Logo

Takich urządzeń jeszcze nie było. Nowy sprzęt na niemieckich autostradach. Skieruje na kontrole

Już wkrótce na niemieckich trasach zainstalowane zostaną wagi preselekcyjne, które pomogą w walce z przeciążonymi ciężarówkami. Według informacji branżowego portalu 40ton.net, urządzenia będą automatycznie wskazywać pojazdy podejrzane o przekraczanie dozwolonej masy całkowitej i kierować je do punktów kontroli. Dzięki temu inspektorzy będą mogli szybciej wychwytywać naruszenia i skutecznie egzekwować przepisy.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie nowe urządzenia pojawią się na niemieckich autostradach?
Ile lokalizacji zostanie wyposażonych w wagi preselekcyjne?
Kiedy rozpocznie się działanie pierwszego punktu kontrolnego?
Jakie konsekwencje grożą przewoźnikom za przekroczenie dopuszczalnej masy?

Nowe urządzenia pomiarowe będą w 16 lokalizacjach

Spółka Autobahn GmbH, która zarządza niemieckimi autostradami, poinformowała, że pierwsze wagi preselekcyjne zostaną zamontowane w 16 lokalizacjach na terenie Niemiec. Ich działanie będzie wspierane przez tablice zmiennej treści, które będą informowały kierowców o konieczności zjazdu na kontrolę. Następnie, w stałym punkcie kontrolnym, inspektorzy z Federalnego Urzędu ds. Logistyki i Mobilności (BALM) dokonają dokładnych pomiarów masy pojazdów.

W przypadku potwierdzenia przekroczenia dopuszczalnych norm ciężarówka zostanie zatrzymana, a przewoźnikowi grozić będzie postępowanie administracyjne i kara finansowa. System ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach i ochronę infrastruktury przed degradacją spowodowaną przeciążonymi pojazdami.

Początek pomiarów w przyszłym roku

Pierwszy preselekcyjny punkt kontrolny ma rozpocząć działanie wiosną 2026 r. Lokalizacja została wybrana na autostradzie A4 pomiędzy Aachen a Kolonią, w pobliżu parkingu Rur-Scholle Süd, około 30 km od granicy z Holandią. Portal 40ton.net podkreśla, że miejsce to nie jest przypadkowe – jest to ważny szlak transportowy dla ciężarówek wjeżdżających do Niemiec z portów w Rotterdamie i Antwerpii. Na trasie tej często spotykane są przeładowane pojazdy, przewożące najczęściej kontenery morskie.

Udostępnij:
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium