Optymalna temperatura w samochodzie to od 20 - 22°C. Jeśli w samochodzie jest za zimno, kierowca będzie podróżował w ubraniu, w którym wsiadł do pojazdu, a w zimie składa się ono zazwyczaj z kilku warstw. Taki ubiór krępuje ruchy i nie pozwala na swobodne manewrowanie kierownicą. Dodatkowo w przypadku kolizji przedmioty znajdujące się w kieszeniach mogą zranić kierowcę.Zbyt niska temperatura nie sprzyja jeździe, ale niewskazana jest również temperatura zbyt wysoka, która wpływa na obniżenie koncentracji i sprawności motorycznej kierowcy. Zła wentylacja i zbyt wysoka temperatura powodują niedotlenienie organizmu i dyskomfort psychiczny, a kierowca staje się senny. Sprawnie działający układ ogrzewania i wentylacji oraz klimatyzacja zapewniają komfort podróży, ale i pozwalają zlikwidować charakterystyczne dla warunków zimowych parowanie szyb - mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault - W warunkach zimowych widoczność i tak często ograniczają opady, a prowadząc samochód z zaparowanymi szybami możemy nie zauważyć pieszego czy jadącego samochodu i spowodować wypadek. Problem skutecznie wyeliminuje włączenie klimatyzacji. W samochodach w nią niewyposażonych pary pozbyć się można za pomocą nadmuchu zimnego powietrza z dmuchawy i stopniowemu, w miarę nagrzewania się silnika, włączaniu ogrzewania. Strumień powietrza ustawiać należy na szybę.Podczas postojów zawsze należy wietrzyć samochód. Ogrzewanie osusza powietrze więc w trakcie podróży powinniśmy pić dużo wody. Warunki panujące w instalacji sprzyjają rozwojowi różnego rodzaju grzybów i bakterii, które są niebezpieczne dla zdrowia. Nieprzyjemne zapach odczuwany z nawiewów po włączeniu wentylatora to znak, że układ wymaga chemicznego czyszczenia, które można przeprowadzić w każdym warsztacie zajmującym się klimatyzacją, bądź zrobić to samodzielnie z użyciem odpowiednich preparatów.źródło: Szkoła Jazdy Renault