„Jestem niezwykle wdzięczny wszystkim naszym klientom z całego świata. Mimo nieustającego wpływu pandemii COVID-19 oraz ograniczeń w łańcuchach dostaw podzespołów osiągnęliśmy rekordową sprzedaż w 2021 roku na poziomie 760 tys. egzemplarzy” – powiedział Koji Sato, prezydent Lexus International. Lexus najlepsze wyniki sprzedaży osiągnął w Ameryce Północnej, gdzie do klientów trafiły 332 tys. samochodów. To wynik aż o 12% lepszy niż w poprzednim roku. 227 tys. aut marka sprzedała w Chinach (wzrost o 1%), a 72 tys. egzemplarzy Lexusów kupili Europejczycy (wzrost o 2%). To dowód na to, że globalna sprzedaż odbudowuje się po trudnym okresie pandemii.

260 tysięcy zelektryfikowanych aut Lexusa

Klienci Lexusa na całym świecie coraz chętniej wybierają auta zelektryfikowane. W 2021 roku sprzedano 260 tys. samochodów z ekologicznymi napędami, co jest wzrostem aż o 10 proc. Sprzedaż napędzały hybrydowe odmiany modeli ES, RX oraz UX.

Model RX był najchętniej wybieranym Lexusem na świecie (221 tys. sprzedanych egzemplarzy, wzrost o 9%). 189 tys. klientów zdecydowało się na model ES (wzrost o 3%), a model NX znalazł 145 tys. nabywców (spadek o 1%).

Lexus na drodze do całkowitej bezemisyjności

W 2022 roku na rynku dostępny będzie nowy NX, pierwszy model z nowej generacji Lexusów. Wraz z wersją 450h+, czyli pierwszą hybrydą plug-in marki, Lexus będzie dalej napędzał elektryfikację sektora motoryzacyjnego, odpowiadając na oczekiwania klientów.

„W 2022 roku będziemy nadal udoskonalać wyjątkowy design Lexusa oraz jakość prowadzenia naszych aut, które oddziałują na zmysł estetyczny naszych klientów. Zgodnie z naszym motto, chcemy „być marką wybieraną przez ludzi, którzy znają się na rzeczy”. Przyspieszymy również rozwój pojazdów elektrycznych. Wiosną zaprezentujemy ekskluzywny model RZ, a następnie wprowadzimy serię nowych aut, które będą towarzyszyć stylowi życia różnych klientów. Wypatrujcie przyszłości Lexusa” – dodał Koji Sato.

Do 2030 roku Lexus planuje pełną gamę bateryjnych samochodów elektrycznych (BEV) we wszystkich segmentach oraz chce osiągnąć sprzedaż takich aut na poziomie miliona egzemplarzy. W Europie Zachodniej, Ameryce Północnej oraz w Chinach samochody elektryczne będą stanowiły 100% sprzedaży. Co więcej, Lexus chce do 2035 roku sprzedawać wyłącznie bateryjne samochody elektryczne. W ofercie będą auta, które spełniają różnorodne oczekiwania oraz pasują do zróżnicowanych stylów życia klientów.

Wyniki sprzedaży Lexusa w 2021 roku w najważniejszych regionach:

• Ameryka Północna: około 332 tys. egzemplarzy (+12% w porównaniu z 2020 rokiem)

• Chiny: około 227 tys. egzemplarzy (+1% w porównaniu z 2020 rokiem)

• Europa: około 72 tys. egzemplarzy (+2% w porównaniu z 2020 rokiem)

• Japonia: około 51 tys. egzemplarzy (+4% w porównaniu z 2020 rokiem)

• Bliski Wschód: około 28 tys. egzemplarzy (+3% w porównaniu z 2020 rokiem)

• Azja Wschodnia: około 30 tys. egzemplarzy (-5% w porównaniu z 2020 rokiem)