Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Dodge Ram

Dodge Ram

Dodge RAM

Dodge Ram jest jednym z najpopularniejszych na świecie samochodów półciężarowych typu pick-up. Zadebiutował w 1981 roku i był następcą modelu D-Series.

I generacja była dostępna w różnych wersjach nadwoziowych, co w tym wypadku oznacza że szoferka mogła mieć 2 lub 4 drzwi. Powiązane z tym były trzy wersje o różnych dopuszczalnych ładownościach – 0,5, 0,75 i 1 tona. Auto zdobywało duża popularność w Stanach Zjednoczonych, ale wyniki sprzedaży były o wiele gorsze od Forda serii F.

Dostępne były 4 silniki benzynowe i jeden wysokoprężny. Jednostka zasilana olejem napędowym miała 8 cylindrów i pojemność 5,9 litra i mocy 160 KM. W przypadku tych pierwszych do wyboru były dwie widlaste „szóstki” o pojemności 3,7 oraz 4 litrów oraz dwie V8 o pojemności 5,2 lub 5,9 litra. Najsłabszy miał 95 a najmocniejszy 230 KM.

W 1991 roku auto przeszło drobny facelifting polegający na nieznacznym przemodelowaniu grilla. Pick-up Dodge'a był dostępny zarówno w wersji z napędem na tylne koła, jak i z napędem na obie osie.

W 1994 roku do produkcji weszła II generacja modelu Ram. Wtedy też najbardziej rozpoznawaną cechą zewnętrzną RAM-a stał się masywny grill z 2 chromowanymi, grubymi listwami w kształcie krzyża Nadwozie mogło mieć pojedynczą lub podwójną kabinę 2-drzwiową oraz podwójną kabinę 4-drzwiową. Oprócz tego auto występowało w wersji standardowej i z wydłużonym rozstawem osi a dodatkowo mogło mieć dwie osie z tylu pojazdu. Tak skonfigurowany Ram mógł ważyć ponad 2,5 tony, a dodatkowo był w stanie przewieźć ładunek o wadze 1 tony.

Najsłabszym silnikiem benzynowym jaki mógł się znaleźć pod maską Dodge'a był 3,9-litrowa widlasta „szóstka” o mocy 175 KM. Pozostałe silniki miały 8 cylindrów i pojemność 5,2 lub 5,9 litra. Największą dostępną jednostką była ta wykorzystywana w sportowym Viperze – 8-litrowa V10 o mocy 300 KM. Dostępny był także jeden silnik diesla o pojemności 5,9 litra, który z roku na rok był wzmacniany i tak z 175 KM na początku produkcji, uzyskano 245 KM, m.in. zwiększając liczbę zaworów z 12 na 24. Moc mogła być przenoszona na tylną oś, bądź na wszystkie koła za pośrednictwem 4-biegowego automatu lub 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej.

III generacja roboczego Dodge'a weszła na rynek w 2002 roku. Nadwozie uległo niewielkiej modernizacji i auto otrzymało bardziej agresywnego i masywnego charakteru. Różnorodność kabiny pasażerskiej była taka sama jak w przypadku poprzedniej generacji.

Tym razem pod maską można było znaleźć już jeden z 2 silników wysokoprężnych – rzędowe „szóstki” miało 5,9 lub 6,7 litra i moc odpowiednio 309 i 355 KM- oraz jeden z 3 silników benzynowych – V6 o pojemności 3,7 litra, V8 o pojemności 4,7 litra i mocarna wersja SRT10 z 8,3-litrowym V10 z modelu Viper o mocy 505 KM. Ta ostatnia wersja została wpisana do księgi rekordów Guinessa jako najszybszy, seryjnie produkowany pick-up na świecie.

IV generacja Dodge'a RAM weszła do produkcji w 2009 roku. Z zewnątrz auto uległo bardzo delikatnej zmianie. Zabudowa mogła być taka sama jak w poprzednich generacjach tj. pojedyncza lub podwójna kabina 2-drzwiowa oraz podwójna kabina 4-drzwiowa w wersji standardowej lub przedłużonej. Auto mogło przewieźć od 3 do 6 osób.

Pod maskę trafiły mocne silniki 6-cylindrowe rzędowe, w przypadku jednostek wysokoprężnych (6,7 litra o mocy 305-385 KM), widlaste w przypadku benzynowych (3,6 litra – 305 KM) i diesla (3 litry, 240 KM) oraz widlaste 8-cylindrowe o pojemności 4.7, 5.7, 6.4 litra i mocy odpowiednio 305, 395 i 410 KM. Napęd na tylne lub wszystkie koła był przenoszony za pomocą skrzyni automatycznej o 4, 5, 6 lub 8 przełożeniach, bądź skrzyni manualnej o 6 przełożeniach.

Głównym rywalem Dodge'a RAM był Ford serii F.

Dodge RAM - generacje

Ikona samochodu

Dodge RAM I (1981 - 1993)

Dodge RAM II (1993&nbsp-&nbsp2002)

Dodge RAM II (1993 - 2002)

Dodge RAM III (2001&nbsp-&nbsp2009)

Dodge RAM III (2001 - 2009)

Dodge RAM IV (2009&nbsp-&nbsp)

Dodge RAM IV (2009 - )

Dodge RAM - powiązane artykuły

Supersilniki w zwykłych autach. Gdzie trafiły skarby Ferrari, Vipera i Lambo?

Supersilniki w zwykłych autach. Gdzie trafiły skarby Ferrari, Vipera i Lambo?

Z pozoru przeciętny samochód, ale kiedy podniesiesz pokrywę silnika… Oto pick-up z V10 Vipera, SUV z V8 Corvette, kombi z jednostką Lamborghini, Fiat z motorem Ferrari oraz Citroen z V6 Maserati.
Jak zachowuje się samochód przy 200 km/h?

Jak zachowuje się samochód przy 200 km/h?

Dla jednych nieosiągalna bariera, dla innych magiczna szybkość, którą chętnie przekroczą - 200 km/h. W naszym teście sprawdzamy, jaki wpływ na kierowcę i na samochód ma taka prędkość w różnych sytuacjach drogowych.
Możesz być jak Chuck Norris - samochód strażnika Teksasu na aukcji WOŚP

Możesz być jak Chuck Norris - samochód strażnika Teksasu na aukcji WOŚP

Walker Texas Ranger Truck, czyli Dodge Ram 1500, to samochód, jakim w serialu „Strażnik Teksasu” jeździł słynny Chuck Norris. Fundacja Braci Collins zrobiła replikę takiego pojazdu i trafił on na aukcję podczas 29. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który odbędzie się 31 stycznia.
Aznom Palladium – luksusowa limuzyna na bazie pickupa!

Aznom Palladium – luksusowa limuzyna na bazie pickupa!

Palladium to bez wątpienia samochód wyjątkowy i zaskakujący, który zgodnie z zamysłem producenta jest gotowy do wypełnienia dość ciekawej, a jednocześnie ekskluzywnej niszy. Ci, którzy szukają eleganckiego pojazdu zdolnego jednocześnie do poruszania się w każdym terenie, mogą teraz zrealizować swoje życzenie, kupując limuzynę zbudowaną na Dodge'u Ramie. Jednak uwaga, powstanie tylko 10 sztuk tego nietypowego, włoskiego samochodu.
Dodge Ram - amerykański jak hamburger

Dodge Ram - amerykański jak hamburger

Dodge Ram nie dorównuje w statystykach sprzedaży Fordowi F-150, ale daje mu wycisk na drodze. I nic nie wskazuje na to, że to się zmieni. Pod maskę nowej wersji Rama trafiły mocarne HEMI
RAM 1500 Rebel 5.7 V8 - pikap z amerykańskiego snu

RAM 1500 Rebel 5.7 V8 - pikap z amerykańskiego snu

Wielki pikap budzi respekt wyglądem i przeraża zużyciem paliwa. W zamian Ram Rebel 1500 V8 gwarantuje niepowtarzalną radość z jazdy i jego posiadania
Używane | Pikapy i auta dostawcze 4x4

Używane | Pikapy i auta dostawcze 4x4

Zainteresowanie autami z napędem 4x4 zdolnymi do transportu towarów stale rośnie. Choć w grupie tej są zarówno otwarte półciężarówki, jak i furgony, ciągle najłatwiej kupić terenowego pikapa. Inne samochody użytkowe to najczęściej margines rynku.
Dodge Ram: pikap w rozmiarze XL

Dodge Ram: pikap w rozmiarze XL

Któż z nas nie marzył, by choć na chwilę zamienić się w amerykańskiego kowboja? Jest ku temu dobra okazja: zasiąść za kierownicą Dodge’a Rama
Dodge Ram z ztytułem Truck of the Year

Dodge Ram z ztytułem Truck of the Year

Werdyktem redakcji amerykańskiego magazynu motoryzacyjnego Motor Trend tytuł "Pojazdu użytkowego roku 2010" ("Truck of the Year") otrzymał pick-up Dodge Ram 2500/3500 Heavy Duty MY 2010.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech