Jeep zastosował wyjątkowy lifting Grand Cherokee, bo nie tyle zmienił auto wizualnie, co pod względem techniki. Dotyczy to przede wszystkim zastosowania nowej 8-biegowej automatycznej skrzyni. Dotychczas napęd przekazywany był za pomocą 5-biegowego automatu, który obniżał przyjemność prowadzenia. Nowa przekładnia zmienia biegi płynniej i przede wszystkim szybciej.

W topowym dieslu zwiększono moc z 241 do 250 KM, a moment obrotowy wzrósł o 20 Nm do 570 Nm. Te zmiany nie poprawiły osiągów, bo auto nadal osiąga 100 km/h w 8,2 s, ale rozwijanie mocy jest bardziej równomierne. Po mocnym wciśnięciu pedału gazu auto zaczyna sprawnie się rozpędzać.

Z mocnym 250-konnym silnikiem nie współgra do końca zawieszenie, którego miękkie nastawy preferują kierowców lubiących spokojną jazdę, a nie dynamiczne przemykanie przez kręte odcinki dróg.

Szczegóły dotyczące testu nowego Jeepa Grand Cherokee w Auto Świat 42/2013.