Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Honda Legend

Honda Legend

Ikona samochodu

Honda Legend to samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny. Samochód zadebiutował w 1985 roku, kiedy Honda postanowiła zawojować nieco bardziej luksusowy segment aut. Początkowo auto oferowane było jako 4-drzwiowy sedan, a po 2 latach do sprzedaży trafiło także eleganckie coupe.

Konstrukcyjnie Honda Legend opiera się na nieco mniejszym Accordzie, który został zbudowane we współpracy z Roverem. Jego bliźniaczym modelem był Rover 800. Na rynku północnoamerykańskim, Legend występował pod luksusową marką Hondy – Acura. Honda Legend była pierwszym modelem marki z silnikiem V6. W 1988 roku Honda przeprowadziła facelifting, który przyniósł nieco zmieniony pas przedni i tylne. Pod maską pracowały wyłącznie benzynowe V6-ki. Miały one pojemność 2.5 lub 2.7 litra i generowały kolejno 150 bądź 173 i 169 KM. Poza tym, na rynku japońskim oferowano także odmiany 2-litrowe w wersji wolnossącej i turbodoładowanej, które rozwijały odpowiednio 145 i 190 KM.

Podczas gdy u większości konkurencji napęd przenoszony był na tylne koła, w Hondzie Legend trafiał on na przednią oś. Do wyboru była 4-biegowa przekładnia automatyczna lub 5-stopniowa skrzynia ręczna.

W 1990 roku zadebiutowała II generacja Hondy Legend. Nadwozie miało bardzo podobne kształty jak poprzednik, jednak otrzymało bardziej zaokrąglone linie. Podobnie jak wcześniej, tak i tym razem oferowano Legend jako 4-drzwiowy sedan oraz 2-drzwiowe coupe, które miało nieco mniejszy rozstaw osi. Niestety ze względu na zmiany stylistyczne, nieco straciło ono na elegancji. 1,6-tonowa limuzyna była bardzo przestronna i wygodna wewnątrz, jednak na tylnej kanapie można było się spodziewać większej ilości miejsca jak na tą klasę auta.

Co ciekawe, II generacja Hondy Legend była drugim na świecie autem wyposażonym w nawigację Electro Gyrocator, która nie opierała się jak większość na nawigacji satelitarnej, a na żyroskopie gazowym. W 1993 roku ruszyła produkcja bliźniaczego modelu Legend – Daewoo Arcadia. Rok wcześniej natomiast odświeżono nieco luksusową Hondę, poprawiając jej hamulce i system audio, a oprócz tego do listy wyposażenia dodatkowego dodano aktywne zawieszenie. Do napędu auta służył 3,2-litrowy silnik benzynowy V6 generujący 205 lub 230 KM, który zapewniał pojazdowi dobre osiągi, a jednocześnie nie był zbyt łapczywy na paliwo. Moc kierowana była na przednie koła za pomocą 4-stopniowego automatu bądź skrzyni manualnej o 5 lub 6 biegach.

W 1995 roku w salonach pojawiła się III generacja Hondy Legend. Auto wizualnie urosło w porównaniu do poprzednika, dzięki czemu stało się bardziej majestatyczne i eleganckie. Tym razem jednak Honda zrezygnowała z produkcji coupe, więc w sprzedaży był tylko 4-drzwiowy sedan. W stylistyce nadwozia niektórzy dopatrują się podobieństw do luksusowego modelu Mercedesa – klasy S.

W 1998 roku przeprowadzono facelifting, który objął m.in. zmianę reflektorów, zderzaka przedniego i tylnego tylnych świateł, dodano chromowaną obwódkę tablicy rejestracyjnej na klapie bagażnika, a oprócz tego wzbogacono podstawowe wyposażenie auta. Do napędu Hondy Legend służył 3,5-litrowy benzyniak V6 rozwijający 205 KM. Niestety przez wzrost masy (do blisko 1,8 tony), osiągi uległy pogorszeniu, a zużycie paliwa – wzrosło.

W 2004 roku do produkcji wprowadzono IV generację Hondy Legend. Nadwozie pojazdu uległo dużej zmianie – z ciężkiej i majestatycznej limuzyny, zrobił się elegancki samochód o zadziornym charakterze. Na rynku północnoamerykańskim, nazwa auta została zmieniona na RL. Podobnie jak w poprzedniej odsłonie, tym razem również nie przewidziano sprzedaży odmiany coupe. Wnętrze obfitowało w drewno, skórę oraz chrom, a całość została zmontowana w solidny sposób.

W 2008 roku przeprowadzono lifting, który objął zmianę grilla, zderzaków, świateł przednich i tylnych oraz maski silnika. Oprócz tego, dotychczasowy silnik 3.5 V6 zamieniono na nieco większy, bo 3,7-litrowy. Oba legitymowały się mocą 295 KM, która była przekazywana na 4 koła (SH-AWD) za pomocą 5-biegowej skrzyni automatycznej lub półautomatycznej. W 2012 roku zakończono produkcję Hondy Legend, natomiast już po 2 latach zaprezentowano V generację auta.

