Auto Świat TV Testy i prezentacje Nowy Citroen e-C4 - Robert testuje

Nowy Citroen e-C4 - Robert testuje

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Techniczna baza nowego Citroena e-C4 nie jest nowością, bo korzystają z niej także modele innych marek koncernu PSA: Opel Corsa, Peugeota e-208 i e-2008 oraz DS3 Crossback E-Tense. Tak jak w przypadku wcześniej zaprezentowanych modeli akumulator ma pojemność 50 kWh, moc silnika elektrycznego wynosi 136 KM, a moment obrotowy 260 Nm. To nowemu Citroenowi e-C4 pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w 9,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 150 km/h - czyli osiągi w zupełności wystarczające nie tylko do codziennej jazdy. Jednak nowy Citroen e-C4 jest zrobiony zupełnie inaczej niż zaprezentowane wcześniej modele.

Citroen C4 MY2021 to od początku do końca prawdziwy Citroen - i nie ma w tych słowach ani odrobiny przesady. W tym modelu oryginalne jest wszystko, poczynając od stylizacji nadwozia poprzez minimalistyczne podejście do funkcjonalności kokpitu, a kończąc na jeździe. Tak, w czasach kiedy każdy producent stara się, aby jego model był mistrzem precyzyjnego pokonywania zakrętów, Citroen idzie własną drogą. Drogą, w której najważniejszy jest kierowca, mający czuć się komfortowo za kierownicą Citroena.

Powiem wam tak - znowu im się udało. A ile przejedzie nowy Citroen e-C4 na jednym ładowaniu? To zależy, ale Citroen obiecuje zasięg 350 km w cyklu WLTP. Jesteście ciekawi, co mi wyszło?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków