Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat Jak wybrać opony

Jak wybrać opony

Kupujesz opony? Rozmiar to nie wszystko! Jest wiele wersji tych samych opon – którą wybrać?

Kupujesz opony? Rozmiar to nie wszystko! Jest wiele wersji tych samych opon – którą wybrać?

Coraz więcej opon zamawiamy przez Internet, coraz częściej mamy problem: wybór jest zbyt duży! Ta sama opona, w tym samym rozmiarze, czasem nawet z tym samym indeksem prędkości występuje w kilku wersjach, w różnych cenach, z różnymi osiągami podanymi na etykiecie. Jedne wersje będą odpowiednie do naszego auta, a inne... nie bardzo. Jak się w tym połapać? Wyjaśniamy!
Opony całoroczne - coraz lepsze i bezpieczniejsze

Opony całoroczne - coraz lepsze i bezpieczniejsze

Coraz więcej kierowców decyduje się na opony całoroczne. Powodów jest kilka. Niektórzy twierdzą, że nie opłaca się kupować dwóch kompletów opon, bo zima w naszym kraju jest znacznie łagodniejsza niż jeszcze kilkanaście lat temu. Inni dopiero przekonują się do opon całorocznych, które są coraz lepszej jakości i jazda na nich jest bezpieczna
Które opony są najlepsze?

Które opony są najlepsze?

Nie wiesz, jakie opony wybrać? Oto zwycięzcy testów – najlepsze gumy do maluchów, aut klasy średniej, SUV-ów i samochodów sportowych
Test opon letnich: sprawdzamy, które są najlepsze

Test opon letnich: sprawdzamy, które są najlepsze

Do drugiej części testu opon letnich zakwalifikowało się 15 modeli opon mających najlepsze wyniki w próbach hamowania (Zobacz wyniki pierwszej części). Tym razem zmierzą się z jazdą po krętym i mokrym torze oraz przejdą testy wytrzymałości
Za mało wiatru!

Za mało wiatru!

Na nowych oponach można bezpiecznie jeździć przez kilka lat i co najmniej kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Warunek: musimy dbać o opony na bieżąco, pilnować ciśnienia i zapewnić im działanie w przyjaznym środowisku. Dla oszczędności i własnego bezpieczeństwa warto pamiętać o kilku zasadach. Ciśnienie w kołach sprawdzajmy raz w miesiącu. W tym czasie spada ono z reguły o 0,1-0,2 bara. Napompowanie kół azotem (7-12 zł za jedno koło) powoduje, że prawidłowe ciśnienie w kole utrzymuje się dłużej. Jeśli ciągniemy przyczepę, ciśnienie w tylnych kołach zwiększamy o 0,4 bara w stosunku do wartości wyjściowej. Zamiast np. 2,6 bara pompujemy 3,0 bary. Pamiętajmy o nakrętce na wentyl. Chroni ona przed uszkodzeniem i zapewnia szczelność. Koło zapasowe należy napompować do wyższego ciśnienia niż koła na aucie. Wystarczy 2,5 bara.W razie przebicia opony trzeba ją fachowo naprawić. Sprej może być tylko środkiem doraźnym. Kontrolujmy geometrię zawieszenia. Nieprawidłowa geometria powoduje zniszczenie opon! Sprawdzajmy amortyzatory. Zużyte powodują nierówne zdzieranie opon, tzw. ząbkowanie. Sprawdzajmy stan opon. Uszkodzenie mechaniczne ujawnia się dopiero po jakimś czasie od wjechania np. w dziurę. Minimalna głębokość bieżnika to 1,6 mm. Maksymalny czas użytkowania opony to 10 lat od daty produkcji.Ponad 70 proc. aut ma źle napompowane koła! W 2006 roku "ciśnieniobus" firmy Michelin przebadał 2356 polskich aut pod kątem prawidłowego ciśnienia w kołach. Opony większości aut były źle...
Lepsza opona, wyższa cena

Lepsza opona, wyższa cena

Nie były to bynajmniej pierwsze prace nad ogumieniem pneumatycznym. Odpowiedni patent uzyskał już w 1845 roku Robert W.
Za mało wiatru!

Za mało wiatru!

Na nowych oponach można bezpiecznie jeździć przez kilka lat i co najmniej kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Warunek: musimy dbać o opony na bieżąco, pilnować ciśnienia i zapewnić im działanie w przyjaznym środowisku. Dla oszczędności i własnego bezpieczeństwa warto pamiętać o kilku zasadach. Ciśnienie w kołach sprawdzajmy raz w miesiącu. W tym czasie spada ono z reguły o 0,1-0,2 bara. Napompowanie kół azotem (7-12 zł za jedno koło) powoduje, że prawidłowe ciśnienie w kole utrzymuje się dłużej. Jeśli ciągniemy przyczepę, ciśnienie w tylnych kołach zwiększamy o 0,4 bara w stosunku do wartości wyjściowej. Zamiast np. 2,6 bara pompujemy 3,0 bary. Pamiętajmy o nakrętce na wentyl. Chroni ona przed uszkodzeniem i zapewnia szczelność. Koło zapasowe należy napompować do wyższego ciśnienia niż koła na aucie. Wystarczy 2,5 bara.W razie przebicia opony trzeba ją fachowo naprawić. Sprej może być tylko środkiem doraźnym. Kontrolujmy geometrię zawieszenia. Nieprawidłowa geometria powoduje zniszczenie opon! Sprawdzajmy amortyzatory. Zużyte powodują nierówne zdzieranie opon, tzw. ząbkowanie. Sprawdzajmy stan opon. Uszkodzenie mechaniczne ujawnia się dopiero po jakimś czasie od wjechania np. w dziurę. Minimalna głębokość bieżnika to 1,6 mm. Maksymalny czas użytkowania opony to 10 lat od daty produkcji.Ponad 70 proc. aut ma źle napompowane koła! W 2006 roku "ciśnieniobus" firmy Michelin przebadał 2356 polskich aut pod kątem prawidłowego ciśnienia w kołach. Opony większości aut były źle...

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech