Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Unimog

Unimog

Unimog

Unimog (Universal Motor Gerät – niem. Pojazd Uniwersalny) to marka nośników specjalistycznych narzędzi oraz pojazdów transportowo-roboczych z napędem na wszystkie koła, przystosowanych do pracy w bardzo trudnych warunkach.

Pierwszy Unimog powstał w 1945 roku, w postaci niewielkiej ciężarówki do celów rolniczych. 3 lata później produkcję rozpoczęła firma Gebr Bohringer GmbH, a w 1951 roku, firmę tę wykupił Mercedes. Do 2000 roku powstały serie o oznaczeniu od U 1400 do U 2450L, a po tym wprowadzono serię U 300, U 400 i U 500, których ładowność wynosiła w zależności od wersji 2-9 ton.

Wszystkie wersję robią ogromne wrażenie, szczególnie Unimog przystosowany do holowania pojazdów szynowych. Można go wyposażyć w 4- lub 6 -cylindrowy silnik, o mocy od 156 do 299 KM. Generują one bardzo duży moment obrotowy już przy 1200 obr/min i są zdolne ciągnąć składy o masie do 1000 ton! Dla porównania, przeciętny wagon osobowy w stanie gotowości do jazdy waży ok. 40 ton. Unimog po torach może się poruszać z prędkością do 50 km/h, a po drogach publicznych do 90 km/h.

Pojazd w zależności od specyfikacji jest chętnie wykorzystywany przez specjalistyczne służby oraz wojsko.

Unimog - modele

Ikona samochodu

Unimog 1450

Unimog - powiązane artykuły

Artykuły o Unimog

Sprzęt drogowców na najcięższą zimę

Sprzęt drogowców na najcięższą zimę

By poradzić sobie ze śniegiem i lodem, przyda się odpowiedni sprzęt. Wbrew pozorom nie wystarczy tylko mocny silnik i jak największy pług. Służby mają dość szczególne wymagania wobec pojazdów wykorzystywanych do tzw. zimowego utrzymania dróg. Przyjrzeliśmy się sprzętom służb drogowych z różnych krajów.
Unimog ma 75 lat. Najdzielniejszy wszędołaz służył do... sadzenia ziemniaków

Unimog ma 75 lat. Najdzielniejszy wszędołaz służył do... sadzenia ziemniaków

Unimog to marzenie każdego fana najtrudniejszej jazdy terenowej. Napęd na wszystkie koła, blokada mostów, wysoki prześwit powodują, że nie ma dla niego złego terenu do pokonania. Unimog to pojazd do zadań najtrudniejszych – jest tak zbudowany, aby można było zamontować na nim wiele urządzeń do prac na torach (ma wtedy zestaw kół szynowych), w rolnictwie, energetyce, leśnictwie czy budownictwie.
Nie chce ci się odśnieżać chodnika? