Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat TV Testy i prezentacje

Testy i prezentacje

Mini Countryman JCW – Gokartowa frajda z jazdy
Testy i prezentacje

Mini Countryman JCW – Gokartowa frajda z jazdy

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
BMW M3 Competition -  510 KM i 6 cylindrów za pół miliona złotych. Sprawdzam, czy ma to coś
Testy i prezentacje

BMW M3 Competition - 510 KM i 6 cylindrów za pół miliona złotych. Sprawdzam, czy ma to coś

Nowa Kia Niro — znamy ceny! Czy to alternatywa dla Sportage'a?
Testy i prezentacje

Nowa Kia Niro — znamy ceny! Czy to alternatywa dla Sportage'a?

Od dwóch lat Kia Niro wychodzi z cienia Sportage’a, ale tym modelem wyjedzie z niego na dobre. Nowym Niro można zdalnie zaparkować, a wersją EV na jednym ładowaniu przejechać z Białegostoku do Sopotu.

Mitsubishi L200 Stark — podobno to najszybszy pikap w swojej klasie?
Testy i prezentacje

Mitsubishi L200 Stark — podobno to najszybszy pikap w swojej klasie?

Jeszcze kilka lat temu samochody takie jak Mitsubishi L200 - czyli pikapy, były bardzo popularne. Wszystko przez przepisy podatkowe, które sprawiały, że lepszym rozwiązaniem było kupno właśnie pikapa, a nie kombi, SUV-a, czy Vana. Jednak przepisy się zmieniły i pikapy straciły na popularności. Co nie znaczy, że zniknęły z oferty. Tak, jest ich mniej, ale Mitsubishi L200 pozostało w salonach. W nasze ręce trafił model w specjalnej wersji Stark. Ciekawi jak jeździ się takim pikapem?

Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S – w tym samochodzie wszystko jest naj
Testy i prezentacje

Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S – w tym samochodzie wszystko jest naj

Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S – to jedno z tych aut, którego nazwa jest zdecydowanie za długa. Ale jeśli ją wypowiecie, to już wiecie, że macie do czynienia z bardzo wyjątkowym autem. Nie dość, że elektryczne, to jeszcze o osiągach zrywających buty z nóg. Chwilowa maksymalna moc to "skromne" 761 KM, maksymalny moment obrotowy to nawet 1050 Nm. Wiecie, co to znaczy? To ważące ponad 2,3 tony auto do 100 km'h potrafi przyspieszyć w 2,9 s., a 200 km/h zobaczymy na liczniku po 9,7 s. Robi wrażenie? Ale nie tylko osiągi w przypadku tego modelu zaskakują. Jesteście ciekawi, jakie jest Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S?

Land Rover Defender 110 z bliska
Testy i prezentacje

Land Rover Defender 110 z bliska

Koniec z klasyczną terenówką na ramie. Nowy Land Rover Defender nie jest już spartańskim i bezkompromisowym samochodem terenowym. To jednak coś więcej niż SUV, o czym przekonaliśmy się podczas jazd w okolicach Krynicy Zdroju.

Renault Austral - pierwszy kontakt
Testy i prezentacje

Renault Austral - pierwszy kontakt

Nowe Renault Austral poznaliśmy w Paryżu z bliska jeszcze przed oficjalną premierą. Na debiut nowego SUV-a w salonach trzeba będzie jeszcze poczekać. Francuski producent obiecuje, że następca modelu Kadjar pojawi się w europejskiej ofercie pod koniec 2022 r.

DS4 - ten samochód potrafi zaskoczyć
Testy i prezentacje

DS4 - ten samochód potrafi zaskoczyć

Citroen DS21 to bez wątpienia jeden z przełomowych modeli w historii całej motoryzacji. Urzekał, stylem, komfortem i zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi. Kilkadziesiąt lat po premierze DS21 ktoś w Citroenie wpadł na pomysł, aby stworzyć linię modeli nawiązujących do legendy. O ile o modelach DS3 i DS5 można powiedzieć, że były jakieś i gdzieś tam w nich było widać szaleństwo projektantów. To już w przypadku Citroena DS4 tego powiedzieć nie można. Potrzeba było kilku lat na to, aby w salonach marki DS pojawił się kompaktowy model — mowa oczywiście o DS4. Muszę przyznać, że stylistyka, jakość wykończenia i komfort oferowany przez ten model robi wrażenie. Ciekawi czym zaskoczył mnie najnowszy DS4?

