• Sieć warsztatów Q Service Castrol istnieje od trzech lat
  • W tym czasie udało się przyłączyć do sieci 500 warsztatów w całej Polsce
  • W takich krajach jak Niemcy, Francja, Włochy czy Szwecja większość warsztatów zrzesza się w różnych sieciach

W niektórych krajach – mówią przedstawiciele sieci Q Service Castrol – zdecydowana większość warsztatów należy do różnych sieci. Liderem jest Norwegia, gdzie aż 88 proc. warsztatów samochodowych to tzw. sieciówki. W Polsce na razie tylko ok. jedna trzecia warsztatów zrzesza się w sieciach, ale tego trendu nie sposób zatrzymać.

Zalety sieci warsztatów – to już nie tylko wymiana klocków

Q Service Castrol Foto: Q Service Castrol
Q Service Castrol

Jest tak dlatego, że słowo "sieciówka" w przypadku warsztatów samochodowych powoli przestaje mieć negatywne konotacje, lecz przeciwnie – daje warsztatom szanse na rozwój i utrzymanie się na powierzchni. Nie chodzi tylko o to, że klienci coraz częściej wybierają warsztaty zrzeszone, licząc na przewidywalny standard usług, lecz także o to, że coraz bardziej liczy się dostęp do wysokospecjalistycznego oprogramowania, sprzętu, technologii napraw, bazy wiedzy itp. To wszystko zapewnia właśnie "sieć". Warsztaty należące do Q Service Castrol – ale i konkurencyjne sieci – już dawno poszerzyły swoją ofertę usług, która dawniej skupiała się na tzw. szybkich naprawach, a teraz obejmuje takle skomplikowane i bardziej czasochłonne procedury.

Wydłużone gwarancje, promocje – to przyciąga klientów

Szefowie sieci Q Service Castrol chwalą się unikalną ofertą, która obejmuje wydłużone gwarancje na wybrane elementy silnika, na wymieniane w warsztatach sieci tarcze hamulcowe, promocje na wybrane modele opon powiązane z rodzajem ubezpieczenia od przypadkowej usterki itp. Z punktu widzenia właścicieli warsztatu sporą korzyścią jest m.in. możliwość znalezienia warsztatu i umówienia wizyty przez Internet za pośrednictwem strony internetowej – wielu właścicieli aut w taki sposób styka się z siecią Q Service Castrol po raz pierwszy.