Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat TV

TV

Mercedes Klasy S kontra Volkswagen Multivan 6.1. Szukamy limuzyny dla rodziny
Auta bez ściemy

Mercedes Klasy S kontra Volkswagen Multivan 6.1. Szukamy limuzyny dla rodziny

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy ładowanie auta elektrycznego to strata czasu?
Testy i prezentacje

Czy ładowanie auta elektrycznego to strata czasu?

Auta bez ściemy - Jeep Compass PHEV kontra Volkswagen ID.3
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy - Jeep Compass PHEV kontra Volkswagen ID.3

Hybryda plug-in czy auto w 100 procentach elektryczne? Na to pytanie nie ma uniwersalnej odpowiedzi. Jednym kierowcom wystarczy to co oferuje auto elektryczne, takie jak Volkswagen ID.3 a inni będą poszukiwali opcji dzięki której połączą zalety auta elektrycznego z walorami samochodu z silnikiem spalinowym. Wbrew pozorom Volkswagena ID.3 i Jeepa Compassa PHEV wiele łączy, nieco też dzieli. Ciekawi do jakich wniosków doszliśmy?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nowy Hyundai Tucson - ciekawy pomysł na rodzinnego SUV-a
Testy i prezentacje

Nowy Hyundai Tucson - ciekawy pomysł na rodzinnego SUV-a

Hyundai Tucson, który właśnie trafił do sprzedaży, to już czwarta generacja koreańskiego SUV-a. To jednocześnie model, który pod względem technicznym dzieli przepaść od wszystkich poprzedników. Czy jednak wszystkie zmiany wyszły mu na dobre? No z pewnymi rozwiązaniami mam problemy, jest nich niewiele, ale sprawiają, że w kilku miejscach nowego Tucsona można, a nawet trzeba poprawić.

ID.3 - pierwszy taki Volkswagen. Ale nie mój pierwszy raz z autem elektrycznym
Testy i prezentacje

ID.3 - pierwszy taki Volkswagen. Ale nie mój pierwszy raz z autem elektrycznym

ID.3 na pierwszy rzut oka wygląda jak tradycyjny kompaktowy hatchback. Jednak oznaczenie modelu sugeruje jego wyjątkowość. Volkswagen ID.3 to pierwszy seryjny samochód tej niemieckiej marki, który od podstaw powstał jako pojazd elektryczny i wyłącznie w tej postaci jest oferowany. Ale wiecie co? Mi nie nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie - właśnie za to lubię Volkswagena ID.3. Bo jak można nie lubić jazdy autem elektrycznym? Zwłaszcza, że po kilku miesiącach od debiutu w salonach, w końcu mam auto po dużej aktualizacji oprogramowania. Już wszystko w nim działa, no może nie zawsze tak jakbym tego oczekiwał, ale widać postęp. Dlatego też czekam na kolejne aktualizacje. Ciekawi jak jeździ Volkswagen ID.3?

Auta bez ściemy - nowa Mazda CX-5
Testy i prezentacje

Auta bez ściemy - nowa Mazda CX-5

Ten jeden z najlepiej sprzedających się modeli Mazdy na świecie wchodzi w rok modelowy 2021 z całą serią modyfikacji, które mają pozwolić mu utrzymać konkurencyjność w jednym z najpopularniejszych segmentów rynkowych.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nowy Citroen e-C4 - Robert testuje
Testy i prezentacje

Nowy Citroen e-C4 - Robert testuje

Techniczna baza nowego Citroena e-C4 nie jest nowością, bo korzystają z niej także modele innych marek koncernu PSA: Opel Corsa, Peugeota e-208 i e-2008 oraz DS3 Crossback E-Tense. Tak jak w przypadku wcześniej zaprezentowanych modeli akumulator ma pojemność 50 kWh, moc silnika elektrycznego wynosi 136 KM, a moment obrotowy 260 Nm. To nowemu Citroenowi e-C4 pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w 9,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 150 km/h - czyli osiągi w zupełności wystarczające nie tylko do codziennej jazdy. Jednak nowy Citroen e-C4 jest zrobiony zupełnie inaczej niż zaprezentowane wcześniej modele.

EQC - Mercedes wśród elektryków
Testy i prezentacje

EQC - Mercedes wśród elektryków

Mercedes EQC 400 wygląda jak normalny spalinowy, luksusowy SUV. Jadąc nim, nie czujesz ograniczeń – jest niebywały komfort, jest moc, jest zasięg. Z tego wszystkiego zapominasz skorzystać z wolnego buspasa, a parkując w mieście, bez sensu wrzucasz monety do parkomatu. Jesteście ciekawi, jak jeździ elektryczny SUV Mercedesa?

Auta bez ściemy - Skoda Octavia iV
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy - Skoda Octavia iV

Hybryda i hybryda plug-in to słowa, które przez wszystkie przypadki odmieniają już wszyscy producenci samochodów. Czy hybryda plug-in to sposób na to aby jeździć oszczędnie? Sprawdzamy to na przykładzie Skody Octavii iV. Czy taka hybryda ma sens?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Volvo XC40 T5 - ile paliwa zużywa hybryda plug-in w trybie elektrycznym?
Testy i prezentacje

Volvo XC40 T5 - ile paliwa zużywa hybryda plug-in w trybie elektrycznym?

Wiele osób twierdzi, że hybrydy plug-in są bez sensu. Bo ani to hybryda, ani auto elektryczne. A jak jest naprawdę. Postanowiłem, że będę jeździć hybrydą plug-in tak jak zakłada producent - czyli zawsze wyjeżdżam z garażu autem z naładowanymi bateriami. Ciekawi ile w przypadku takiej jazdy paliwa ubywa ze zbiornika?

Auta bez ściemy - Jeep Wrangler kontra Mercedes Vito. Witamy w oparach absurdu
Testy i prezentacje

Auta bez ściemy - Jeep Wrangler kontra Mercedes Vito. Witamy w oparach absurdu

Dla zdecydowanej większości porównywanie Jeepa Wranglera z Mercedesem Vito jest bez sensu. A co jeśli masz firmę i szukasz auta z napędem 4x4, które dojedzie tam gdzie przednio-, lub tylnonapędówka się podda? Właśnie w takich warunkach sprawdzi się samochód z napędem na obie osie. A tak na poważnie? Dwulitrowe silniki, napęd na obie osie i podobne ceny - co będzie lepszym wyborem? Jeep Wrangler czy Mercedes Vito 4Matic? :)

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Gala Moto Awards 2020
Testy i prezentacje

Gala Moto Awards 2020

Zakończyliśmy już kolejną edycję plebiscytu „Auto Świat Moto Awards”, w którym Czytelnicy Auto Świata, autoświat.pl i Onet.pl oddawali głosy na najlepsze ich zdaniem nowe samochody, jakie zadebiutowały na rynku w ciągu ostatniego roku.

Volvo XC40 T5 - hybryda plug-in w trasie. Nie taka zła, jak mówią
Testy i prezentacje

Volvo XC40 T5 - hybryda plug-in w trasie. Nie taka zła, jak mówią

Hybrydy plug-in, takie jak Volvo XC40, nie mają ostatnio dobrej prasy. Po części zawdzięczają to swoim użytkownikom, którzy tak jakby zapominali o ładowaniu. Tak mówi wielu "specjalistów". A ile w tym prawdy? Chyba nie za wiele. Wsiadając na kilka tygodni do Volvo XC40 T5 wiedziałem, że zawsze kiedy tylko będzie to możliwe, będę korzystać z ładowarki. Dlaczego? Bo jazda na silniku elektrycznym to sama przyjemność, nawet w hybrydzie plug-in. Co prawda trasy na prądzie tym autem nie pokonamy, ale mamy silnik spalinowy, który na taką okoliczność jest idealny. Ciekawi jak minęły mi kolejne dni i tygodnie z Volvo XC40 T5?

Auta bez ściemy - Toyota Land Cruiser kontra Opel Grandland
Testy i prezentacje

Auta bez ściemy - Toyota Land Cruiser kontra Opel Grandland

Toyota Land Cruiser i Opel Grandland to teoretycznie dwa zupełnie różne samochody. Ale coś jednak je łączy. Co? Otóż tam gdzie kończy się cennik Opla Grandlanda zaczyna się cennik Toyoty Land Cruiser. Ale to nie jedyne podobieństwa - oba modele mają napęd na obie osie, porównywalną ilość miejsca w kabinie. Co zatem wybrać? Wypasionego Opla Grandlanda czy podstawową wersję Toyoty Land Cruiser? My na to trudne pytanie, którego nikt sobie jeszcze nie postawił - odpowiadamy :)

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Volvo S60 T8 Polestar Engineered - czy warto kupić Volvo po fabrycznym tuningu?
Testy i prezentacje

Volvo S60 T8 Polestar Engineered - czy warto kupić Volvo po fabrycznym tuningu?

Miał być sportowy i jednocześnie komfortowy, a do tego jeszcze przyjazny środowisku. Połączenie tak skrajnych cech to misja niemożliwa. Jeśli oczekujesz ekstremalnych emocji, to Volvo S60 T8 Polestar Engineered nie jest dla ciebie. Jeśli jednak poszukujesz bardzo szybkiego, ale wygodnego sedana do codziennej jazdy, który potrafi być też ekonomiczny, to chyba już znalazłeś.

Auta bez ściemy - porozmawiajmy o hybrydach plug-in
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy - porozmawiajmy o hybrydach plug-in

Hybryda, hybrydy plug-in i auta elektryczne - to coś co ostatnio napędza wszystkich producentów samochodów. Bo każdy, kto sprzedaje samochody na europejskich rynkach ma jedne cel - a jest nim jak najniższa emisja CO2. Dlatego też w ciągu ostatniego roku w salonach pojawiło się mnóstwo nowych modeli, które korzystają ze wsparcia silników elektrycznych. Jak się jeździ takim autem i czy to ma jakikolwiek sens? Postanowiliśmy o tym porozmawiać. Nasze wnioski chyba nikogo nie powinny zaskoczyć? A może jednak zaskoczą?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Volvo XC40 T5 Recharge – samochód elektryczny na żądanie
Testy i prezentacje

Volvo XC40 T5 Recharge – samochód elektryczny na żądanie

Samochody elektryczne, elektromobilność i wszystko, co z tym związane, wśród wielu kierowców wzbudzają skrajne emocje. O tym, jak bez sensu są auta elektryczne dowiaduję się za każdym razem z komentarzy pod artykułami. Bo zasięg mały, bo tracę czas na ładowanie, bo ceny prądu na ładowarkach wysokie – no i w końcu produkcja i utylizacja akumulatorów jest bardziej szkodliwa niż w przypadku aut spalinowych. A gdyby tak spróbować połączyć zalety auta elektrycznego z tym, co znamy z samochodów z silnikami spalinowymi?

Nowe Audi Q5 40 TDI - czy tak naprawdę coś się w nim zmieniło?
Testy i prezentacje

Nowe Audi Q5 40 TDI - czy tak naprawdę coś się w nim zmieniło?

Nie ukrywam, że nigdy nie byłem wielkim miłośnikiem Audi. I nie jest to spowodowane tym, że Audi robi złe samochody. Wręcz przeciwnie auta naprawdę są dobre. Ale przecież samochód kupuje się z wielu powodów. Dla mnie najważniejsze jest to, aby w samochodzie czuć się dobrze. Nie powiem, że w Audi czuję się źle, bo ani do jakości wykończenia, ani do tego jak siedzi się za kierownicą nie można mieć w przypadku każdego modelu Audi najmniejszych zastrzeżeń. Jednak jakoś od lat chemii między nami brak. A szkoda, bo nowe rozwiązania które trafiły do zmodernizowanego Audi Q5 robią wrażenie, nawet na mnie. Ale chyba to jeszcze za mało, abyśmy polubili się bardziej. Ciekawi co spodobało mi się w Audi Q5 po liftingu, a co bym zmienił? Odpowiedź znajdziecie w materiale.

Auta bez ściemy - sprawdzamy, jak to jest z tymi akumulatorami w autach elektrycznych
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy - sprawdzamy, jak to jest z tymi akumulatorami w autach elektrycznych

Każdy materiał o samochodzie elektrycznym kończy się setkami komentarzy o tym jakie te elektryczne auta są złe, nagle okazuje się, że większość osób codziennie przejeżdża ponad 1 000 km. A akumulatory już po kilku latach będą nadawały się tylko na śmietnik. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, jak to jest naprawdę z tym akumulatorami, co może sprawiać, że czasem zbyt szybko się kończą i jak uniknąć takich sytuacji. Więc jeśli jesteście ciekawi jak to jest naprawdę z tymi akumulatorami, to odpowiedź na to pytanie znajdziecie w poniższym materiale. Powiemy krótko - nie taki diabeł straszny.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Volvo 480 - wytyczyło kierunek
Testy i prezentacje

Volvo 480 - wytyczyło kierunek

Coupé z przednim napędem, silnikami z wtryskiem paliwa, komputerem pokładowym i do tego z bezpiecznym i przestronnym jak na wymiary nadwoziem. Przypominamy, że mówimy o samochodzie kompaktowym z połowy lat 80. W tym czasie w bielskim FSM-ie do produkcji wchodzi właśnie 126p FL, a na Żeraniu Polonez dostał właśnie elektroniczny zapłon i nosek z wersji coupé.

Toyota GR Yaris - ten samochód nie powinien powstać
Testy i prezentacje

Toyota GR Yaris - ten samochód nie powinien powstać

Toyota GR Yaris to samochód, który w obecnych czasach, kiedy wszyscy producenci walczą z emisją każdego grama CO2, nie powinien powstać. Ale jak się okazuje marzenia są ważniejsze. A o czym śni Toyota? O tym aby zdominować rajdy WRC. Po spotkaniu z nowym GR Yarisem wiem, że w Japonii podchodzą do tematu poważnie.

Skoda Superb iV - poniżej litra na 100 km? To naprawdę jest możliwe!
Testy i prezentacje

Skoda Superb iV - poniżej litra na 100 km? To naprawdę jest możliwe!

Ten rok to w motoryzacji walka o każdy gram emisji CO2. Nie powinno więc nikogo dziwić, że w niemal każdy producent ma w ofercie miękkie hybrydy, hybrydy czy hybrydy plug-in. Każda z tych konstrukcji została stworzona z myślą o tym, aby auto emitowało mniej CO2, a co za tym idzie zużywało mniej paliwa. Do naszej redakcji trafiła hybryda plug-in ze Skody, czyli Skoda Superb iV plug-in - ciekawi co potrafi? Ja jestem zaskoczony, nie tylko tym jak jeździ półelektryk, ale głównie tym, że duże praktyczne i luksusowe kombi przy odpowiednim traktowaniu na pokonanie 100 km w ruchu miejskim zużywa średnio mniej niż 1 litr benzyny na 100 km. Toż to szok :)

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.