Oto kolejny owoc francusko-japońskiej współpracy: trzecia generacja Nissana Qashqai. Pora na crossovera, w którym próżno szukać silnika wysokoprężnego. Najpopularniejszy model Nissana w Europie trafia na rynek z napędem hybrydowym. Sprawdziliśmy, co potrafią wersje o mocy 140 KM i 158 KM.
Pora na ożywienie na rynku samochodów wykorzystywanych do transportu ważnych gości – innymi słowy vanów klasy business. W przypadku spalinowych wersji króluje przede wszystkim czarny kolor oraz Mercedes z modelami Vito i Klasą V. W jego cieniu wciąż pozostaje Volkswagen Transporter oraz konkurenci z Ameryki, Francji czy Włoch. Co innego jednak w segmencie aut elektrycznych. Tu wciąż jest spore pole do popisu.
Samochód który wygląda niemal tak, jak zaprezentowane wcześniej auto koncepcyjne. To nie zdarza się często. Jednak tym razem ktoś pozwolił na odrobinę szaleństwa. I oto jest -najnowszy Hyundai Ioniq 5. Samochód od początku do końca zaprojektowany jako auto tylko i wyłącznie elektryczne. Dzięki temu wnętrze jest przestronne, kabina szeroka, a samo auto jeździ całkiem normalnie - oczywiście jak na auto elektryczne. Czyli jak? Nieco ponad 200-konny silnik bardziej niż sprawnie napędza nowego Ioniqa 5, przy okazji nie ma taż nadmiernego apetytu na prąd. Czy nowy elektryczny Hyundai Ioniq 5 wyznacza standardy w swojej klasie? Sprawdzamy to.
Fiat odświeża swój bestseller – Ducato. Najpopularniejszy model dostawczy w Europie doczekał się kolejnej modernizacji. Na legendarnym torze Balocco nieopodal Mediolanu sprawdziliśmy co potrafi samochód, który już w przyszłym roku będzie produkowany w dawnych zakładach Opla w Gliwicach.
Opel Mokka i Mini to teoretycznie zupełnie inne auta, ale czy aby na pewno? Postanowiliśmy sprawdzić, komu udało się zrobić lepsze auto elektryczne. Opel Mokka ma pod maską silnik o mocy 136 KM, natomiast w Mini silnik osiąga maksymalnie 180 KM. Różnica spora, ale jak się okazuje nie w cenie. Który model będzie lepszym wyborem?
W początkowym okresie sprzedaży Volkswagen T-Cross na naszym rynku był dostępny jedynie z silnikami 3-cylindrowymi. Ale to już przeszłość, bowiem w ofercie znalazła się już wersja napędzana 150 konnym półtoralitrowym TSI. Jak na tak małego crossovera to chyba aż nadto. Sprawdziłem to dla was i powiem tak - jeśli szukacie auta które nie wygląda a potrafi zaskoczyć osiągami, to może być całkiem ciekawa propozycja. Jedno jest pewne - nie będzie tanio.
O Audi E-tron GT producent mówi - Gran Turismo. Ale przecież takie auta są stworzone do pokonywania olbrzymich odległości w komforcie i z olbrzymimi prędkościami. Czy takie cuda są możliwe w aucie elektrycznym? Jak się okazuje - tak. A Audi zrobiło to bardzo dobrze.
Jaguar F-Type to jeden z najbardziej wyróżniających się samochodów na rynku. Nie tylko przyciąga uwagę, ale i doskonale się prowadzi. Zapraszamy na prezentację ekscytującego modelu tej marki.
Kombivany to cały czas najlepszy wybór la tych co od auta oczekują praktycznego wnętrza. Citroen Berlingo, Peugeot Partner, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy - cały czas cieszą się popularnością wśród kierowców dla których praktyczność auta i możliwość maksymalnego wykorzystania jego możliwości transportowych są pierwszą potrzebą. Nie inaczej jest w przypadku testowanego przez nas Volkswagena Caddy. Najnowsza generacja cały czas ma o ofercie silniki wysokoprężne i dzięki temu mamy gwarancję ekonomicznej eksploatacji w każdych warunkach. Jednak to co urzeka w takich samochodach to idealne połączenie możliwości transportowych typowych dla małego auta dostawczego z komfortem podróżowania. tego naprawdę nie da zrobić się lepiej. Ciekawi czym nas zaskoczył nowy Volkswagen Caddy?
Gdy w 1977 roku pierwsze Nivy zaczęły zjeżdżać z taśm fabrycznych w Togliatti, nikt chyba nie podejrzewał, że auto pozostanie w produkcji przez następne 40 lat. I choć były już próby zastąpienia go nowocześniejszą konstrukcją, opracowaną wspólnie z GM, o Chevrolecie Nivie słyszeli tylko Rosjanie i znawcy tematu rosyjskiej motoryzacji, a poczciwa Niva trwa nadal.
Samochody elektryczne to najważniejsze premiery motoryzacyjne tego roku. Każdy producent pokazuje, że ma w swojej ofercie auta właśnie z takim napędem. Volkswagen ID.4 oraz Skoda Enyaq iV to teoretycznie takie same auta - wszak bazują na tej samej płycie podłogowej, mają takie same silniki i akumulatory. A jednak pomimo tych podobieństw nieco się od siebie różnią. Jesteście ciekawi, który model bardziej nam się spodobał?
Polski SUV, idealny zarówno do jazdy w terenie, jak i po mieście. Polski Fiat, jakiego jeszcze nie było! Gdyby ten prototyp powstał teraz, a nie 40 lat temu producenci zachwalaliby go prawdopodobnie w taki sposób. Oto Fiat 125p w wersji 4x4.
Samochody elektryczne mają wiele zalet. Dlatego ktoś kto pojeździ dłużej autem z napędem elektrycznym nie chce przesiadać się do modelu z silnikiem spalinowym. Volkswagen ID.3 był moim drugim autem elektrycznym, którym miałem przyjemność pojeździć nieco dłużej. Pierwszym było Renault Zoe, które zarówno jak jak i koledzy z redakcji wspominają bardzo miło. Nie zdziwiło więc mnie to, że również jazda pierwszym elektrycznym Volkswagenem też podobała się wszystkim testującym ten model. Oto nasze podsumowanie testu długodystansowego Volkswagena ID.3.
Peugeot e-208 to jeden z wielu elektrycznych modeli Grupy PSA. Jednak miejski Peugeot 208 zaskakuje pod wieloma względami. Wygląda jak milion dolarów. Wnętrze wykończono niczym w samochodzie klasy premium. Tak, to miejskie auto ma wszystko to co jest potrzebne aby zwrócić na siebie uwagę. W przypadku wersji e-208 dodatkowo pod maską mamy silnik elektryczny i gigantyczny jak na miejskie auto :"zbiornik z prądem" - bo, w Peugeocie e-208 do wykorzystania mamy 50 kWh. Według producenta powinno to wystarczyć na przejechanie nawet 340 km. Sprawdziliśmy, ile w tym prawdy i poddaliśmy Peugeota e-208 dogłębnemu testowi.
Miejski crossover Mazdy produkowany od 2015 roku jako jedyny w swojej klasie ma wolnossący silnik benzynowy, w dodatku jednostka ta jako jedna z niewielu posiada cztery cylindry. Ale to nie jedyne cechy wyróżniające odświeżony niedawno model Mazdy.
Tak, wiem - pisanie o Mercedesie EQA, że należy do klasy budżetowej to lekka przesada. Ale jeśli spojrzymy na cenniki wielu elektrycznych modeli, to okaże się, że nowy Mercedes EQA na tle wielu konkurencji nie kosztuje więcej niż teoretycznie "popularne i dostępne" auta elektryczne takich marek jak: Volkswagen, Hyundai czy Kia.
Historia Poloneza rozpoczęła się w drugiej połowie lat 70. Pierwsze Polonezy zjechały z taśmy w maju 1978 r.