Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat Klasyk

Klasyk

Bez technologii, kadr i sprzętu. Jakim cudem Polacy stworzyli samochód, który na lata stał się przebojem, eksportowym hitem?

Bez technologii, kadr i sprzętu. Jakim cudem Polacy stworzyli samochód, który na lata stał się przebojem, eksportowym hitem?

Polacy to zdolny naród i udowodnili to już niejednokrotnie. Jednak w tym przypadku przeszli samych siebie: bez odpowiednich technologii oraz zaplecza kadrowego i sprzętowego stworzyli samochód, który stał się przebojem eksportowym na ponad trzy dekady. Poznajcie niezwykłą historię Nysy N59.

Mercedes klasy S (W116): czy da się na nim zarobić?

Mercedes klasy S (W116): czy da się na nim zarobić?

W jubileuszowym artykule o Mercedesie klasy S W116 przedstawimy mocne i słabe strony modelu, przyjrzymy się jego ofercie silnikowej, a także zbadamy rynek Mercedes klasy S. Oczywiście, nie zabraknie też zestawienia najważniejszych innowacji, dzięki którym Mercedes W116 uznawany jest za auto przełomowe.

Jelcz, który był Starem, czyli historia najpopularniejszego pojazdu pożarniczego w PRL

Jelcz, który był Starem, czyli historia najpopularniejszego pojazdu pożarniczego w PRL

Dzięki napędowi na obie osie i więcej niż przyzwoitemu wyposażeniu pożarniczemu Jelcz 005 był w latach 70. pojazdem nowoczesnym i wszechstronnym. Na zbudowany na podwoziu Stara 244 samochód polscy strażacy czekali od dawna, a w niektórych jednostkach OSP można go spotkać do dziś. Ostatnio wiele egzemplarzy trafiło także jako pomoc do walczącej z rosyjskim najeźdźcą Ukrainy.

Czy znasz samochody z czasów PRL?

Czy znasz samochody z czasów PRL?

Oto motoryzacja, którą wiele osób pamięta jeszcze z czasów dzieciństwa. Na polskich drogach królowały wówczas przede wszystkim pojazdy produkowane w krajach socjalistycznych — Czechosłowacji, NRD, Rumunii czy ZSRR. Czy rozpoznasz poszczególne marki, modele czy kraje ich pochodzenia? Swoją wiedzę możesz bardzo łatwo sprawdzić w naszym quizie. Zapraszamy!

Opel Manta GSe ElektroMod - czy może być kultowy?

Opel Manta GSe ElektroMod - czy może być kultowy?

Opel Manta powstawał w latach 1970-88. Najpierw jako Manta A w okresie 1970-75 oraz Manta B – 1975-88. W tej drugiej postaci auto wystąpiło w kultowym niemieckim filmie "Manta, Manta" z 1991 r. Oprócz samochodu główne role grali w nim Tina Ruland oraz Til Schweiger. W 2023 r. na ekrany wchodzi druga część tego obrazu. Spotykamy się z Tiną Ruland i Oplem Mantą A, ale w… elektrycznej wersji GSe ElektroMod.

Dlaczego 30 lat temu z elektryków nic nie wyszło? Czy teraz będzie podobnie?

Dlaczego 30 lat temu z elektryków nic nie wyszło? Czy teraz będzie podobnie?

Motywem przewodnim międzynarodowego salonu samochodowego (IAA) we Frankfurcie w 1991 r. była ochrona środowiska – na stanowiskach większości liczących się firm pojawiły się ekologiczne auta. Pytanie tylko dlaczego ta zielona fala tak szybko się skończyła, nie pozostawiając za sobą konkretnych rozwiązań? Czy przy obecnych zawirowaniach w kwestii surowców ten scenariusz się powtórzy?

Ile wiesz o Polskim Fiacie 126p?

Ile wiesz o Polskim Fiacie 126p?

Każdy zna Malucha, ale co o nim naprawdę wiesz? Sprawdź swoją wiedzę w naszym quizie.

Porsche 959 – supersamochód, który wyprzedził swoją epokę

Porsche 959 – supersamochód, który wyprzedził swoją epokę

Kiedy model 959 pojawił się na rynku, zaszokował wszystkich, nawet wytrawnych znawców sportowych samochodów. Porsche 959 było najszybszym i najdroższym autem produkowanym seryjnie. Inżynierowie z Zuffenhausen z silnika 2,8 litra uzyskali moc 450 KM, co pozwalało osiągnąć prędkość maksymalną 317 km/h i przyspieszenie do "setki" poniżej 4 sekund! Oto historia auta, które pod koniec lat 80. wyprzedziło swoją epokę, a dziś jest poszukiwanym klasykiem, wartym ponad milion euro.

Mercedes 600 (W 100) – auto królów, cesarzy, papieży, premierów i… dyktatorów

Mercedes 600 (W 100) – auto królów, cesarzy, papieży, premierów i… dyktatorów

To był najbardziej luksusowy, największy i najbardziej prestiżowy samochód wyprodukowany przez Mercedesa w latach 60. W wersji krótkiej Mercedes 600 (W 100) miał 5,45 m długości, a w wersji Pullman – 6,24 m. W latach 1963-1981 powstało zaledwie 2677 sztuk tej niezwykłej limuzyny.

Star 200 - klasyk, który tworzył historię

Star 200 - klasyk, który tworzył historię

Mój stary Star w pogodę gna i w deszcz jest tego wart, by o nim śpiewać też – tak przed laty śpiewał Janusz Rewiński. Co prawda, w piosence chodziło o przodka naszego głównego bohatera – Stara 25 – ale i "dwusetce" należy się tytuł gwiazdy polskiego transportu. W pełni zasłużony!

