Kia Optima Hybrid 2,0 powstała na bazie Optimy Hybrid 2,4 oferowanej klientom w Ameryce Północnej, Kanadzie i Korei. Jest to sedan segmentu D mierzący 4,85 m długości, który jest zasilany 2-litrową jednostką benzynową połączoną z motorem elektrycznym. Napęd jest przekazywany na koła przednie poprzez sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów bez tradycyjnej przekładni hydrokinetycznej. Zespół sprzęgający pozwala na odłączenie jednostki benzynowej, umożliwiając "zero-emisyjną" jazdę w trybie pełnego napędu elektrycznego.

Łączna moc pojazdu to 190 KM, co pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w ciągu 9,4 sekundy i rozwinięcie prędkości maksymalnej 192 km/h. Kia chwali się także niskim zużyciem paliwa, które sięga 5,4 l/100 km.

Ruszając z miejsca, Kia Optima Hybrid korzysta z napędu elektrycznego (Electric Mode) w zakresie prędkości do 100 km/h. Wraz ze wzrostem prędkości jazdy, hybrydowy rozrusznik/generator (HSG) uruchamia jednostkę spalinową, pozwalając jej na przejęcie napędu samochodu. W tym momencie silnik elektryczny zaczyna pracować jako napęd wspomagający oraz generator prądowy ładujący w miarę potrzeby baterię akumulatorów litowo-polimerowych.

Kia Optima Hybrid została poddana modyfikacjom redukującym opory powietrza. W samochodzie zastosowano wygładzone aerodynamicznie zderzaki, progi i panele nadwozia, lekkie obręcze kół, spojler pokrywy bagażnika oraz nową osłonę chłodnicy z aktywną przesłoną, zamykającą się wraz ze wzrostem prędkości.

Samochód będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia (M/L/XL) już od 114 900 zł, z gwarancją fabryczną na 7 lat lub 150 000 km. Sprzedaż na polskim rynku rusza w październiku.

Zapraszamy do odwiedzania naszego serwisu specjalnego Paryż Motor Show 2012