Logo
PoradySprawdziłem, jak działa nieduży akumulatorowy kompresor Noco. Warto mieć w samochodzie?

Sprawdziłem, jak działa nieduży akumulatorowy kompresor Noco. Warto mieć w samochodzie?

Amerykańska marka Noco ma w ofercie wysokiej jakości powerbanki rozruchowe, kompresory do kół i różne urządzenia typu trzy w jednym – świetnej jakości, ale zazwyczaj dość skomplikowane i drogie. Tym razem w moje ręce trafiła samochodowa, a w zasadzie uniwersalna pompka do kół w wersji – jak na tę markę – bardzo ekonomicznej. Przetestowałem i opowiem, jak to się sprawdza i czy może jest to dobry prezent dla kierowcy

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Noco AL5 – kompresor akumulatorowy
Auto Świat / Maciej Brzeziński
Noco AL5 – kompresor akumulatorowy
  • Nieduży kompresor akumulatorowy Noco pozwala na wygodne uzupełnianie ciśnienia powietrza w oponach
  • Pompowanie nim dużego koła od zera zajmuje jednak dość dużo czasu
  • Sprzęt ma wbudowaną latarkę, awaryjnie może też być wykorzystywany jako powerbank
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Niektóre urządzenia Noco są skomplikowane i drogie – np. Noco AX65 łączy funkcję szybkiego kompresora, dużego powerbanka rozruchowego, zwykłego powerbanka i latarki, ale kosztuje ponad 1200 zł i jest ciężki – waży ponad 3 kg.

Poznaj kontekst z AI

Jakie są główne funkcje kompresora Noco AL5?
Ile czasu zajmuje napompowanie dużego koła?
Jakie ciśnienie maksymalne osiąga kompresor Noco AL5?
Gdzie można kupić kompresor Noco AL5?

Tym razem mamy coś o wiele tańszego, mniejszego i lżejszego – kompresor Noco AL5 (od Air Lithium). Ne da się nim uruchomić samochodu z rozładowanym akumulatorem, jeśli jednak potrzebujesz urządzenia do wygodnego pompowania kół, to jest on wyjątkowo przyjazny w użyciu, może nawet lepszy niż drogie urządzenia wielofunkcyjne. Co więcej, Noco AL5 świetnie nadaje się do pompowania kół rowerów (także wymagających wysokiego ciśnienia powietrza), motocykli, quadów, lub sprzętu sportowego – np. piłek.

Jak wygląda i jak działa akumulatorowy kompresor Noco AL5?

Od wewnętrznej strony znajduje się miejsce na kńcówki do pompowania
Od wewnętrznej strony znajduje się miejsce na kńcówki do pompowaniaŻródło: Auto Świat / Maciej Brzeziński

Urządzenie jest bardzo kompaktowe, nieduże, waży mniej niż kilogram, licząc wraz z akcesoriami. Gdy jest wyłączone, nie widać nawet, że ma wyświetlacz – dopiero po włączeniu na czarnym plastiku obudowy pojawiają się litery i cyfry: widzimy poziom naładowania baterii, wybrane jednostki ciśnienia powietrza (można zmieniać pomiędzy bar, psi oraz kpa).

Z urządzeniem zintegrowany jest i zgrabnie schowany w obudowie przewód ciśnieniowy, w tylnej części urządzenia mamy też miejsce na standardowe końcówki do pompowania kół rowerów, piłek, itp.

Noco AL5 jest ładowany przez gniazdo USB-C. Maksymalna moc ładowania to 30W – to samo gniazdo może oddawać prąd mocą 30W
Noco AL5 jest ładowany przez gniazdo USB-C. Maksymalna moc ładowania to 30W – to samo gniazdo może oddawać prąd mocą 30WŻródło: Auto Świat / Maciej Brzeziński

Kilka przycisków na obudowie służy do ustalania żądanego ciśnienia powietrza, włączania wbudowanej latarki, uruchamiania pompowania, włączania i wyłączania kompresora. To z grubsza tyle.

Jakie parametry ma kompresor Noco AL5?

Maksymalne ciśnienie, jakie może osiągnąć Noco AL5, to aż 130 PSI – równowartość ok. 8,9 bar. To dużo więcej, niż spotyka się w samochodach, ale przecież możemy nim pompować także np. motocykle czy rowery szosowe wymagające wysokiego ciśnienia w kołach.

Noco AL5 może też być wykorzystywany jako powerbank o mocy 30W, ale tu uwaga: bateria wbudowana w urządzenie ma pojemność tylko 22,2 Wh, co w praktyce oznacza, że funkcja powerbanka nie jest w tym przypadku najważniejsza. Tyle energii wystarczy do jednorazowego pełnego naładowania dużego iPhone'a i jeszcze trochę zostanie – ale na dwa ładowania dużego smartfona będzie to za mało. Z kolei dzięki niedużemu akumulatorowi kompresor jest lekki i wygodny w użyciu, a do pompowania kół takie parametry prądowe wystarczą w zupełności.

Wężyk ciśnieniowy w kompresorku Noco AL5 ma w obudowie swoje miejsce
Wężyk ciśnieniowy w kompresorku Noco AL5 ma w obudowie swoje miejsceŻródło: Auto Świat / Maciej Brzeziński

Kompresor na baterie Noco AL5: jak działa?

By się przekonać, jak ten sprzęt działa, z koła sporego SUV-a wyposażonego w oponę o rozmiarze 235/55 R19 spuściłem powietrze do 0,9 bar – czyli na tyle, że koło prawie "usiadło". Ustawiłem docelowe ciśnienie na 2.4 bar i włączyłem kompresor. Czas pompowania tego koła wyniósł:

  • od 0,9 do 2,0 bar – 3 minuty i 41 sekund
  • od 2.0 do 2,2 bar – 50 sekund
  • od 2,2 do 2,4 bar – 57 sekund

W tym czasie poziom naładowania urządzenia spadł o dwie kreski – z grubsza do połowy.

Wniosek: Noco AL5 bez problemu napompuje duże koło od zera (według producenta urządzenie może pracować bez przerwy 20 minut), niemniej tę opcję należy traktować awaryjnie – widać wyraźnie, że nie do tego ten sprzęt służy.

Noco AL5 sprawdzi się przy okresowej kontroli ciśnienia powietrza w kołach, a także do wygodnego zwiększania i zmniejszania ciśnienia w kołach samochodu, gdy np. wybieramy się gdzieś z dużym obciążeniem, a wracamy na pusto. Dostosowując ciśnienie powietrza do obciążenia, znacząco wydłużymy żywotność opon w samochodzie – i w tym przenośny, bateryjny kompresor sprawdzi się znakomicie, jako że jest mały i lekki, nie zajmuje dużo miejsca, łatwo go obsłużyć. Dzięki temu, że wyposażony jest w baterię litowo-jonową, można go schować głęboko w bagażniku i gdy sięgniemy po niego za kilka miesięcy, powinien wciąż być naładowany i gotowy do pracy. Kompresor ten pozwoli też łatwo napompować rower, piłkę, itp.

Funkcję powerbanku należy traktować awaryjnie – na co dzień lepszy w tym będzie zwykły powerbank bez dodatkowych urządzeń.

Ile kosztuje kompresor bateryjny Noco AL5?

Ten sprzęt można kupić na Allegro za 339 zł w oficjalnym sklepie producenta. Nie jest to zła cena, biorąc pod uwagę wygodę użytkowania – brak kabla, wbudowaną baterię i opcję szybkiego ładowania.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium