Honda Legend oferuje wiele nowoczesnych technologii, m.in. inteligentny system Night Vision informujący w nocy o pojawieniu się pieszych na drodze i ostrzegający przed potencjalnym wypadkiem czy też napęd na cztery koła SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive). System ten rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednie i tylne koła różnicując także rozłożenie momentu obrotowego na koła prawe i lewe. W ten sposób zapewnia doskonałe prowadzenie pojazdu w każdych warunkach drogowych. Moment obrotowy wykorzystywany jest nie tylko do napędzania kół, także bardziej zwrotnego pokonywania zakrętów.

Linię nadwozia zaprojektowano tak, by podkreślić moc pojazdu. Nowy proces lakierowania uwydatnił połysk karoserii i wydobył kontrast między miejscami załamanymi i tymi, na których operuje światło. Eleganckie wnętrze obiecuje luksusową i sportową jazdę. Dzięki systemowi Active Noise Control wysyłającemu sygnał przeciwnej fazy przez sprzęt audio, do kabiny nie dociera szum pracy silnika, co znacznie zwiększa komfort podróżowania.

Lżejszy, bardziej kompaktowy silnik V6 3,5 VTEC dostarcza 300 KM mocy i moment obrotowy - we wszystkich zakresach pracy - wystarczający do jazdy po mieście i po autostradzie. Japońskie Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury i Transportu przyznało nowej Hondzie Legend status ULEV (Ultra Low Emission Vehicle), co oznacza, że poziom emisji spalin jest o 75% niższy od norm przewidzianych na rok 2005.

Konstruktorzy nowej Hondy Legend starali się maksymalnie obniżyć ciężar auta. Około 50% karoserii wykonane zostało ze stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie, do budowy podwozia użyto z aluminium, magnezu, mas plastycznych wzmocnionych włóknem węglowym (CFRT - carbon fiber reinforced plastic) i innych lekkich stopów.

Przewidywana miesięczna wielkość sprzedaży Hondy Legend w Japonii to 500 sztuk. Dostępna w Stanach Zjednoczonych 2005 Acura RL w jedynej wersji wyposażenia kosztuje 48.900 USD.