Mercedes A45 AMG — czy to ostatni taki hot hatch?
Testy i prezentacje

Mercedes A45 AMG — czy to ostatni taki hot hatch?

Mercedes A45 AMG to samochód, który nie powinien powstać, a jednak jest i nadal można go kupić. Kompakt z dwulitrowym doładowanym silnikiem o mocy ponad 400 KM — to naprawdę robi wrażenie. I wiecie co? Według mnie to najlepsze AMG, jakie obecnie można kupić. Tak wiem — ten samochód pomimo kompaktowych rozmiarów kosztuje dużą walizkę pieniędzy, ale jest wart każdej wydanej złotówki. Ciekawi, czym jeszcze zaskakuje Mercedes A45 AMG?

Alfa Romeo Tonale - będzie miała to, czego do tej pory w Alfie nie było
Testy i prezentacje

Alfa Romeo Tonale - będzie miała to, czego do tej pory w Alfie nie było

Alfa Romeo idzie w SUV-y, koniec świata? Nic z tych rzeczy. Alfa Romeo idzie w SUV-y, bo musi. To jedyna droga do tego, by postawić markę na nogi i dać sobie szansę na zrobienie w przyszłości bardziej „rasowych” modeli (np. następca GTV). W tym wypadku dużo będzie zależało od ceny: Tonale musi być pod tym względem atrakcyjne, bo inaczej nie podkradnie wielu klientów Audi, BMW czy Volvo. A poza tym ten nowy SUV ma papiery na to, by w końcu odmienić oblicze Alfy Romeo.

Hyundai Kona N - SUV z ogniem w .....
Testy i prezentacje

Hyundai Kona N - SUV z ogniem w .....

Są takie auta które nigdy nie powinny powstać, a jednak producenci decydują się na ich stworzenie. Jednym z takich aut jest Hyundai Kona N - mały miejski SUV pod którego maską pracuje doładowany 2-litrowy silnik osiągający maksymalnie 280 KM. Osiągi? Bardziej niż wystarczające. Zawieszenie - skonfigurowane z myślą o jeździe po torze. Układ wydechowy - niczym w rajdówce. Czy czegoś brakuje? No może napędu na obie osie. Ale to drobiazg przy frajdzie, jaką potrafi dać to niepozorne auto.

Volkswagen ID.4 GTX - jednak Robert miał rację
Testy i prezentacje

Volkswagen ID.4 GTX - jednak Robert miał rację

Samochód elektryczny i kierowca, który nie lubi elektryków? To brzmi jak przepis na porażkę. Co jednak w momencie, gdy ID.4 GTX okazuje się całkiem ciekawym autem z fajnymi osiągami? Wtedy trzeba dać mu szansę i zabrać go na jazdy testowe. Prawie dwutonowe auto zasilane jest silnikiem elektrycznym generującym moc 300 KM. Wystarczy? Zdecydowanie tak! ID.4 GTX jest idealnym autem dla kogoś, kto dopiero zaczyna swoją przygodę z elektrykami. Czy cena w wysokości ponad 230 tys. złotych będzie kusząca? Będzie, jeśli prócz designerskiego wyglądu ponad wszystko stawiamy ekologię.

Ssangyong Tivoli Grand - czy niska cena to jego jedyna zaleta?
Testy i prezentacje

Ssangyong Tivoli Grand - czy niska cena to jego jedyna zaleta?

Choć marka Ssangyong istnieje od 1954 roku to dalej możemy nazwać ja egzotyczną. Dlaczego? Wystarczy przejechać się którymś z modeli Ssangyong by znaleźć odpowiedź na to pytanie. Nasz testowy model Tivoli Grand wzbudza zainteresowanie na drodze. Nie tylko dlatego, że są rzadko spotykane. Rzucające się w oczy jest nadwozie Tivoli. Nie jest to typowy SUV ale za mały by zakwalifikować go w kategorii kombi. Spokojnie możemy powiedzieć, że Tivoli jest idealnym środkiem pomiędzy tymi dwoma segmentami. 163 konny silnik benzynowy zapewnia całkiem niezły komfort jazdy przy ograniczonym spalaniu. W komplecie z 6 biegową skrzynią, która pracuje bardzo lekko podróż jest przyjemnością. To co jest niesamowitym plusem Tivoli to jego przestrzeń bagażowa. Bez większego problemu zmieści ona bagaże sporej rodziny. Czy Ssangyong Tivoli Grand będzie hitem sprzedażowym? Niska cena na pewno zachęci.

Auta bez ściemy - Ssangyong Tivoli
Testy i prezentacje

Auta bez ściemy - Ssangyong Tivoli

Ssangyong Tivoli nie jest tak popularny, jak modele europejskiej czy rodzimej konkurencji, ale coraz częściej pojawia się na naszych ulicach. W teście topowego benzyniaka o mocy 163 KM współpracującego z automatyczną skrzynią biegów sprawdzamy, jakimi zaletami samochód ma szansę przekonać do siebie kierowców.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Cupra Leon - to nie jest samochód dla nudnych ludzi
Testy i prezentacje

Cupra Leon - to nie jest samochód dla nudnych ludzi

245 koni mechanicznych, procedura startowa i kubełkowe fotele. Nie, to nie jest opis auta rajdowego. To Cupra Leon. Auto wyjątkowe pod każdym względem. Nie jest to typowy samochód dla nudnych kierowców. Kupno tego modelu powinni rozważyć ci, którzy szukają nie tylko wygody, ale przede wszystkim emocji. 245 konna jednostka hybrydowa typu e-hybrid daje niesamowita frajdę z jazdy przy zachowaniu całkiem niezłego wyniku spalania. Dodatkowo odzyskujące energię w trakcie jazdy akumulatory pozwalają na przejechanie około 60 kilometrów na samym silniku elektrycznym. Czy jest istnieje idealne połączenie spalinowego silnika z wizją motoryzacji stawiającej na ekologię i elektryczność? Tak! I jest to Cupra Leon. Cena? Nie nadwyręży waszego budżetu! Emocje? Zagwarantowane. Uwaga! Auto nieodpowiednie dla osób z "ciężką nogą" :)

Nowa Toyota Aygo X – została crossoverem
Testy i prezentacje

Nowa Toyota Aygo X – została crossoverem

Podczas gdy inni producenci rezygnują z segmentu A, Toyota prezentuje nowego małego crossovera: Aygo X. Przedstawiciele marki podkreślają, że mały i tani samochód pomaga zdobywać w Europie wielu nowych klientów – dlatego Toyota nadal chce grać w tej klasie. Aygo X ma trafić do sprzedaży wiosną 2022 r. Już teraz mieliśmy okazję przyjrzeć mu się bliżej.

Volkswageny ID.5 i ID.5 GTX. Bliskie spotkania z elektrycznymi SUV-ami coupe
Testy i prezentacje

Volkswageny ID.5 i ID.5 GTX. Bliskie spotkania z elektrycznymi SUV-ami coupe

Nowy E-SUV coupe - tak w nomenklaturze Volkswagena określa się dwie elektryczne nowości, czyli ID.5 i ID.5 GTX. To zasadniczo nic innego jak Volkswagen ID.4 w bardziej usportowionym nadwoziu. Niemcy przekonują jednak, że różnic pomiędzy ID.4 a ID.5 jest jednak znacznie więcej niż można byłoby oczekiwać. W targowym studiu nieopodal Monachium mogliśmy poznać z bliska nowe elektryki jeszcze przed oficjalną premierą.

Ford Puma ST Line - czy ma coś z dzikiego kota?
Testy i prezentacje

Ford Puma ST Line - czy ma coś z dzikiego kota?

Kiedyś Ford Puma był miejskim coupe, teraz zgodnie z trendami i panującą modą to crossover. To bardzo duża zmiana. Ale czy to źle? Czas pokaże. W naszym teście Ford Puma w wersji ST Line napędzana silnikiem o mocy 155 KM. Czy to wystarczy, aby Puma pokazała pazury?

BMW M440i Cabrio - auto zrobione dla przyjemności
Testy i prezentacje

BMW M440i Cabrio - auto zrobione dla przyjemności

Samochody takie jak BMW M440i Cabrio, to bez wątpienia auta stworzone z myślą o tym, aby kierowcy dostarczyć przyjemność z jazdy. Tu nie ma o czym dyskutować. Tak właśnie jest w przypadku tego modelu. Mocny silnik, opcja jazdy bez dachu. Naprawdę tak niewiele potrzeba, aby każdy kilometr przejechany za kierownicą tego modelu BMW sprawiał, że będziemy zadowoleni z wyboru jakiego dokonaliśmy podczas wizyty w salonie. Zobaczcie, czym jeszcze może nas zaskoczyć ten wyjątkowy kabriolet.

DS9 - dla tych, co szukają wyjątkowej limuzyny
Testy i prezentacje

DS9 - dla tych, co szukają wyjątkowej limuzyny

Jedno trzeba przyznać Francuzom bez wątpienia: są odważni! Chcą ponownie zaistnieć w segmencie, w którym zdecydowana większość klientów wybiera modele Mercedesa, BMW czy Audi. Statystyki sprzedażowe wydają się tu okrutne. O ile bowiem np. auta liderującego w klasie premium Mercedesa znalazły w ubiegłym roku blisko 20 tys. nabywców, o tyle DS-ów sprzedało się w tym samym czasie 271, co dało francuskiej marce 10. pozycję na rynku (dane firmy Samar monitorującej polski rynek motoryzacyjny). Czy nowa propozycja - czyli DS9 - luksusowej limuzyny z Francji sprawi, że marka z niszowej stanie się popularną. Wątpię. Ale jeśli ktoś szuka dużego sedana, to może jednak warto?

Hyundai i30N Performance - z automatem jest jeszcze lepszy
Testy i prezentacje

Hyundai i30N Performance - z automatem jest jeszcze lepszy

Hyundai już kilka razy próbował zaskoczyć nas swoimi samochodami. Pamiętacie zapewne tylnonapędowego Genesisa w wersji coupe, który - zwłaszcza z silnikiem sześciocylindrowym - miał tendencję (po wyłączeniu ESP) do ciągłego jeżdżenia bokami. To było wspaniałe auto! Albo wspomnijmy przedziwnego Velostera z nieparzystymi drzwiami. Obydwa te auta nie zrobiły kariery w Polsce i dość szybko wycofano je z oferty, ale moim zdaniem z N-ką będzie zgoła inaczej. Ten koreański hot-hatch z prawdziwego zdarzenia daje bardzo dużo frajdy z jazdy, a w Polsce nie brakuje kierowców, którzy właśnie tego szukają w aucie.

Auta bez ściemy - Volkswagen ID.3 kontra Hyundai Ioniq 5
Testy i prezentacje

Auta bez ściemy - Volkswagen ID.3 kontra Hyundai Ioniq 5

Auta elektryczne czy to się komuś podoba, czy nie - w najbliższych latach będą wyznaczać kierunki w motoryzacji. Na szczęście, każdy z producentów podąża swoją ścieżką. Postanowiliśmy zatem porównać Volkswagena ID.3 z debiutującym na naszym rynku Hyundaiem Ioniqiem 5. Teoretycznie oba modele są kompaktowe, ale pomysł na kompaktowe auto elektryczne był zupełnie inny. Oto Volkswagen ID.3, który jak to Volkswagen za bardzo z tłumu się nie wyróżnia i Hyundai Ioniq 5 za którym ogląda się każdy na ulicy. Czy któryś z tych modeli jest godny polecenia?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.