- Nowy most tymczasowy został udostępniony dla ruchu kołowego i pieszych w Głuchołazach
- Stalowa konstrukcja mostu DMS-65 została zainstalowana, ma 36 m długości i waży 48 ton
- Most DMS-65 jest sprawdzonym rozwiązaniem w sytuacjach kryzysowych, używany był już wcześniej w Polsce
Współpraca z firmą Himmel i Papesch Opole oraz wsparcie żołnierzy z 2. Pułku Inżynieryjnego z Inowrocławia umożliwiły ekspresowe działania, które doprowadziły do wyczyszczenia terenu i przygotowania podłoża pod nową konstrukcję. Dzięki zastosowaniu sprawdzonej technologii oraz wykorzystaniu żurawia o imponującej mocy 500 ton, udało się z sukcesem zainstalować stalową konstrukcję mostu DMS-65.
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoMost DMS-65 - sprawdzona konstrukcja w służbie bezpieczeństwa
Mosty DMS-65 to sprawdzone rozwiązania, które służą jako tymczasowe przeprawy w sytuacjach kryzysowych. Każdy z dwóch niezależnych mostów dla poszczególnych kierunków ruchu ma 36 metrów długości i waży 48 ton. Tego typu konstrukcje były już wcześniej wykorzystywane w Polsce, co potwierdza ich niezawodność. Konstrukcja całego obiektu przyjechała do Głuchołaz w kilku transportach z Legionowa pod Warszawą.
7 października żołnierze z 2. Pułku Inżynieryjnego z Inowrocławia przystąpili do skręcania konstrukcji mostu tymczasowego DMS-65 wypożyczonego przez GDDKiA z Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych. Cztery dni później, 11 października, z wykorzystaniem ogromnego żurawia, którego udźwig to nie bagatela 500 ton, posadowili dwie konstrukcje mostu na przyczółkach przygotowanych przez wykonawcę inwestycji
- przypomina Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Poniżej możecie obejrzeć galerię zdjęć udostępnionych przez GDDKiA. Most już działa i służy mieszkańcom. Otworzono go w piątek 25 października.
Przeczytaj także: Opuszczona autostrada A4 straszy pustką. Od lat nikt nią nie jechał
Prace nad nową przeprawą
Przed powodzią trwały prace nad trzyprzęsłowym mostem o wysokich parametrach nośności, który miał zastąpić stary obiekt. Nowa konstrukcja miała być wyższa o 0,76 m od poprzedniej, co miało zapewnić lepszą ochronę przed podobnymi zdarzeniami w przyszłości. Niestety, siła natury pokrzyżowała te plany, ale dzięki szybkiej reakcji i wsparciu odpowiednich służb, udało się przywrócić mieszkańcom możliwość bezpiecznego przekraczania rzeki Biała Głuchołaska.
Projekt rozbudowy DK40 w Głuchołazach, w tym budowa nowego mostu, to inicjatywa rozpoczęta w 2017 roku. W ramach przygotowań do inwestycji przeprowadzono konsultacje społeczne i spotkania informacyjne, które umożliwiły mieszkańcom zgłaszanie swoich uwag. Ostatecznie, w sierpniu 2021 roku, projekt uzyskał zielone światło od Wojewody Opolskiego.