- MG ZS drugiej generacji trafi do polskich salonów sprzedaży jeszcze w tym roku
- Mały SUV segmentu B pochodzi z Chin, ale został zaprojektowany w brytyjskim studiu marki MG
- Zmieniła się nie tylko stylistyka. Za napęd MG ZS będzie teraz odpowiadać 196-konny układ Hybrid+ z MG3
Należąca do chińskiego koncernu SAIC marka MG Motor zaprezentowała nowego miejskiego SUV-a. MG ZS drugiej generacji to niemałe zaskoczenie – producent tym razem wziął na celownik bijącą rekordy sprzedaży w Europie hybrydową Toyotę Yaris Cross. By nawiązać konkurencję z Japończykami, Chińczycy zafundowali ZS-owi prawdziwą metamorfozę.
Nowe MG ZS ma świeższą stylistykę. Czy ładną?
Za stylistykę nowego MG ZS odpowiada brytyjskie studio projektowe. Styliści ewidentnie dostali zadanie zachowania podobieństwa do niedawno wprowadzonego na polski rynek MG3. Do hatchbacka wyraźnie nawiązuje front, ale niektórzy mogą też w nim ujrzeć... Lexusa LBX.
Chociaż z tyłu da się doszukać delikatnego podobieństwa do poprzedniej generacji BMW X1, zdecydowanie nie można mówić tu o kopii. Zastanawiają nas proporcje nowego MG ZS, bo na niektórych zdjęciach w galerii długi i niski przód trochę gryzie się z dużą powierzchnią bocznych szyb i małymi kołami. Chętnie ocenimy to w kontakcie na żywo, ale na to musimy jeszcze zaczekać. Nie wiemy też jeszcze, jak wygląda kabina ZS-a, ale przypuszczamy, że znajdzie się w niej deska rozdzielcza z MG3.
Nowe MG ZS będzie hybrydowe. To wyraźnie wskazuje rywala
Skąd wiemy, że nowe MG ZS stanie się głównym konkurentem Toyoty Yaris Cross? Chińczycy wyposażyli je w technologię Hybrid+, która zadebiutowała w hatchbacku MG3. Tymczasem na naszym rynku to właśnie Yaris Cross jest najpopularniejszym małym hybrydowym SUV-em.
MG ZS Hybrid+ będzie napędzał tandem tworzony przez 1,5-litrowy silnik benzynowy (102 KM) i motor elektryczny (136 KM, 250 Nm). Łączna moc systemu z akumulatorem o poj. 1,83 kWh to 196 KM. Hybrydowy chiński SUV ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 8,7 s, a to znaczna poprawa względem poprzednika. Producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,1 l/100 km i emisję CO2 w granicach 115 g/km (WLTP).
Czy nowe wcielenie MG ZS będzie takim hitem jak jego pierwsza generacja? Przeszkodzić może mu w tym tylko cena, która z pewnością wzrośnie ze względu na obecność układu hybrydowego. Podejrzewamy jednak, że MG wyceni swoje auto atrakcyjniej niż Toyota, a to może przejąć część klientów zainteresowanych Yarisem Cross. Przekonamy się już niedługo – druga generacja MG ZS zadebiutuje w Polsce jeszcze w tym roku.