Goodyear osiągnął najlepsze wyniki w obu kategoriach i został zdecydowanym zwycięzcą całego testu. To kolejne wyróżnienie dla Eagle F1 Asymmetric. We wrześniu br. opona zwyciężyła w testach magazynu Evo.

Autocar wybrał do testów 138-konnego Forda Mondeo TDCi oraz 268-konnego Mercedesa C350, co pozwoliło porównać zachowanie opon w przypadku dużego samochodu rodzinnego i sportowego auta z napędem na tylną oś.

Testując Mercedesa z oponami Eagle F1 Asymmetric, specjaliści z "Autocar" odnotowali znaczącą poprawą osiągów auta. Zespół badaczy pod przewodnictwem Keitha Howarda ogłosił: "Na oponach Goodyear wrażenie było takie, jakbyśmy do silnika Mercedesa podłączyli turbodoładowanie".

Podczas okrążenia na mokrej nawierzchnią auto na oponach Goodyeara było średnio o 1,8 sek. szybsze niż w przypadku innych opon. "Gdybyśmy mieli osiągnąć te 1,8 sek. wyłącznie przez zwiększenie mocy, musiałoby to być dobre 50 KM" - stwierdził "Autocar". Aby wykazać wyższość Eagle F1 Asymmetric wystarczy stwierdzić, że Mondeo z oponami Goodyeara było równie szybkie jak Mercedes z niemal dwukrotnie mocniejszym silnikiem, wyposażony w opony, które osiągnęły najgorsze wyniki w teście.

Goodyear zdystansował konkurencję nie tylko pod względem osiągów i komfortu prowadzenia. Eagle F1 Asymmetric okazała się także najbezpieczniejszą oponą w sytuacji nagłego hamowania. W teście opon na osi przedniej, w samochodzie z przednim napędem, opony Goodyear pozwalały zatrzymać auto jadące z prędkością ponad 80 km/h bliżej o 4 metry, niż w przypadku opon z najgorszym wynikiem w teście. Sukces Goodyeara jest efektem zastosowania rewolucyjnej technologii "Active Cornergrip (Aktywnej przyczepności w zakrętach)", powalającej na równiejsze rozłożenie ciśnienia powietrza na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią podczas pokonywania zakrętów.

Technologia, oparta na asymetrycznej konstrukcji i wzorze bieżnika, oznacza, że ściana opony po jej wewnętrznej stronie jest zbudowana inaczej, niż ściana zewnętrzna. To w znaczący sposób zwiększa przyczepność na zakrętach przy jednoczesnym zmniejszeniu tarcia, co pozwala istotnie wydłużyć żywotność opony.

Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric dostępna jest w 24 rozmiarach, od 17 do 20 cali. Aby wyjść naprzeciw wymaganiom większości samochodów, niemal cała oferta zaprojektowana jest w wersjach o zwiększonym dopuszczalnym nacisku.

Specjaliści z "Autocar" w ten sposób opisują swoje doświadczenia z jazdy Fordem Modeo wyposażonym w Eagle F1 Asymmetric po mokrej nawierzchni: "Moglibyśmy opowiadać o tym, jak stabilnie prowadziło się Forda z oponami Goodyeara w porównaniu z innymi oponami, jak wgryzały się w nawierzchnię przy ruszaniu, jak wyczuwalny był wzrost przyczepności przy pokonywaniu ostrych zakrętów, ale najlepiej widać to wszystko w niezmiennie doskonałych czasach okrążeń. Mówiąc szczerze, ten test Goodyear wygrał zdecydowanie, co najmniej o milę".