Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat TV

TV

Auta bez ściemy — BMW M4 - to nie jest auto dla poważnych ludzi
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy — BMW M4 - to nie jest auto dla poważnych ludzi

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
AUTA BEZ ŚCIEMY — Skoda Enyaq — czy elektryk może być fajny?
Auta bez ściemy

AUTA BEZ ŚCIEMY — Skoda Enyaq — czy elektryk może być fajny?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
BMW M3 Competition -  510 KM i 6 cylindrów za pół miliona złotych. Sprawdzam, czy ma to coś
Testy i prezentacje

BMW M3 Competition - 510 KM i 6 cylindrów za pół miliona złotych. Sprawdzam, czy ma to coś

Takie samochody jak BMW M3 wśród fanów motoryzacji są obiektem pożądania. Oczywiście, ich uczucia w większości przypadków są kierowane w stronę kultowych poprzednich generacji. A jakie jest najnowsze BMW M3?

Nowa Kia Niro — znamy ceny! Czy to alternatywa dla Sportage'a?
Testy i prezentacje

Nowa Kia Niro — znamy ceny! Czy to alternatywa dla Sportage'a?

Od dwóch lat Kia Niro wychodzi z cienia Sportage’a, ale tym modelem wyjedzie z niego na dobre. Nowym Niro można zdalnie zaparkować, a wersją EV na jednym ładowaniu przejechać z Białegostoku do Sopotu.

Dacia Jogger kontra Volkswagen Multivan — co będzie lepsze dla rodziny?
Auta bez ściemy

Dacia Jogger kontra Volkswagen Multivan — co będzie lepsze dla rodziny?

Oba mają siedem miejsc i każde z nich zaprojektowano z myślą o tych, którzy od samochodu oczekują praktycznego wnętrza. Dacia Jogger to propozycja niskobudżetowa, natomiast nowy Volkswagen Multivan to przy Dacii niemal S-klasa - przynajmniej w kwestii ceny. Dacia ze wszystkim z cennika to wydatek niemal 95 tys. zł, natomiast Volkswagen bogato wyposażony, ale nie ze wszystkimi opcjami, to sporo ponad 300 tys. zł — czyli jednak cena kosmiczna. Co zatem będzie lepszym wyborem — luksusowy van od Volkswagena czy budżetowa Dacia Jogger?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Mitsubishi L200 Stark — podobno to najszybszy pikap w swojej klasie?
Testy i prezentacje

Mitsubishi L200 Stark — podobno to najszybszy pikap w swojej klasie?

Jeszcze kilka lat temu samochody takie jak Mitsubishi L200 - czyli pikapy, były bardzo popularne. Wszystko przez przepisy podatkowe, które sprawiały, że lepszym rozwiązaniem było kupno właśnie pikapa, a nie kombi, SUV-a, czy Vana. Jednak przepisy się zmieniły i pikapy straciły na popularności. Co nie znaczy, że zniknęły z oferty. Tak, jest ich mniej, ale Mitsubishi L200 pozostało w salonach. W nasze ręce trafił model w specjalnej wersji Stark. Ciekawi jak jeździ się takim pikapem?

Auta bez ściemy — Skoda Kodiaq kontra Volkswagen T-Cross
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy — Skoda Kodiaq kontra Volkswagen T-Cross

Auta segmentu B już od kilku lat nie są małymi miejskimi pojazdami. Obecnie mają rozmiar aut kompaktowych z lat 90. XX wieku. Co za tym idzie, mogą być również autami miejskimi. Ale kto robi to lepiej? Renault z modelem Clio, czy Seat z Ibizą? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w naszym materiale.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Auta bez ściemy — Renault Clio kontra Seat Ibiza
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy — Renault Clio kontra Seat Ibiza

Auta segmentu B już od kilku lat nie są małymi miejskimi pojazdami. Obecnie mają rozmiar aut kompaktowych z lat 90. XX wieku. Co za tym idzie, mogą być również autami miejskimi. Ale kto robi to lepiej? Renault z modelem Clio, czy Seat z Ibizą? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w naszym materiale.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S – w tym samochodzie wszystko jest naj
Testy i prezentacje

Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S – w tym samochodzie wszystko jest naj

Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S – to jedno z tych aut, którego nazwa jest zdecydowanie za długa. Ale jeśli ją wypowiecie, to już wiecie, że macie do czynienia z bardzo wyjątkowym autem. Nie dość, że elektryczne, to jeszcze o osiągach zrywających buty z nóg. Chwilowa maksymalna moc to "skromne" 761 KM, maksymalny moment obrotowy to nawet 1050 Nm. Wiecie, co to znaczy? To ważące ponad 2,3 tony auto do 100 km'h potrafi przyspieszyć w 2,9 s., a 200 km/h zobaczymy na liczniku po 9,7 s. Robi wrażenie? Ale nie tylko osiągi w przypadku tego modelu zaskakują. Jesteście ciekawi, jakie jest Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S?

Land Rover Defender 110 z bliska
Testy i prezentacje

Land Rover Defender 110 z bliska

Koniec z klasyczną terenówką na ramie. Nowy Land Rover Defender nie jest już spartańskim i bezkompromisowym samochodem terenowym. To jednak coś więcej niż SUV, o czym przekonaliśmy się podczas jazd w okolicach Krynicy Zdroju.

Renault Austral - pierwszy kontakt
Testy i prezentacje

Renault Austral - pierwszy kontakt

Nowe Renault Austral poznaliśmy w Paryżu z bliska jeszcze przed oficjalną premierą. Na debiut nowego SUV-a w salonach trzeba będzie jeszcze poczekać. Francuski producent obiecuje, że następca modelu Kadjar pojawi się w europejskiej ofercie pod koniec 2022 r.

DS4 - ten samochód potrafi zaskoczyć
Testy i prezentacje

DS4 - ten samochód potrafi zaskoczyć

Citroen DS21 to bez wątpienia jeden z przełomowych modeli w historii całej motoryzacji. Urzekał, stylem, komfortem i zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi. Kilkadziesiąt lat po premierze DS21 ktoś w Citroenie wpadł na pomysł, aby stworzyć linię modeli nawiązujących do legendy. O ile o modelach DS3 i DS5 można powiedzieć, że były jakieś i gdzieś tam w nich było widać szaleństwo projektantów. To już w przypadku Citroena DS4 tego powiedzieć nie można. Potrzeba było kilku lat na to, aby w salonach marki DS pojawił się kompaktowy model — mowa oczywiście o DS4. Muszę przyznać, że stylistyka, jakość wykończenia i komfort oferowany przez ten model robi wrażenie. Ciekawi czym zaskoczył mnie najnowszy DS4?

Mercedes A45 AMG — czy to ostatni taki hot hatch?
Testy i prezentacje

Mercedes A45 AMG — czy to ostatni taki hot hatch?

Mercedes A45 AMG to samochód, który nie powinien powstać, a jednak jest i nadal można go kupić. Kompakt z dwulitrowym doładowanym silnikiem o mocy ponad 400 KM — to naprawdę robi wrażenie. I wiecie co? Według mnie to najlepsze AMG, jakie obecnie można kupić. Tak wiem — ten samochód pomimo kompaktowych rozmiarów kosztuje dużą walizkę pieniędzy, ale jest wart każdej wydanej złotówki. Ciekawi, czym jeszcze zaskakuje Mercedes A45 AMG?

Alfa Romeo Tonale - będzie miała to, czego do tej pory w Alfie nie było
Testy i prezentacje

Alfa Romeo Tonale - będzie miała to, czego do tej pory w Alfie nie było

Alfa Romeo idzie w SUV-y, koniec świata? Nic z tych rzeczy. Alfa Romeo idzie w SUV-y, bo musi. To jedyna droga do tego, by postawić markę na nogi i dać sobie szansę na zrobienie w przyszłości bardziej „rasowych” modeli (np. następca GTV). W tym wypadku dużo będzie zależało od ceny: Tonale musi być pod tym względem atrakcyjne, bo inaczej nie podkradnie wielu klientów Audi, BMW czy Volvo. A poza tym ten nowy SUV ma papiery na to, by w końcu odmienić oblicze Alfy Romeo.

Hyundai Kona N - SUV z ogniem w .....
Testy i prezentacje

Hyundai Kona N - SUV z ogniem w .....

Są takie auta które nigdy nie powinny powstać, a jednak producenci decydują się na ich stworzenie. Jednym z takich aut jest Hyundai Kona N - mały miejski SUV pod którego maską pracuje doładowany 2-litrowy silnik osiągający maksymalnie 280 KM. Osiągi? Bardziej niż wystarczające. Zawieszenie - skonfigurowane z myślą o jeździe po torze. Układ wydechowy - niczym w rajdówce. Czy czegoś brakuje? No może napędu na obie osie. Ale to drobiazg przy frajdzie, jaką potrafi dać to niepozorne auto.

Volkswagen ID.4 GTX - jednak Robert miał rację
Testy i prezentacje

Volkswagen ID.4 GTX - jednak Robert miał rację

Samochód elektryczny i kierowca, który nie lubi elektryków? To brzmi jak przepis na porażkę. Co jednak w momencie, gdy ID.4 GTX okazuje się całkiem ciekawym autem z fajnymi osiągami? Wtedy trzeba dać mu szansę i zabrać go na jazdy testowe. Prawie dwutonowe auto zasilane jest silnikiem elektrycznym generującym moc 300 KM. Wystarczy? Zdecydowanie tak! ID.4 GTX jest idealnym autem dla kogoś, kto dopiero zaczyna swoją przygodę z elektrykami. Czy cena w wysokości ponad 230 tys. złotych będzie kusząca? Będzie, jeśli prócz designerskiego wyglądu ponad wszystko stawiamy ekologię.

Auta bez ściemy - Audi R8 Spyder V10 RWD kontra Audi RS e-tron GT
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy - Audi R8 Spyder V10 RWD kontra Audi RS e-tron GT

Oto dwa auta, które wiele łączy, ale jeszcze więcej dzieli. Audi R8 Spyder V10 RWD to bez wątpienia sportowy samochód dla tych, co szukają adrenaliny. Natomiast Audi RS e-tron GT to gran turismo naszych czasów, duże, efektowne i elektryczne. Każdy z prezentowanych modeli ma dać kierowcy niezapomniane wrażenia z jazdy, jednak robią to na różne sposoby. Audi R8 RWD w zimowych warunkach potrafi sprawić, że nawet w największy mróz kierowcy zrobi się gorąco. Natomiast w RS e-tron GT gorąco zrobi się, kiedy podjedzie na nieczynną lub zajętą ładowarkę. Robert wybrał R8, Piotr e-trona - a wy który model chcielibyście mieć w swoim garażu?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Ssangyong Tivoli Grand - czy niska cena to jego jedyna zaleta?
Testy i prezentacje

Ssangyong Tivoli Grand - czy niska cena to jego jedyna zaleta?

Choć marka Ssangyong istnieje od 1954 roku to dalej możemy nazwać ja egzotyczną. Dlaczego? Wystarczy przejechać się którymś z modeli Ssangyong by znaleźć odpowiedź na to pytanie. Nasz testowy model Tivoli Grand wzbudza zainteresowanie na drodze. Nie tylko dlatego, że są rzadko spotykane. Rzucające się w oczy jest nadwozie Tivoli. Nie jest to typowy SUV ale za mały by zakwalifikować go w kategorii kombi. Spokojnie możemy powiedzieć, że Tivoli jest idealnym środkiem pomiędzy tymi dwoma segmentami. 163 konny silnik benzynowy zapewnia całkiem niezły komfort jazdy przy ograniczonym spalaniu. W komplecie z 6 biegową skrzynią, która pracuje bardzo lekko podróż jest przyjemnością. To co jest niesamowitym plusem Tivoli to jego przestrzeń bagażowa. Bez większego problemu zmieści ona bagaże sporej rodziny. Czy Ssangyong Tivoli Grand będzie hitem sprzedażowym? Niska cena na pewno zachęci.

Materiał promocyjny
Trzy trendy w mobilności przyszłości
TV

Trzy trendy w mobilności przyszłości

Poznaj kluczowe trendy, które będą dominować w mobilności przyszłości: elektromobilność, automatyzacja, digitalizacja.

Jazda na suwak - jak jechać, by nie być winnym kolizji?
TV

Jazda na suwak - jak jechać, by nie być winnym kolizji?

Od ponad dwóch lat obowiązują przepisy nakazujące stosowanie „jazdy na suwak” oraz regulujące sposób przepuszczania pojazdów uprzywilejowanych. Uwaga – to nie są przepisy sugerujące grzeczność na drodze – one „twardo” zmieniają zasady pierwszeństwa podczas jazdy w korku, gdy jeden z pasów ruchu na drodze się kończy!

Auta bez ściemy - Ssangyong Tivoli
Testy i prezentacje

Auta bez ściemy - Ssangyong Tivoli

Ssangyong Tivoli nie jest tak popularny, jak modele europejskiej czy rodzimej konkurencji, ale coraz częściej pojawia się na naszych ulicach. W teście topowego benzyniaka o mocy 163 KM współpracującego z automatyczną skrzynią biegów sprawdzamy, jakimi zaletami samochód ma szansę przekonać do siebie kierowców.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Materiał promocyjny
Skoda Fabia - czym zaskakuje nowa generacja?
TV

Skoda Fabia - czym zaskakuje nowa generacja?

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.