Radzę zacząć od sprawdzenia czy pompa paliwowa funkcjonuje prawidłowo - najprawdopodobniej jej awaria jest przyczyną pańskich problemów..
Opisywane przez Panią zjawisko jest spowodowane niesprawnością układu zapłonowego.W przypadku silników zasilanych gazem LPG jest to bardzo częsta usterka - na ogół aby ją usunąć starczy wymienić świece oraz przewody wysokiego napięcia.
W dużej mierze żywotność parownika zależy od sposobu eksploatacji auta. W Pańskiego opisu wynika iż podczas uruchamiania silnika w dodatnich temperaturach przełącza pan silnik na zasilanie gazowe natychmiast po uruchomieniu silnika - właśnie takie zachowanie skraca żywotność parownika.
Opisane przez Pana objawy wskazują na zużycie się reduktora, spowodowane m.in.
Wszystko wskazuje na błąd w montażu oraz regulacji instalacji - proszę udać się doporządnego warsztatu zajmującego się serwisowaniem instalacji LPG i poprosić o ocenę jakości montażu oraz regulacji instalacji..
Najwidoczniej nadszedł czas kolejnego przeglądu instalacji gazowej oraz wymiany elementów układu zapłonowego (świece oraz przewody wysokiego napięcia). Opisane przez pana objawy wskazują na konieczność jego wykonania.
Pańskie problemy wynikają z nieumiejętnego montażu oraz regulacji instalacji LPG - proszę udać się do innego serwisu zajmującego się instalacjami tego typu i poprosić o porządną regulację oraz przegląd instalacji gazowej. Dodam jedynie iż takie rzeczy jak klimatronic czy nadmuch w przypadku dobrze zamontowanej i wyregulowanej instalacji nie powinny mieć wpływuna pracę silnika na gazie.
Byłem w warsztacie gdzie podpieli go do uniwersalnego programu testującego elektronikę i wykazało błąd sondy lambda pierwszej i jakiś błąd temperatury który po wykasowaniu zniknął (temp powyżej 50 stC) - mechanik polecił mi udać się na stację diagnostyczną aby sprawdzić spaliny ale tam okazało się że są idealne nawet pod obciążeniem (na gazie i benz.) - żeby upewnić się że to sonda lambda.
Zdecydowanie odradzam montaż instalacji gazowej w przypadku tego silnika. Powód jest jeden otóż jednostki ze zmiennymi fazami rozrządu m.
W pierwszej kolejności proszę sprawdzić czy przypadkiem olej nie dostaje się do płynu chłodzącego - jeśli wszystko będzie w normie. To proszę sprawdzić kolor spalin wydostających się z wydechu - jeśli będą niebieskawe będzie to świadczyć o tym iż silnik spala olej.
W przypadku tego auta najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie montaż instalacji IV generacji, tylko taka powinna w miarę bezproblemowo funkcjonować. W przypadku montażu jest odszukanie warsztatu, który zagwarantuje jej bezproblemową eksploatację.
Lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie świec zalecanych przez producenta, czyli:- NGK BUR6ET- Bosch W8LDCR 7.93-=W7LTCR- Champion N7BYC.
Na pytanie czy warto montować instalację LPG musi odpowiedzieć sam. Faktycznie silnik montowany w tym aucie nie jest wymagający i można zamontować w nim instalację II generacji.
Tak uszkodzenie katalizatora ma wpływ na osiągi silnika, jednak nie radzę wymieniać go na stumienicę - lepszym rozwiązaniem jest montaż nowego katalizatora. Jednak zanim zdecyduje się Pan na jego wymianę radzę sprawdzić stan filtrów oraz układu zapłonowego.
Na ogół gaz można zamontować do każdego silnika benzynowego, jednak w przypadku aut sportowych z wysilonymi jednostkami napędowymi, czy wyposażonymi w rozrząd o zmiennych fazach (w Toyocie VVTi, a w Hondzie V-TEC) decydując się na montaż instalacji LPG trzeba wiedzieć iż takie jednostki napędowe kiepsko współpracują nawet z nowoczesnymi instalacjami LPG. Oczywiście każdy monter odpowie iż wystarczy zamontować dodatkowe zbiorniki ze specjalnym lubryfikatorem smarującym gniazda zaworowe - jednak jeśli auto odmówi współpracy proszę nie liczyć na pomoc osoby która zamontowała instalację.
Najprawdopodobniej przyczyną opisanych przez Pana wystrzałów są zużyte przewody wysokiego napięcia oraz świece. Jeśli ich wymiana nie pomoże, to wtedy radzę udać się do warsztatu zajmującego się serwisowaniem instalacji gazowych, który powinien dokonać gruntownego przeglądu całej instalacji LPG.
Proszę zacząć od zmiany warsztatu zajmującego się serwisowaniem instalacji LPG. Skoro nie można było jej odpowiednio wyregulować to przyczyna najprawdopodobniej wynikała z konieczności jej gruntownego przeglądu.
Ten ktoś dobrze Panu doradzał warto zacząć od wymiany świec oraz przewodów wysokiego napięcia. Jeśli to nie pomoże konieczna będzie wizyta w warsztacie zajmującym się serwisowaniem instalacji gazowych który dokona jej gruntownego przeglądu.
Jednym z najczęstszych powodów świecącej się kontrolki digostyki silnika jest niewłaściwie ustawiona emulacja sondy lambda..
Każda instalacja gazowa starzeje się - wolniej, jeśli obchodzimy się znią delikatnie, szybciej, gdy nie dbamy o nią, zapominając oobowiązkowych startach na benzynie i tankując, gdzie popadnie