W porównaniu do poprzednika, 4-drzwiowa Honda Legend urosła o 20 mm i poszerzyła się o 25 mm. Jednocześnie jednak jest o 38 mm krótsza, a rozstaw osi zmniejszył się aż o 110 mm. Mimo zredukowanej długości nadwozia wnętrze jest większe i bardziej przestronne - kabina pasażerska wydłużyła się o 30 mm oraz jest wyższa o 40 mm.

Wnętrze zostało wykończone najwyższej jakości materiałami - nie brak tu oczywiście skóry, ale także znajdziemy drewno czy satynowo-metalowe elementy. Wprawdzie po zajęciu miejsca wewnątrz można w pierwszej chwili wystraszyć się ogromnej liczby różnych włączników, przełącznikiów pokręteł, ale po naprawdę dość krótkiej chwili okazuje się, iż doskonale wiemy do czego służy większość z nich. No, ale aby w pełni korzystać z tego, co oferuje Legend, warto poświęcić trochę więcej czasu na zapoznanie się z kokpitem.

Aby ważąca 1.860 kg limuzyna Hondy miała odpowiednie do swojego prestiżu osiągi, pod maską znajduje się 3,5-litrowy silnik SOHC VTEC. Ta sześciocylindrowa jednostka osiąga moc 295 KM, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 351 Nm osiągany jest przy 5.000 obr/min. Według danych producenta zapewnia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy i prędkość maksymalną 250 km/h.

Za przeniesienie napędu odpowiada 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów, która umożliwia jednak ręczną zmianą biegów, albo za pośrednictwem centralnie umieszczonej dźwigni, albo poprzez manetki umieszczone przy kierownicy.

Jednym z najważniejszych systemów, mających ogromny wpływ na jazdę, jest system indywidualnej kontroli wszystkich kół napędowych (SH-AWD), który polepsza trakcję auta w zakrętach. W zależności od kąta skrętu, przyspieszenia bocznego i prędkości kół moment obrotowy jest przenoszony od 70 procent na przednie koła (podczas jazdy po prostej) do 70 procent na tylne. Przy ostrych skrętach cała moc idąca na tylną oś jest kierowana na koło zewnętrzne.

Poza układem SH-AWD oraz typowymi dla wielu aut ABS, EBD, ESP czy VSA, w Hondzie Legend za bezpieczeństwo odpowiadają ponadto unosząca się w razie wypadku przednia maska, tempomat adaptacyjny, układ hamowania minimalizujący ryzyko kolizji (CMBS) oraz układ aktywnych reflektorów (AFS).

Cena za Hondę Legend to, bagatelka, 230 tys. zł. Za nieco lepiej wyposażoną wersję (ACC, CMBS) trzeba będzie zapłacić 14 tys. zł więcej.