Kia Optima Hybrid
Aktualności

Kia Optima Hybrid

Optima Hybrid 2,0 powstała na bazie Optimy Hybrid 2,4 oferowanej klientom w Ameryce Północnej, Kanadzie i Korei. Jest to sedan segmentu D mierzący 4,85 m długości, który jest zasilany 2-litrową jednostką benzynową połączoną z motorem elektrycznym. Napęd jest przekazywany na koła przednie poprzez sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów bez tradycyjnej przekładni hydrokinetycznej. Zespół sprzęgający pozwala na odłączenie jednostki benzynowej, umożliwiając "zero-emisyjną" jazdę w trybie pełnego napędu elektrycznego. Łączna moc pojazdu to 190 KM, co pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w ciągu 9,4 sekundy i rozwinięcie prędkości maksymalnej 192 km/h. Kia chwali się także niskim zużyciem paliwa, które znajduje się na poziomie 5,4 l/100 km oraz emisją CO2 wynoszącą 125 g/km. Kia Optima Hybrid wyposażona jest także w system stop/start Kia HSG, który minimalizuje zużycie paliwa podczas postojów, a tym samym emisję spalin. Ruszając z miejsca, Kia Optima Hybrid korzysta z napędu elektrycznego (Electric Mode) w zakresie prędkości do 100 km/h. Wraz ze wzrostem prędkości jazdy, hybrydowy rozrusznik/generator (HSG) uruchamia jednostkę spalinową, pozwalając jej na przejęcie napędu samochodu. W tym momencie silnik elektryczny zaczyna pracować jako napęd wspomagający oraz generator prądowy ładujący w miarę potrzeby baterię akumulatorów litowo-polimerowych. Dzięki opracowanej wspólnie z LG Chem technologii, akumulatory litowo-polimerowe są o 20 procent lżejsze i mają o 40 procent mniejszą objętość niż tradycyjne baterie niklowo-wodorkowe. Ich czas wyładowania jest o także o 25 procent dłuższy. Kia Optima została poddana modyfikacjom redukującym opory powietrza. W samochodzie zastosowano wygładzone aerodynamicznie zderzaki, progi i panele nadwozia, lekkie obręcze kół, spojler pokrywy bagażnika oraz nową osłonę chłodnicy z aktywną przesłoną, zamykającą się wraz ze wzrostem prędkości. W środku znajdziemy zestaw wskaźników Supervision Instrument Cluster - prezentujący pracę zespołu hybrydowego, nową konsolę centralną, oraz nowy wystrój siedzeń i paneli drzwi. Komfort i bezpieczeństwo jazdy gwarantuje eleganckie i funkcjonalne wnętrze z gamą nowoczesnych rozwiązań hi-tech. Samochód dostępny w 3 wersjach wyposażenia (M/L/XL) już od 114 900 zł z gwarancją fabryczną na 7 lat lub 150 000 km. Sprzedaż na polskim rynku rusza w październiku.

Kia Optima (Paryż 2010)
Aktualności

Kia Optima (Paryż 2010)

Kia rozwija swoje produkty w imponującym tempie. Zaledwie 10 lat temu firma miała w ofercie przestarzały model Pride, którego konstrukcja pamiętała lata 80. ubiegłego wieku. Obecnie w ofercie koreańskiej marki znajdują się auta mogące rywalizować z najlepszymi. Wkrótce gamę uzupełni model Optima, którego europejska premiera miała miejsce podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Następca Magentisa został zaprojektowany przez Petera Schreyera. Designer przez lata pracował dla koncernu Audi-VW i był odpowiedzialny m.in. za wygląd Audi A3, A4, A6 oraz TT. Kia Optima to najnowsze dzieło Schreyera. Elegancka i proporcjonalna limuzyna wygląda równie dobrze co najlepsze samochody segmentu D. Podobać mogą się proste i masywne kształty poszczególnych elementów karoserii oraz opadająca linia dachu. Dobre wrażenie robi także kabina z kokpitem otaczającym kierowcę. Pozostaje żałować, że do jej wykończenia użyto materiałów pośledniej jakości. Lista jednostek napędowych nie będzie przesadnie długa. Kia zaproponuje klientom Optimę z benzynowym silnikiem 2.0 Nu (170 KM) oraz wysokoprężnym 1.7 U2 (136 i 160 KM). Jednostki napędowe zostaną połączone ze skrzyniami ręcznymi lub automatycznymi. Oba rodzaje przekładni będą sześciostopniowe. We wszystkich wersjach znajdą się systemy ograniczające zużycie paliwa. Wśród nich - alternator z funkcją oszczędzania mocy, system zarządzania działaniem akumulatora oraz opcjonalny układ ISG, który wyłączy silnik na czas postoju. Z deklaracji producenta wynika, że najbardziej oszczędna wersja będzie spalała poniżej 4,5 l/100km. Po raz pierwszy Kia pokazała Optimę na salonie w Nowym Jorku. W Korei sprzedaż rozpoczęła się w maju. Miesiąc później sprzedano ponad 10 tysięcy egzemplarzy samochodu! W Europie Optima wejdzie do sprzedaży w drugiej połowie przyszłego roku. Samochody będą pochodziły z koreańskiej fabryki Hwasung. Optima będzie również wytwarzana w Chinach, jednak Kia deklaruje, że będą sprzedawane wyłącznie w Kraju Środka. W Europie auto będzie dostępne z 7-letnią gwarancją z limitem 150 tys. kilometrów, którą mogą w całości "dziedziczyć" kolejni właściciele samochodu. Kia zapowiada, że kolejnym atutem Optimy będzie wyposażenie. W standardzie znajdą się m.in. elektrycznie sterowane szyby i lusterka, odmrażacz szyby czołowej, fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego, klimatyzacja, system audio oraz podłokietnik tylnej kanapy. Ceny z pewnością będą bardzo konkurencyjne. Czy Optima wzbudzi duże zainteresowanie klientów? Wszystko na to wskazuje. Zobacz więcej o modelu w