W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Alfa Romeo Stelvio — ponadczasowy design
Stylistyka to mocna strona każdej Alfy Romeo. Włosi potrafią zaprojektować nawet SUV-a, który zwraca na siebie uwagę. Nowe Stelvio poznamy przede wszystkim po nowych przednich reflektorach (full LED w technologii Matrix), odświeżonym grillu i przydymionych tylnych lampach. Cechy szczególne edycji specjalnej Tributo Italiano to m.in. emblematy z włoską flagą na obudowach lusterek bocznych, okazałe felgi aluminiowe w rozmiarze 21 cali oraz wyłącznie trzy kolory nadwozia do wyboru (tworzących włoską flagę) w połączeniu z czarnym dachem.
Alfa Romeo Stelvio — funkcjonalnie i sportowo
We wnętrzu uwagę zwraca nowy cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala, który przekazuje informacje w jednym z trzech trybów do wyboru. Nie brakuje sportowych smaczków, w tym dużych łopatek przy kierownicy do ręcznej zmiany biegów. W Tributo Italiano fotele są pokryte czarną perforowaną skórą i mają czerwone przeszycia (znajdują się one również na desce rozdzielczej i panelach drzwi), a na przednich zagłówkach wyhaftowano logo serii specjalnej. Wyposażenie jest bardzo bogate. Ponadto Stelvio to praktyczny, rodzinny SUV z przestronnym wnętrzem i pojemnym bagażnikiem (od 525 do 1600 l).
Alfa Romeo Stelvio — trzy wersje napędowe
Pod maską może znaleźć się benzynowy silnik 2.0 Turbo o mocy 280 KM lub wysokoprężny 2.2 generujący 210 KM. Oba współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Q4. Auto w benzynie charakteryzuje się świetnym przyspieszeniem (od 0 do 100 km/h rozpędza się nawet w 5,7 sekundy), za to diesel cechuje się oszczędnością (średnie spalanie 6,2 l/100 km w cyklu WLTP). Układ aktywnego zawieszenia umożliwia elektroniczne sterowanie siłą tłumienia.