- Zachęcamy do oddawania głosów w specjalnej ankiecie, która znajduje się pod artykułem
Włodarze stolicy Polski wybrali wykonawcę prac przedprojektowych dla IV linii warszawskiego metra. Obecnie w całości gotowa jest na razie tylko jedna linia, czyli M1 Młociny — Kabaty. W przypadku linii M2 Marymont — Ursus Niedźwiadek duża część stacji jest już gotowa. Prezydent miasta Rafał Trzaskowski przypomniał, że trzy kolejne stacje oraz stacja techniczno-postojowa są w trakcie budowy. Co więcej, powstają już projekty dla pierwszego odcinka linii M3.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo- Przeczytaj także: Koniec kłótni o lewy kierunkowskaz na rondzie. Zapadł wyrok sądu
Pięć linii ma być gotowych do... 2050 r.
Docelowo warszawską sieć metra ma tworzyć pięć linii. Podpisana umowa na prace przedprojektowe dla linii M4 jest kolejnym krokiem na drodze do finału, na który trzeba będzie poczekać aż do 2050 r., bo do tego czasu powinny być gotowe wszystkie planowane linie. Zwycięzca przetargu przygotuje również koncepcję przebiegu linii M4 i dokumentację niezbędną do realizacji kolejnych etapów planowanej inwestycji. Wyniki tych prac będą znane w 2027 r.
W ramach prac przedprojektowych zwycięzca przetargu ma m.in. opracować projekt koncepcyjny z licznymi analizami, a także dokumentację hydrogeologiczną i geologiczno-inżynierską. Już teraz rozważane jest wprowadzenie na linii M4 ruchu pojazdów autonomicznych, czyli poruszających się bez udziału maszynisty, oraz zastosowanie na stacjach systemu drzwi peronowych.
Linia M4 najdłuższą linią warszawskiego metra
M4 stanie się jedną z najbardziej obciążonych ruchem pasażerskim, o ile nie najbardziej obciążoną warszawską linią metra. Zgodnie z planem M4 połączy Tarchomin z Wilanowem i będzie najdłuższą trasą metra w stolicy — pociągi będą miały do pokonania 26 km i będą przejeżdżały przez 23 stacje.