Jeździli nim celebryci, książęta i potentaci finansowi – Mercedes SL właśnie kończy 70 lat

Jeździli nim celebryci, książęta i potentaci finansowi – Mercedes SL właśnie kończy 70 lat

Mercedes SL ma już 70 lat. W tym czasie pojawiło się 10 modeli ze znaczkiem SL (odczytywanym jako Super Lekki). Najstarsze z nich są już uznanymi klasykami, a te młodsze na pewno nimi zostaną, gdy osiągną wiek 30 lat.

Mikrus MR-300 – samochód, który nie wytrzymał konkurencji z polityką

Mikrus MR-300 – samochód, który nie wytrzymał konkurencji z polityką

Biorąc pod uwagę niewielką liczbę wyprodukowanych egzemplarzy i problemy, które pojawiały się przy ich eksploatacji, należałoby zadać pytanie: po co ten Mikrus właściwie powstał? I choć wydaje się, że odpowiedź na to pytanie jest prosta, w gruncie rzeczy wcale tak nie jest...

Uważaj na przeciągi, czyli cztery generacje Porsche 911 Turbo

Uważaj na przeciągi, czyli cztery generacje Porsche 911 Turbo

W zasadzie Porsche musiało wyprodukować jedynie 400 homologacyjnych egzemplarzy 911 Turbo. Ale z doładowanej wersji powstała odmiana, dzięki której 911-tka na stałe weszła do ligi supersamochodów.

BMW Isetta – mały, wielki bohater, który pomagał uciekać do Berlina Zachodniego

BMW Isetta – mały, wielki bohater, który pomagał uciekać do Berlina Zachodniego

BMW Isetta to mikrosamochód produkowany na przełomie lat 50. i 60. To właśnie ten pojazd stał się bohaterem wyjątkowo śmiałego planu. Klaus-Günter Jacobi pomógł swojemu najlepszemu przyjacielowi uciec z NRD, przemycając go przez Mur Berliński. Barierę oddzielającą Berlin Wschodni od Berlina Zachodniego udało się pokonać właśnie w tym małym BMW.

Wolność przyjechała Mercedesem, czyli jak uwolniono superszpiega PRL-u Mariana Zacharskiego

Wolność przyjechała Mercedesem, czyli jak uwolniono superszpiega PRL-u Mariana Zacharskiego

Podczas Zimnej Wojny odbywał się swego rodzaju handel ludźmi. Pośrednikiem w transakcjach między wschodem i zachodem był enerdowski adwokat Wolfgang Vogel – to dzięki jego usługom 33 tys. więźniów politycznych trafiło na Zachód, a schwytani przez przeciwne strony szpiedzy wracali do domów. Jego znakiem rozpoznawczym był złoty Mercedes.

Jak szukaliśmy atutów w Polonezie Atu Plus

Jak szukaliśmy atutów w Polonezie Atu Plus

Dziewiętnaście lat to może mieć narzeczona, ale nie samochód. Wtedy będzie atrakcyjna i pożądana. Polonez w 1997 r. był produkowany w FSO już od 19 lat i nie był ani atrakcyjny, ani pożądany. Model Atu Plus był próbą jego odmłodzenia. Mówiąc złośliwie – przypominał trochę próbę... pudrowania trupa.

Ten samochód mógł zmienić przyszłość Volvo. Dlaczego nie trafił do produkcji?

Ten samochód mógł zmienić przyszłość Volvo. Dlaczego nie trafił do produkcji?

To byłoby najmocniejsze, najszybsze i prawdopodobnie najładniejsze szwedzkie auto w tamtym okresie – Volvo coupé o oznaczeniu fabrycznym P172. Dlaczego tak dobrze zapowiadający się samochód nie trafił jednak do produkcji? Oto niezwykła historia nieznanego koncepcyjnego auta Volvo,

Takich samochodów już nie robią. Czy to dobra inwestycja?

Takich samochodów już nie robią. Czy to dobra inwestycja?

Toyota MR2 drugiej generacji to jeden z najtańszych sposobów na zakup za rozsądne pieniądze auta z centralnie umieszczonym silnikiem. Do tego to już japoński youngtimer pełną gębą. Postanowiliśmy sprawdzić, czy ten model jest drogi w naprawach i na co zwrócić uwagę przed zakupem, by potem nie żałować!

Mini jest jedynym samochodem, który w kategorii długowieczności może mierzyć się z VW Garbusem, a jak radzi sobie na co dzień?

Mini jest jedynym samochodem, który w kategorii długowieczności może mierzyć się z VW Garbusem, a jak radzi sobie na co dzień?

Ten samochód nie był ani duży ani drogi, ale za to bezbłędnie wskazał kierunek rozwoju motoryzacji i nawet dziś może być użytkowany na co dzień. Oczywiście, pod pewnymi warunkami i po kilku modyfikacjach. Przedstawiamy nieco unowocześnione Mini Panel Van, które służy swojemu właścicielowi także do pracy.

Od Lamborghini Countacha po Skodę Favorit – oto historia firmy Bertone, bez której trudno wyobrazić sobie świat samochodów

Od Lamborghini Countacha po Skodę Favorit – oto historia firmy Bertone, bez której trudno wyobrazić sobie świat samochodów

Ponad 100 lat temu Bertone zaczął budować pierwsze pojazdy. Przy poszukiwaniu najlepszego okresu istnienia firmy natrafiliśmy na bardzo ciekawe i zadziwiające znaleziska.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test