Początkowo pojazd miał być sprzedawany jedynie w Japonii, ale szybko pojawiła się też amerykańska wersja – Acura RLX. Tym razem Honda Legend była pojazdem hybrydowym, wyposażonym w 3,5-litrowy silnik V6 VTEC generujący 310 KM oraz 3 silniki elektryczne o mocy 27 kW. Łączna moc układu wynosi 370 KM. Głównym rywalem Hondy Legend jest m.in. Audi A6, Mercedes-Benz klasy E oraz BMW serii 5.

Honda Legend - generacje

Honda Legend I (1985&nbsp-&nbsp1990)

Honda Legend I (1985 - 1990)

Ikona samochodu

Honda Legend II (1990 - 1995)

Honda Legend III (1995&nbsp-&nbsp2004)

Honda Legend III (1995 - 2004)

Honda Legend IV (2004&nbsp-&nbsp2012)

Honda Legend IV (2004 - 2012)

Honda Legend - powiązane artykuły

Za 50-70 tys. zł można dziś kupić 10-letnią prestiżową limuzynę. Oto najlepsze propozycje!

Za 50-70 tys. zł można dziś kupić 10-letnią prestiżową limuzynę. Oto najlepsze propozycje!

Od Audi A6 i BMW serii 5 po konkurencyjne modele Lexusa, Mercedesa i Volvo – dziś za 50-70 tys. zł nietrudno kupić prestiżową limuzynę. Podpowiadamy, którą i z jakim silnikiem wybrać, by nie żałować. Oto 10 naszych rekomendacji!
Honda Legend - z archiwum Auto Świata

Honda Legend - z archiwum Auto Świata

Hondę Legend czwartej generacji opisaliśmy w „Auto Świecie” w lipcu 2006 roku. Model wchodził właśnie do oferty w europejskich salonach Hondy, wcześniej od 2005 r. oferowany był w Japonii i Stanach Zjednoczonych. Legend był bardzo bogato wyposażony i komfortowy, miał napęd na 4 koła, a pod maską silnik V6 o mocy 295 KM. Kosztował 230 tys. zł.
Honda z licencją na autonomiczną jazdę. Pierwsza taka na świecie

Honda z licencją na autonomiczną jazdę. Pierwsza taka na świecie

Oto pierwszy, ale jakże ważny w krok do tego, by samochody poruszały się po drogach w pełni samodzielnie. Japonia oficjalnie dopuszcza do ruchu po drogach publicznych auta seryjnie wyposażone w tryb jazdy autonomicznej poziomu 3. Z pierwszej homologacji skorzystała Honda.
Hondy sprzed 20 lat do serwisu - akcja naprawcza

Hondy sprzed 20 lat do serwisu - akcja naprawcza

Rzadko kiedy zdarza się akcja serwisowa, podczas której mechanicy w stacjach ASO muszą się zająć samochodami sprzed kilkunastu lub nawet ponad dwudziestu lat. Honda wzywa do serwisu starsze generacje wielu popularnych modeli: Accord, Civic, CR-V, Legend czy Shuttle.
Mocniejszy Legend od Hondy

Mocniejszy Legend od Hondy

Podczas wystawy samochodowej w Moskwie Honda zaprezentowała odświeżoną wersję swojego flagowego modelu, w którym jednak najważniejszy nie jest nowy design, a większy i mocniejszy silnik.
Czwarta generacja Hondy Legend

Czwarta generacja Hondy Legend

Już w sprzedaży od 230 tys. zł. Czwarta generacja luksusowego modelu Honda Legend wchodzi właśnie do sprzedaży na naszym rynku. Klientów ma skusić wysokim poziomem bezpieczeństwa, komfortu oraz najbardziej zaawansowaną technologią.
Luksusowa Honda Legend w Polsce

Luksusowa Honda Legend w Polsce

Na polskim rynku debiutuje właśnie nowa generacja Hondy Legend. Reprezentant segmentu aut luksusowych Hondy ma być nie tylko odpowiedzią Japończyków na modele zachodnich producentów Mercedesa Klasy E, BMW Serii 5 czy Audi A6 ale także ma rywalizować z rodzimym rywalem, marką Lexus.
Honda Civic Type-R i Legend w Genewie

Honda Civic Type-R i Legend w Genewie

Na zbliżających się wielkimi krokami targach samochodowych w Genewie Honda zaprezentuje dwa nowe modele. Pierwszym z nich będzie sportowy model Civic Type-R, drugim luksusowy Legend.

Nowa Honda Legend

W październiku na rynek japoński wprowadzona została nowa Honda Legend, flagowy 300-konny sedan japońskiego koncernu.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech