Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso

Citroën C4 Picasso to minivan produkowany przez francuski koncern PSA. I generacja zadebiutowała w 2006 roku i konstrukcyjnie była oparta na modelu C4. Jego platformę podłogową wykorzystano także przy produkcji Peugeota 307.

Citroën występował w wersji 5-drzwiowej dla 5 lub 7 osób (C4 Grand Picasso). Charakterystyczną cechą dla tego auta jest bardzo długa przednia szyba, która sięga niemalże do słupka B. Dzięki sporym rozmiarom, wszystkie osoby podróżujące tym minivanem będą zadowolone z ilości miejsca zarówno na nogi jak i nad głową. Praktyczne okazują się także liczne schowki. Podobnie jak w C4, tu również zastosowano nietypowe rozwiązanie kierownicy – obraca się jedynie wieniec, a część środkowa pozostaje nieruchoma. Oprócz tego standardowo producent umieścił w obiegu powietrza rozpylacz zapachów o 9 różnych woniach.

Pod maską znalazły się zarówno jednostki benzynowe jak i wysokoprężne. W przypadku tych pierwszych, to wyboru były silniki 1.6 VTi lub THP o mocy odpowiednio 120 i 155 KM. Motory diesla to 1.6 HDI oraz 2-litrowy HDI o mocy 110 oraz 150 KM. Do wyboru były 4 przekładnie – 5- lub 6- biegowa skrzynia manualna, 6-biegowy półautomat oraz 4-stopniowy automat. Moc była przenoszona na przednią oś.

W 2013 na rynek weszła II generacja C4 Picasso/Grand C4 Picasso. Pomimo zwiększonemu rozstawowi osi, auto jest krótsze o 4 cm od poprzedniej generacji. Podobnie jak poprzednik, tu również powiększona wersja przewiezie 7 osób, a zarówno ta jak i standardowa odmiana zapewni odpowiedni komfort podróżujących oraz zadba o ich bezpieczeństwo, bowiem auto to dostało 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Pojemność bagażnika jest pokaźna i wynosi 537 litrów.

Do napędu Citroëna służy jeden z pięciu silników. Wśród jednostek benzynowych do wyboru jest 3-cylindrowy 1.2 PureTech o mocy 130 KM lub 1.6 THP o mocy 165 KM. Z gamy diesli do wyboru mamy dla silniki 1.6 HDI o mocy 100 lub 120 KM oraz 2.0 HDI dysponujący 150 KM. Napędzana jest przednia oś za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej, bądź 6-stopniowego automatu.

Głównymi konkurentami Citroëna C4 Picasso są m.in. Opel Zafira, Volkswagen Touran oraz Renault Scenic.

Citroen C4 Picasso - generacje

Citroen C4 Picasso I (2006&nbsp-&nbsp2013)

Citroen C4 Picasso I (2006 - 2013)

Citroen C4 Picasso II (2013&nbsp-&nbsp)

Citroen C4 Picasso II (2013 - )

Citroen C4 Picasso - powiązane artykuły

Z europejskiej mapy aut znikają całe motoryzacyjne gatunki: tych słynnych modeli już nie produkują

Z europejskiej mapy aut znikają całe motoryzacyjne gatunki: tych słynnych modeli już nie produkują

Żyjemy w czasach, w których z gam kluczowych firm znikają nie tyle pojedyncze modele, ile całe motoryzacyjne gatunki: Ford, VW, Opel, Honda i Nissan nie oferują już w Europie sedanów, a Volvo hatchbacka. Citroen i Opel nie produkują minivanów opartych na osobówkach, a Alfa Romeo – coupe i spiderów. Poznaj największych nieobecnych!

Produkcja tych modeli skończyła się w 2022 r. Niesamowite, ile wśród nich jest legend!

Produkcja tych modeli skończyła się w 2022 r. Niesamowite, ile wśród nich jest legend!

