Logo
WiadomościAktualnościKtóry używany Volkswagen jest najlepszym wyborem? Ten raport daje odpowiedź

Który używany Volkswagen jest najlepszym wyborem? Ten raport daje odpowiedź

Volkswagen od lat uchodzi za synonim solidności i niezawodności. Ale jak jego modele radzą sobie na rynku wtórnym? Odpowiedzi dostarcza raport TÜV. Sprawdzamy, które używane Volkswageny są najlepsze, a które lepiej omijać szerokim łukiem.

Raport TÜV jasno pokazuje, który używany model Volkswagena sprawia najmniej problemów
Evannovostro / Shutterstock
Raport TÜV jasno pokazuje, który używany model Volkswagena sprawia najmniej problemów
  • Jeden model Volkswagena wyróżnia się niską usterkowością nie tylko wśród młodych aut, lecz nawet wśród samochodów 8- i 9-letnich
  • Wiele modeli Volkswagena utrzymuje stosunkowo niską usterkowość, czasami znacznie poniżej średniej dla wszystkich ocenianych samochodów
  • Wśród najgorszych Volkswagenów we wszystkich kategoriach wiekowych występują dwa modele, warto uważać również na... Passata

Volkswagen niezmiennie cieszy się opinią producenta solidnych samochodów, ale nie każdy model zasługuje na uwagę na rynku wtórnym. Co prawda wciąż szereg aut jest godnych polecenia, o czym decyduje ich niezawodność, ale są też takie, o których już w chwili wyboru wiadomo, że są konstrukcjami wysokiego ryzyka. Raport TÜV dostarcza informacji o tym, który z modeli Volkswagena sprawi przyszłemu nabywcy najmniej problemów.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Który model Volkswagena spośród aut w wieku od czterech do pięciu lat?

Wśród młodszych aut prym wiodą dwa modele Volkswagena: Golf Sportsvan oraz T-Roc. W obu przypadkach wskaźnik usterkowości wynosi zaledwie 4,2 proc. To imponujący wynik, bo średni wskaźnik wad dla tej grupy wiekowej, wśród wszystkich aut ocenianych przez TÜV, wynosi 8,9 proc.

VW Golf Sportsvan
VW Golf SportsvanVW / Auto Świat

Chociaż oba modele wyróżniają się na tle konkurencji, oferując nie tylko solidne wykonanie, lecz także wysoką niezawodność techniczną, to na szczególną uwagę zasługuje Golf Sportsvan. Ten Volkswagen ma bardzo mało wad niezależnie od wieku pojazdu.

  • VW Golf Sportsvan – wskaźnik usterek: 4,2 proc. (1. miejsce)

Mocne strony: niezawodne hamulce, szerokie możliwości aranżacji przestrzeni, wytrzymałe podwozie, niemal całkowity brak problemów podczas głównego badania technicznego.

  • VW T-Roc – wskaźnik usterek: 4,2 proc. (1. miejsce)

Mocne strony: precyzyjny układ kierowniczy, solidne podwozie, niezawodny układ hamulcowy, niemal żadnych usterek oświetlenie i elektroniki.

Słabe strony: twardy plastik w starszych egzemplarzach (przed liftingiem w 2022 r.), sporadyczne zużycie tarcz hamulcowych.

Na trzecim miejscu uplasował się VW T-Cross (3. miejsce, wskaźnik usterkowości 4,6 proc.), który potwierdza, że kompaktowe SUV-y Volkswagena to pewny wybór. W zestawieniu nie zabrakło także miejsca dla elektrycznego e-Golfa (6. miejsce, wskaźnik usterkowości 5,0 proc.) oraz luksusowego Touarega. Ten ostatni został doceniony m.in. za możliwość holowania ciężkich przyczep (do 3,5 t) i solidne hamulce w najnowszej generacji (od 2018 r.), ale skrytykowany za częste problemy z zawieszeniem i przewodami hamulcowymi.

Który model Volkswagena jest najlepszy z grupy wiekowej 6-7 lat?

Okazuje się, że wybierając któryś z siedmiu modeli Volkswagena, mamy szansę trafić na egzemplarz mniej awaryjny niż średnia usterkowość w grupie aut w wieku 6-7 lat. Ta wynosi 13,4 proc. i nawet model Beetle, który uplasował się na 52. miejscu, ze średnią usterkowością wynoszącą 12,6 proc. jest lepszy od wielu innych aut w tej grupie.

Volkswagen Tiguan
Volkswagen TiguanKomputer Świat

Klienci, którzy chcieliby mieć Volkswagena, powinni jednak zwrócić uwagę na... Golfa Sportsvana, którego średnia usterkowość w przypadku modeli w wieku 6-7 lat wynosi 7,3 proc. Jeśli ten model nam nie odpowiada, można skusić się na Tiguana lub Golfa.

  • VW Golf Sportsvan – wskaźnik usterek: 7,3 proc. (3. miejsce)
  • VW Tiguan – wskaźnik usterek: 9,3 proc. (13. miejsce)

Mocne strony: przestronne nadwozie, wysoka zdolność holowania (do 2,5 t), stabilne podwozie, dobry układ hamulcowy.

Słabe strony: szybko zużywające się tarcze hamulcowe.

  • VW Golf – wskaźnik usterek: 10,8 proc. (24. miejsce)

Mocne strony: funkcjonalne nadwozie, wysoka jakość, różne warianty modeli.

Słabe strony: problemy ze sprężynami i przeciekającymi amortyzatorami, ubytki oleju wraz z wiekiem.

Na kolejnych miejscach znalazły się m.in. Touran (25. miejsce, wskaźnik usterek 10,9 proc.), Touareg (30. miejsce, wskaźnik usterek 11,5 proc.) i Polo (38. miejsce, wskaźnik usterek 12,1 proc.).

Samochody 8- i 9-letnie. Którego Volkswagena wybrać?

Raporty TÜV potwierdzają, że nawet starsze egzemplarze Volkswagenów dobrze znoszą trudy użytkowania. Efektem jest ich ponadprzeciętna trwałość. Najdobitniej świadczy o tym wynik, a jakże, Golfa Sportsvana. Wskaźnik usterkowości tego modelu jest znacznie niższy niż średnia dla wszystkich modeli w wieku 8-9 lat, wynosząca 18,0 proc.

  • VW Golf Sportsvan – wskaźnik usterek: 10,9 proc. (3. miejsce)
  • VW Touareg – wskaźnik usterek: 12,4 proc. (6. miejsce)
  • VW Golf – wskaźnik usterek: 7,3 proc. (3. miejsce)

Warto również wspomnieć o kilku modelach Volkswagena, których lepiej unikać. Należą do nich przede wszystkim Caddy i Sharan, które niezależnie od grupy wiekowej, plasują się w końcu stawki i pod względem awaryjności przewyższają średnią. Niewiele lepszy okazuje się także Passat, który broni się tylko w grupie aut 8- i 9-letnich. Młodsze egzemplarze już teraz wykazują się awaryjnością bliższą modelom Caddy i Sharan, niż Golfowi czy Touaregowi.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji