Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Renault Fluence

Renault Fluence

Ikona samochodu

Renault Fluence to kompaktowy sedan należący do klasy średniej niższej. Auto pojawiło się na rynku w 2009 roku, jako owoc współpracy francuskiej marki z Samsungiem. Na tamtejszym rynku, auto było dostępne pod nazwą Samsung SM3.

Fluence był następcą II generacji Megane w wersji sedan i nie ma nic wspólnego z konceptem Fluence Concept, który posłużył za pierwowzór Laguny Coupe. Pomysł na auto pojawił się, gdy nadwozie sedan modelu Megane nie zostało przyjęte zbyt ciepło na rynku. Postanowiono, iż tym razem stylistyka auta będzie się bardziej wyróżniała, a proporcje zostaną odpowiednio dobrane. Misja zakończyła się powodzeniem, bowiem nadwozie Fluence'a prezentuje się naprawdę korzystnie.

Wewnątrz jest bardzo przestronnie, a bogatej konfiguracji, możemy poczuć się jak w wyżej plasowanej Lagunie. Przeszkadzać może za to niskie położenie sterowania radiem i klimatyzacją na konsoli środkowej. Pojemność bagażnika wynosi prawie 500 litrów. Konstrukcyjnie natomiast, auto bazuje na tej samej płycie podłogowej co kompaktowy Megane, a oprócz tego czerpie od niego wiele innych części.

Pod maską znalazły się 3 silniki – benzynowe jednostki 1.6 i 2.0 generują kolejno 110 i 140 KM, a 1,5-litrowy diesel dCi występuje w wariancie 90- oraz 110-konnym. W 2011 roku pojawiła się także wersja elektryczna Z.E. Do napędu posłużył silnik elektryczny o mocy 95 KM. Źródłem energii dla Fluence'a Z.E. Były akumulatory litowo-jonowe, a dodatkowo auto wyposażono w system odzyskiwania energii w trakcie hamowania. Zasięg na jednym ładowaniu wynosił ok. 170 km, jednak już w 2014 roku zakończono produkcję elektrycznego sedana od Renault.

W 2012 roku przeprowadzono facelifting Fluence'a. Największą zmianą było przemodelowanie pasa przedniego, który upodobnił auto do innych modeli francuskiej marki. Niestety zabieg ten ujął mu nieco na urodzie. Pas tylny również został poddany zmianie, a pod maską zagościł nowy wariant mocy diesla – obok wersji 90- i 110-konnej, pojawiła się odmiana 130-konna. Moc była kierowana na przednią oś przez 5- lub 6-biegową skrzynię manualną, 6-stopniowy automat, lub w przypadku wersji elektrycznej – przekładnię jednostopniową.

W 2016 roku zakończono produkcję Fluecne'a, a jego następcą jest Megane Sedan, ponieważ szefowie Renault postanowili powrócić do starego nazewnictwa.

Renault Fluence - generacje

Ikona samochodu

Renault Fluence (2009 - )

Renault Fluence - powiązane artykuły

Koniec Renault Fluence Z.E.

Koniec Renault Fluence Z.E.

Elektryczna wersja Renault Fluence Z.E. produkowana była od 2011 roku, ale auto to sukcesu rynkowego nie odniosło.
Renault Fluence po liftingu (ceny)

Renault Fluence po liftingu (ceny)

Po trzech latach obecności na rynku Renault Fluence zostało poddane modernizacji. Kompaktowy sedan jest już dostepny w polskich salonach. Ceny zaczynają się od 54 900 zł
Renault Fluence 2013

Renault Fluence 2013

Renault Fluence prezentuje nową stylistykę marki Renault, która obejmuje wspólny front dla nowych modeli marki. Pojazd charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem, który osiągnięto dzięki światłom do jazdy dziennej wykonanym w technologii LED oraz elementom ozdobnym w kolorze chromu i lśniącej czerni. Wnętrze jest przestronne i zostało wyposażone w nowe tapicerki w celu zapewnienia większego komfortu, a dzięki cyfrowym zegarom zyskało na nowoczesności. Gama silników benzynowych i wysokoprężnych została powiększona o nowy benzynowy motor o pojemności 1,6 litra i mocy 115 KM połączony z automatyczną skrzynią biegów X-Tronic CVT. Jednostka zużywa 6,4 l paliwa na 100 km czyli o 1,3 l mniej niż u poprzednika, a emisja CO2/km znajduje się na poziomie 149 g (o 15 proc. mniej). Do wyboru klientów będzie także nowy wysokoprężny silnik dCi 130 o pojemności 1,6 l. Jednostka zużywa 4,6 l oleju napędowego na 100 km przy emisji 119 g CO2/km. Nowe Renault Fluence zostało wyposażone w szereg rozwiązań technologicznych takich jak karta Renault Hands Free z funkcją zdalnego zamykania/otwierania drzwi, system wspomagania parkowania, czy automatyczny hamulec postojowy. W samochodzie znajdziemy także nową gamę radioodtwarzaczy z funkcją Bluetooth i gniazdami USB oraz Jack, które zapewnią stałą łączność ze światem. Nowe Renault Fluence będzie oferowało połączony z internetem pokładowy system multimedialny Renault R-Link z ekranem dotykowym i systemem rozpoznawania mowy. Zapewnia on dostęp...
Renault Fluence Z.E. i Kangoo Z.E. z polskimi cenami

Renault Fluence Z.E. i Kangoo Z.E. z polskimi cenami

Renault Fluence Z.E. to pierwszy seryjnie produkowany elektryczny sedan w segmencie C. Kangoo Z.E. to z kolei auto dostawcze, przeznaczone głównie do eksploatacji w celach zawodowych. Właśnie poznaliśmy ich polskie ceny.
Renault Fluence: skrojony dla flot

Renault Fluence: skrojony dla flot

Renault Fluence zakończył jazdy w ramach Długodystansowego Testu Flotowego. Jednym z ostatnich jego użytkowników był Piotr Małaszko z firmy Action S.A. A oto jego opinia…
Renault Fluence: z żebra Megane

Renault Fluence: z żebra Megane

Obecnie jakoś nikt nie chce być przypisany do istniejących już podziałów. Przez ostatnie lata zatarły się granice między poszczególnymi klasami aut. Podobnie jest z nowym Renault Fluence.
Renault Fluence na sportowo

Renault Fluence na sportowo

W ofercie Renault pojawił się właśnie model Fluence w sportowej wersji Sport Way. Odmiana ta będzie oferowana z dwoma silnikami
Renault Fluence: prawie jak Megane…

Renault Fluence: prawie jak Megane…

Renault Fluence nie ma łatwego zadania. Przyjdzie mu konkurować z Astrą, Corollą, Focusem oraz Jettą. Auto spokrewnione z koreańskim Samsungiem SM3 będzie produkowane w Turcji. W Polsce pojawi się w styczniu. Czy warto czekać?
100 tys. Renault Fluence Z.E. zamówionych

100 tys. Renault Fluence Z.E. zamówionych

Renault i Better Place ogłosiły zawarcie umowy dotyczącej pierwszego elektrycznego samochodu osobowego Fluence Z.E. Firmy zamierzają sprzedać co najmniej 100 tysięcy tych samochodów w Izraelu i Danii.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech