Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat TV

TV

BMW iX3 – zwyczajnie niezwyczajne
Testy i prezentacje

BMW iX3 – zwyczajnie niezwyczajne

Materiał promocyjny
Dacia Duster TCe 100 LPG – uniwersalny i ekonomiczny SUV
TV

Dacia Duster TCe 100 LPG – uniwersalny i ekonomiczny SUV

Auta bez ściemy - Mazda MX-30 kontra Nissan Juke
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy - Mazda MX-30 kontra Nissan Juke

Miejskie crossovery to ten typ samochodu, który ostatnio przebojem zdobywa rynki. Nie za duży zewnątrz, przyzwoita przestronność kabiny i wszystko to co najlepsze z SUV-ów opakowane w ładne i modne nadwozia. Ale już na rynku pojawiają się takie auta z napędem elektrycznym. Zatem który miejski crossover będzie lepszym wyborem - elektryczna Mazda CX-30 czy napędzany klasycznym silnikiem Nissan Juke?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Opel Insignia po liftingu - czy zmiany wyszły na dobre?
Testy i prezentacje

Opel Insignia po liftingu - czy zmiany wyszły na dobre?

Auta takie jak Opel Insignia powoli odchodzą w zapomnienie. Tak niestety jest, bowiem klienci poszukujący dużych rodzinnych aut ostatnio chętniej wybierają modne SUV-y, a nie praktyczne duże rodzinne auta. Jednak pomimo tego Opel postanowił nieco unowocześnić swój największy model - bo przecież Insignia to nadal duże i bardzo praktyczne rodzinne auto. Sprawdzam jak zmienił się Opel Insignia po liftingu i czy te zmiany mają sens.

Auta bez ściemy - Citroen C5 Aircross kontra Jeep Compass - kto robi lepszą hybrydę plug-in
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy - Citroen C5 Aircross kontra Jeep Compass - kto robi lepszą hybrydę plug-in

Hybrydy plug-in pojawiają się w tyk roku salonach, jedna po drugiej. Nikogo kto interesuje się tym co dzieje się obecnie na rynku motoryzacyjnym nie powinno to dziwić. Bowiem wszyscy producenci oferujący auta na europejskich rynkach mają postawione wyśrubowane cele związane z emisją CO2. Dlatego też jednym z popularniejszych sposobów na osiągnięcie tego celu jest maksymalna elektryfikacja floty aut trafiających do salonów sprzedaży. Ale nie pojawiają się tam jedynie elektryki, obok nich producenci stawiają właśnie na hybrydy typu plug-in - czyli takie które można przed wyjechaniem z garażu naładować. Postanowiliśmy zatem sprawdzić kto robi lepszą hybrydę plug-in. Citroen z modelem C5 Aircross, a może Jeep oferujący zelektryfikowanego Compassa. Które półelektryczne auto okazało się lepsze?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Pierwsza jazda nowym Volkswagenem Caddy
Testy i prezentacje

Pierwsza jazda nowym Volkswagenem Caddy

Caddy piątej generacji powstaje tylko w jednym miejscu na świecie - w zakładach Volkswagena w Poznaniu. Oto pierwsza jazda zupełnie nowym modelem mocno spokrewnionym z najnowszym Golfem. Pokazujemy bogato wyposażoną wersję z silnikiem 2.0 TDI o mocy 122 KM i skrzynią DSG.

Renault Zoe po 3 miesiącach - nadal nie mam go dosyć. Czyli, jak polubić auto elektryczne
Testy i prezentacje

Renault Zoe po 3 miesiącach - nadal nie mam go dosyć. Czyli, jak polubić auto elektryczne

Zawsze i przy każdym materiale o samochodzie elektrycznym pojawia się mnóstwo komentarzy, których autorzy mówią, że auto na prąd nie ma żadnego sensu. Sprawdzamy to od kilku miesięcy i o dziwo, okazuje się, że nawet miejskie elektryczne auto może być dobrym wyborem. Zapraszam na kolejne spotkanie w Renault Zoe. Autem elektrycznym, które naprawdę ma sens.

Auta bez ściemy - Kia e-Soul kontra Jeep Renegade Trailhawk 4xe
Testy i prezentacje

Auta bez ściemy - Kia e-Soul kontra Jeep Renegade Trailhawk 4xe

Jeszcze kilka lat temu zdawało się, że porównanie auta z silnikiem spalinowym z samochodem napędzanym silnikiem elektrycznym będzie pozbawione jakiegokolwiek sensu. Okazuje się jednak, że postęp w przypadku samochodów elektrycznych sprawia, że już z powodzeniem można je porównywać z samochodami napędzanymi silnikami spalinowymi. I oto mamy w prawym narożniku całkowicie elektryczna Kia e-Soul, w lewym Jeep Renegade Trailhawk 4xe - czyli najnowsza hybryda plug-in dysponująca zespołem napędowym osiągającym według danych producenta imponujące 240 KM. Zatem który z prezentowanych modeli będzie lepszym wyborem - całkowicie elektryczna Kia e-Soul czy modny Jeep Renegade. Oj będziecie zaskoczeni :)

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Lexus ES - limuzyna dla wyjątkowego kierowcy
Testy i prezentacje

Lexus ES - limuzyna dla wyjątkowego kierowcy

Lexus ES wzbudza mieszane uczucia. Z jednej strony to auto z oszczędnym hybrydowym napędem, naszpikowane nowinkami technicznymi i z nowoczesny designem, jednak z drugiej, w jeździe przypomina limuzynę w starym wydaniu, niekoniecznie zwinną, ale dostojną i komfortową. Trudno powiedzieć, czy bardziej luksusowa wersja Toyoty Camry poradzi sobie ze świetnie jeżdżącymi limuzynami z Niemiec? Ale jeśli ktoś szuka nowoczesnego układu napędowego, a nie zależy mu na precyzji prowadzenia - bo ponad nią stawia komfort - to dalej szukać już nie musi.

Auta bez ściemy - Porsche Taycan 4S kontra Volkswagen ID.3
Testy i prezentacje

Auta bez ściemy - Porsche Taycan 4S kontra Volkswagen ID.3

Porsche Taycan czy Volkswagen ID.3? Raczej nikt nie zada sobie tego pytania. Ale my to zrobiliśmy. No może nie do końca, ale postanowiliśmy porównać pierwsze Porsche zaprojektowane od podstaw jako samochód elektryczny z pierwszym Volkswagenem, który tak jak w przypadku Porsche jest i będzie oferowany tylko z napędem elektrycznym. Silniki tych samochodów dzieli przepaść, bo Volkswagen ID.3 ma raptem niewiele ponad 200 KM, a Porsche Taycan dysponuje mocą 530 KM.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Używane bez ryzyka - Alfa Romeo 159 kontra Renault Laguna
Używane bez ryzyka

Używane bez ryzyka - Alfa Romeo 159 kontra Renault Laguna

Porównujemy dwa kombi klasy średniej za ok. 25 tys. zł. Poprzednicy tych modeli mieli złe opinie, a jakie są prezentowane samochody?

Citroen SM - ostatni francuski statek kosmiczny na kołach
Testy i prezentacje

Citroen SM - ostatni francuski statek kosmiczny na kołach

W 1955 roku pojawienie się Citroëna DS-a było szeroko komentowane nie tylko w prasie motoryzacyjnej. Niecodzienna, futurystyczna wręcz stylistyka, hydropneumatyczne zawieszenie i lekkie materiały użyte do budowy sprawiły, że ludzie niemal oszaleli na jego punkcie.

Renault Zoe - jeżdżę nim już dwa miesiące i nadal uważam, że auta elektryczne mają sens
Testy i prezentacje

Renault Zoe - jeżdżę nim już dwa miesiące i nadal uważam, że auta elektryczne mają sens

Jazda autem elektrycznym to podobno same wyrzeczenia i nikt normalny nie chce z własnej woli nimi jeździć. Tak mówią ci, co każdego dnia przejeżdżają setki kilometrów. Bo przecież każdy ma do pracy kilkaset kilometrów i każdego dnia musi mieć auto które jest w stanie na jednym tankowaniu przejechać ponad 1 000 km :)

Auta bez ściemy - jaka jest nowa Kia Sorento?
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy - jaka jest nowa Kia Sorento?

Jaki jest flagowy SUV z Korei? No cóż, według producenta w nowej generacji Sorento wszystkiego dostaniemy więcej: lepsze są osiągi, większa wydajność układów napędowych, miejsca w kabinie też więcej. No i ma być tego więcej niż w większości konkurencyjnych modeli. Jeśli spojrzymy w cennik, to okaże się, że całkiem przyzwoicie wyposażoną podstawową wersję M z hybrydowym układem napędowym o maksymalnej mocy 230 KM wyceniono na 157 900 zł. Nieźle? Sprawdziliśmy to dla was.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Materiał promocyjny
Toyota Yaris – zbudowana na solidnej podstawie
Testy i prezentacje

Toyota Yaris – zbudowana na solidnej podstawie

Onet Rano Wiem: czy kierowcy przestrzegają przepisów ruchu drogowego?
TV

Onet Rano Wiem: czy kierowcy przestrzegają przepisów ruchu drogowego?

Toyota Yaris Hybrid – napęd przyszłości już dziś
Testy i prezentacje

Toyota Yaris Hybrid – napęd przyszłości już dziś

Materiał promocyjny
Toyota Yaris – bezpieczeństwo to priorytet
Testy i prezentacje

Toyota Yaris – bezpieczeństwo to priorytet

Auta bez ściemy - wyjaśniamy dlaczego elektryki są fajne
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy - wyjaśniamy dlaczego elektryki są fajne

Tego jeszcze u nas nie było - w jednym miejscu mamy trzy samochody elektryczne. Spotkały się Renault ZOE, Opel Corsa i Peugeot e2008. Każdy z nich napędzany jest silnikiem o mocy 136 KM, a w nadwoziu ukryto akumulatory o pojemności około 50 kWh. I co tu wybrać? Przy niemal takich samych parametrach układu napędowego wypadałoby postawić jedynie na styl, ale jednak każdy z tych modeli jeździ zupełnie inaczej, inny ma też zasięg i zużycie energii elektrycznej. Uwaga - nie jest to nasze ostatnie spotkanie z autami elektrycznymi.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Materiał promocyjny
Skoda Superb iV – hybryda dla ciebie
Testy i prezentacje

Skoda Superb iV – hybryda dla ciebie

Materiał promocyjny
Mercedes Safety Experience na torze w Bednarach – gwiazdy tańczą na torze
Testy i prezentacje

Mercedes Safety Experience na torze w Bednarach – gwiazdy tańczą na torze

Volvo XC40 T5 Twin Engine - czy hybryda plug-in może być oszczędna?
Testy i prezentacje

Volvo XC40 T5 Twin Engine - czy hybryda plug-in może być oszczędna?

Elektromobilność i wszystko, co z z nią związane, elektryzuje fanów motoryzacji :) Bo jak to jest możliwe, żeby fajny samochód był napędzany silnikiem elektrycznym? Możliwe i uwierzcie, że nawet hybryda plug-in może być ciekawą propozycją, dla tych, którzy poszukują szybkiego, mocnego i oszczędnego samochodu. Co równie ciekawe, taka hybryda plug-in to tak na dobrą sprawę dwa w jednym. Jeśli pamiętamy o ładowaniu, to takim autem jeździ się prawie tak samo jak "elektrykiem", a jeśli skończy się nam prąd w akumulatorach, to mamy do dyspozycji całkiem sprawną hybrydę. Ale, aby to wszystko działało dobrze, musimy wiedzieć, jak taką hybrydę obsługiwać - a wszystko po to, by zużycie paliwa było jak najniższe.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.