Niestety taki jest urok instalacji gazowych, oszczędności wymagają wielu wyrzeczeń. W pańskim przypadku za zaistniałą sytuację odpowiada niewłaściwa współpraca instalacji LPG z systemem głównym sterującym pracą jednostki napędowej.
Spadek mocy w przypadku zsilania gazowego występuje niezależnie od zastosowanej instalacji gazowej. Jest on wyrażnie odczuwany w przypadku niezbyt mocnych jednostek napędowych.
Chciałbym poznać specjalistę który w tym aucie zamontował instalację gazową. O ile dobrze się orientuję układ paliwowy w tym aucie jest wyposażony w mechaniczny wtrysk paliwa KE-Jetronic 3,5 - KTÓRY PRAKTYCZNIE UNIEMOŻLIWIA zamontowanie w tym aucie instalacji gazowej.
W pierwszej kolejności należy gruntownie skontrolować stan instalacji gazowej (prawdopodobnie uszkodzeniu uległ reduktor), jeśli to nie pomoże to następnie należy skontrolować stan instalacji elektrycznej silnika oraz układu paliwowego..
Niestety nie odpowiem Panu jaką konkretnie zamontować instalację. Może być Pan jedynie pewien, iż te silniki całkiem poprawnie współpracują z instalacjami LPG.
Radzę zacząć od sprawdzenia stanu parownika być może uległ on już zużyciu - opisane przez Pana objawy na to wskazują..
Odradzam montaż instalacji gazowej w tym aucie. Powód jest jeden, nawet producent wycofał się z oferowania klientom aut wyposażonych w instalację LPG ponieważ silniki VVTi kiepsko znoszą pracę na gazie, w wyniku czego ulegają przedwczesnemu zużyciu.
Instalacja którą zaproponowano jest jedną z najlepszych dostępnych na naszym rynku, jeśli ma Pani pewność iż warsztat który miałby ją zamontować zrobi to właściwie to o ile będzie Pani pamiętać o regularnym serwisowaniu instalacji oraz auta tak aby zawsze auto było w idealnym stanie to samochód nie powinien stwarzać problemów. Jednak z racji tego iż montaż tej instalacji zapewne nie będzie najniższy warto policzyć po jakim przebiegu instalacja na siebie zarobi.
Ford nie przewiduje montażu instalacji gazowych do tego modelu. Nie jest zalecany montaż instalacji gazowej do tego typu pojazdów.
Polscy kierowcy dzielą się na zagorzałych zwolenników instalacjigazowych oraz tych, którzy uważają jazdę na gazie za psucie samochodu
Jeśli całkowita pojemność butli wynosi 40 l to i ile wielozawór na niej zamontowany jest prawidłowo ustawiony powinna ona maksymalnie pomieścić ok 32 litry gazu. Jednak z opisanej przez Pana sytuacji wynika iż butla dziwnie się rozrosła ponieważ pomieściła więcej gazu niż wynosi jej pojemność - to nie powinno mieć miejsca - nawet jeśli wielozawór uległ uszkodzeniu to i tak nie powinno wejśc do niej więcej niż 40 litrów LPG.
Jeśli opisana przez pana sytuacja ma miejsce jedynie podczas jazdy na gazie to najprawdopodobniej przyczyną może być uszkodzona instalacja gazowa - na ogół w takich sytuacjach usunięcie usterki wymaga gruntownego przeglądu instalacji połączonego z regeneracją parownika..
Radzę zmienić "fachowca". Silniki wyposażone w układ wtrysku KE-Jetronic nigdy nie będą poprawnie pracować na gazie - powód jest jeden mechaniczny wtrysk nie znosi gazu.
Przejeżdżając autem na gazie 100 tys. km, można - realnie licząc - zaoszczędzić ok. 10 tys. zł. Za instalację w nowym aucie zapłacimy 4300 zł
Największą zaletą instalacji gazowej, którą możemy zamówić do nowegoauta kupowanego w salonie, jest gwarancja, której nie tracimy, nawetjeśli instalacja spowoduje uszkodzenia silnika
Przy takich miesięcznych przebiegach montaż instalacji LPG będzie długo się zwracać. Zwłaszcza iż w przypadku tego modelu jedyną instalacją jaka będzie współpracować z silnikiem to instalacja IV generacji - której montaż kosztuje od około 3 tys.
Skoro na benzynie silnik działa poprawnie to zapewne przyczyną takiego zachowania się silnika jest uszkodzona instalacja gazowa. Może warto już zregenerować bądź wymienić reduktor, bo chyba o nim zapomniano.
Jedną z przyczyn takiego zachowania się auta może być uszkodzona instalacja elektryczna, drugą uszkodzona centralka sterująca pracą instalacji gazowej. Radzę udać się do warsztatu zajmującego się serwisowaniem instalacji LPG.
Winny może być przełącznik bądź centralka instalacji gazowej - postawienie diagnozy wymaga wizyty w warsztacie zajmującym się serwisowaniem instalacji LPG..
Obecnie najrozsądniejszym rozwiązaniem jest montaż instalacji gazowej IV generacji - jeśli będzie prawidłowo zamontowana to nie powinna stwarzać problemów. To czy silnik będzie dobrze znosił pracę na gazie zależy od sposobu jego użytkowania - jeśli będzie pan regularnie dokonywać regulacji instalacji LPG tak aby mieszanka paliwa i powietrza nie była zbyt uboga to powinno obyć się bez poważnych awarii.