Takiego roku jak 2022 nie było od dawna. Liczba modeli, których produkcję zakończono, nie przedstawiając jednocześnie bezpośredniego następcy, jest wręcz nieprawdopodobna. To nie tylko Ford Mondeo, Opel Insignia czy Renault Talisman, ale też...

Jak zawalił się rynek minivanów. Dlaczego nie chcemy już ich kupować?

Jak zawalił się rynek minivanów. Dlaczego nie chcemy już ich kupować?

W 2021 r. sprzedaż wszystkich minivanów razem wziętych w Europie była niższa od wolumenu Renault Scenica 15 lat wcześniej. Co się stało z samochodami, do których miała należeć przyszłość motoryzacji?

Dużo przestrzeni w dobrej cenie – najlepsze vany od 30 do 50 tys. zł

Dużo przestrzeni w dobrej cenie – najlepsze vany od 30 do 50 tys. zł

Chcesz w miarę wygodnie podróżować w siedem osób, zabrać do tego niemały bagaż i nie martwić się przesadnie o koszty? Polecamy zakup vana – jeśli przeznaczysz na niego 30-50 tys. zł, zyskasz szansę na atrakcyjne modele. Prezentujemy ciekawe auta z segmentu kompaktowego oraz duże, naprawdę wygodne i przestronne vany.

Czy wiedziałeś(-aś), że Polacy stylizowali te samochody? Wśród nich są BMW, Audi, Jaguar i Ferrari!

Czy wiedziałeś(-aś), że Polacy stylizowali te samochody? Wśród nich są BMW, Audi, Jaguar i Ferrari!

Syrena, Beskid i Wars to nie wszystko. Polski wkład w samochodowy design nie skończył się wraz z PRL-em – on się dopiero na dobre zaczął. Nasi rodacy stoją za wyglądem doskonale znanych modeli, w tym najnowszego BMW X1.

Kolejna ofiara SUV-ów. Z salonów znika bestseller sprzed lat

Kolejna ofiara SUV-ów. Z salonów znika bestseller sprzed lat

Król jest tylko jeden: SUV. To ten typ pojazdu, który podbił serca klientów tak mocno, że zapomnieli o autach, które jeszcze dekadę temu biły rekordy popularności. Na naszych oczach dogorywają nie tylko popularne sedany i kombi klasy średniej, ale także vany (tzw. MPV). Do grona ofiar dołącza zatem Citroen Grand C4 SpaceTourer. Stellantis symbolicznie odłączy kroplówkę w lipcu. To wtedy bramy zakładów Vigo w Hiszpanii opuszczą ostatnie egzemplarze popularnego przed laty modelu.

Używany Citroen C4 (Grand) Picasso I – za wygodę trzeba płacić

Używany Citroen C4 (Grand) Picasso I – za wygodę trzeba płacić

Że francuski van jest wygodny, nikt raczej nie będzie miał wątpliwości, ale że drogi? Oczywiście, nie chodzi o wręcz śmiesznie niską cenę zakupu, tylko o późniejsze wydatki na eksploatację.

Używane auto za 20 tys. zł - które będzie najlepsze dla rodziny? TOP 10

Używane auto za 20 tys. zł - które będzie najlepsze dla rodziny? TOP 10

Jak bardzo rodzinny jest wasz samochód, widać najczęściej dopiero wtedy, gdy wybierzecie się nim z rodziną na dłuższy wyjazd. Prezentujemy 10 aut w cenie ok. 20 tys. zł, które w tej sytuacji was nie zawiodą.

Używane vany w cenie od 10 000 zł do 50 000 zł - TOP 15

Używane vany w cenie od 10 000 zł do 50 000 zł - TOP 15

Segment vanów to mnóstwo ofert uzależnionych od gabarytów, klasy itp. Które modele oferują dobre wykorzystanie przestrzeni i trwałość? Podpowiadamy, czym warto się zainteresować w różnych przedziałach cenowych.

