lusterek;
system kamer 360 stopni;
przednie czujniki parkowania;
bezprzewodową ładowarkę do kompatybilnego telefonu
Dane wyposażenia zarówno wersji Excite, jak i Exclusive dotyczą 170-konnych odmian MG HS.
Nowe MG HS - ceny
MG HS (druga generacja; od 2024 r.)Źródło: MG
Promocyjne ceny nowego MG HS wyglądają następująco:
1.5T Excite (z ręczną skrzynią biegów): od 109 tys. 900 zł;
1.5T Exclusive (z ręczną skrzynią biegów): od 120 tys. 900 zł;
1.5T Excite (z automatyczną skrzynią biegów): od 118 tys. 900 zł;
1.5T Exclusive (z automatyczną skrzynią biegów): od 129 tys. 900 zł
1.5T Plug-In Hybrid Excite: od 156 tys. 500 zł
1.5T Plug-In Hybrid Exclusive: od 165 tys. 500 zł
Cennik nowego MG HS robi wrażenie, ale wbrew pozorom moim faworytem nie jest wersja, która oferuje 339 KM za 156 tys. 500 zł.
Nowe MG HS - którą wersję wybrać
Oczywiście, już bazowa odmiana 1.5T Excite za niecałe 110 tys. zł to świetny wybór, zwłaszcza z tak bogatym standardem wyposażenia. Niemniej warto dopłacić te 9 tys. zł za automatyczną skrzynię biegów. To naprawdę wygodne rozwiązanie — i to nie tylko w korkach.
MG HS (druga generacja; od 2024 r.)Źródło: MG
Jeśli tak, to może się jeszcze skusić na wyposażenie Exclusive? Tutaj akurat mam mieszane uczucia. Za 11 tys. zł dopłaty dostajesz wprawdzie sporo, ale ile z tego naprawdę się przydaje na co dzień? Moim zdaniem: 2-strefowa automatyczna klimatyzacja, przednie czujniki parkowania, podgrzewanie przednich foteli, elektryczne składanie bocznych lusterek i elektrycznie podnoszona klapa bagażnika. Jeśli uważasz, że jest to warte dopłaty 11 tys. zł, nie ma sprawy.
Niezależnie od tego, czy wybierzesz wersję Excite, czy Exclusive, ich cena w promocji jest o 8 tys. zł niższa. A to oznacza równowartość ok. 1327 l paliwa.
A jak wygląda dostępność MG HS poprzedniej generacji? Jak się dowiedziałem, w polskiej sieci dealerskiej pozostała już garstka tych SUV-ów. Ich ceny zależą od oferty konkretnego dealera.
Galeria zdjęć
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.