Stworzona pod nadzorem Petera Schreyera Optima po liftingu otrzymała zmodyfikowane światła do jazdy dziennej LED, które wzorem innych modeli Kia zostały przeniesione w obrys reflektorów głównych.
Dostępne w opcji wyposażenia, zapożyczone z nowej Kii pro_ceed GT, czterodiodowe lampy przeciwmgielne LED nadają Optimie wyrazistości.
Lampy tylne dostępne są opcjonalne w wersji „aureolowej” LED, a podwójne czerwone odblaski zlokalizowano nieco wyżej w pozycji horyzontalnej.
Zainteresowani uatrakcyjnieniem wyglądu samochodu mogą dokupić opcjonalny pakiet stylistyczny „Touring”, w skład którego wchodzi unikalny wzór atrapy chłodnicy, chromowana listwa dolnego wlotu powietrza, 18-calowe 2x5-ramienne felgi ze stopu lekkiego, dyfuzor pod tylnym zderzakiem w matowej czerni oraz sportowa, spłaszczona od dołu kierownica.
Ergonomiczny układ kokpitu „zorientowany na kierowcę” z Optimy 2011 pozostaje bez zmian, choć dodano szereg akcentów dekoracyjnych.
Fotele przednie zostały głębiej wyprofilowane, a ich siedziska przedłużone pod kątem zwiększenia komfortu. W opcji wyposażenia dostępna jest elektryczna wentylacja foteli oraz elektryczne podgrzewanie tylnej kanapy.
Efektem zmian konstrukcyjnych jest również obniżenie odczuwalnej głośności hałasów drogowych o 3,3 dB.
Oferta dla klientów europejskich obejmuje dwie jednostki napędowe, stosowane już w modelach poprzed
nich – benzynową 2.0 o mocy 165 KM i wysokoprężną 1.7 o mocy 136 KM. Wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VGT), 1,7-litrowa wersja popularnego diesla ‘U2’ wytwarza moc 136 KM i moment 325 Nm (począwszy od 2000 obr/min), zapewniając dynamikę jazdy i najlepsze w swej klasie pojemnościowej osiągi (80 KM z litra pojemności skokowej).
Jednostka benzynowa o pojemności 2,0 litrów typu ‘Nu’ wykonana jest z lekkiego stopu i wytwarza moc 165 KM oraz moment 196 Nm przy 4800 obr/min i konkurencyjnym zużyciu paliwa na poziomie 7,0 l/100 km. Paliwowej oszczędności sprzyjają takie rozwiązania jak dwustopniowy układ dolotowy o zmiennej długości przewodów ssących, elektronicznie sterowana przepustnica, odsadzenie wykorbień wału korbowego oraz system zmiennych faz rozrządu CVVL.
Na rynkach europejskich zarówno silnik benzynowy jak i Diesla dostępne będą w parze z sześciostopniową przekładnią manualną lub automatyczną.
Tak jak wszystkie inne modele Kia oferowane w Europie, nowa Optima objęta jest 7-letnią lub 150000-kilometrową gwarancją producenta, w pełni przenoszalną na kolejnych właścicieli samochodu.
Dostawy Optimy na rynki światowe pochodzić będą z koreańskiej fabryki Hwa-Sung. Dealerzy w całej Polsce już przyjmują zamówienia a pierwsze egzemplarzy trafią do klientów w kwietniu 2014 roku.