Używane vany idealne dla rodziny - wybieramy pięć najlepszych w cenie 35-50 tys. zł

Używane vany idealne dla rodziny - wybieramy pięć najlepszych w cenie 35-50 tys. zł

Vany to świetna propozycja, jeśli macie dużą rodzinę i 35-40 tys. zł na zakup samochodu o średniej wielkości. Szansa na znalezienie kilkuletniego niezłego egzemplarza jest bowiem spora. Wybraliśmy pięć najciekawszych według nas propozycji z rynku wtórnego w cenie od 35 do 40 tys. zł.

Top 10 - samochody dla rodziny za 25 000 zł

Top 10 - samochody dla rodziny za 25 000 zł

Samochód rodzinny za około 25 tys. zł wcale nie musi być kłopotliwy ani awaryjny. Dziesięć wybranych przez nas propozycji bardzo dobrze łączy możliwości przewozowe z trwałością

Citroen C4 Picasso - stylowy van z kilkoma kłopotami

Citroen C4 Picasso - stylowy van z kilkoma kłopotami

Citroen C4 Picasso nie jest bez wad, ale okazuje się jednym z najbardziej pożądanych kompaktowych vanów na rynku! Już pierwsza odsłona Citoena Picasso (wtedy jeszcze Xsara) okazała się niezwykle przemyślanym autem przyjaznym rodzinie. Druga generacja modelu jest jeszcze lepsza!

Używane vany - na wakacje i nie tylko | Top 10 |

Używane vany - na wakacje i nie tylko | Top 10 |

Vany świetnie sprawdzają się zarówno podczas wakacyjnych wyjazdów, jak i w codziennej eksploatacji. Oto 10 ciekawych propozycji z różnych klas. Założony budżet? 20-25 tys. zł

Autobusy na wakacje w cenie około 30 tys. zł

Autobusy na wakacje w cenie około 30 tys. zł

Jeśli w najbliższym czasie planujecie zakup dużego, trwałego, rodzinnego auta i wyjazd nim na wakacje, mamy dla was 5 propozycji. Nie brakuje w nich miejsca, są w miarę młode i kosztują ok. 30 tys. zł.

Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi - podsumowanie testu długodystansowego

Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi - podsumowanie testu długodystansowego

Rodzinnym vanem Citroena przejechaliśmy 50 tys. km Pora na podsumowanie testu długodystansowego modelu Grand C4 Picasso z silnikiem 2.

Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi: Co się podobało, a co drażniło?

Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi: Co się podobało, a co drażniło?

Po 8 miesiącach i pokonaniu 50 tys. km zakończyliśmy test Grand C4 Picasso. W tym czasie poznaliśmy jego wady i zalety.

Citroen Grand C4 Picasso: 3500 km w 5 dni wzdłuż granicy Polski

Citroen Grand C4 Picasso: 3500 km w 5 dni wzdłuż granicy Polski

Naszym długodystansowym Picasso w ciągu 5 dni zatoczyliśmy koło wzdłuż granicy Polski. Na trasie liczącej ponad 3500 km odwiedziliśmy ciekawe zakątki kraju, a przy okazji mogliśmy lepiej poznać samochód.

Picasso i zamki: test Citroena Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi

Picasso i zamki: test Citroena Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi

Pięć zamków w trzy dni, pięcioro dorosłych pasażerów i jeden samochód – Citroën Grand C4 Picasso. Oto relacja z 1300-kilometrowej wyprawy po zamkach w Czechach i na południu Polski.

Auta bez ściemy - pomalowany Citroen Grand C4 Picasso

Auta bez ściemy - pomalowany Citroen Grand C4 Picasso

Robert i Piotr ponownie opowiadają o rodzinnym Citroenie Grand C4 Picasso, jednak tym razem francuski minivan jest jeszcze bardziej oryginalny. Zobaczcie sami!.

SUV kontra van - który będzie lepszy dla rodziny?

SUV kontra van - który będzie lepszy dla rodziny?

Vany z założenia są bardziej praktyczne, ale Polacy chętniej kupują SUV-y. W teście sprawdzimy, które auto warto wybrać, gdy ma się do wydania około 120 000 zł - sprawdziliśmy to porównując Citroena C4 Grand Picasso z Kią Sportage
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test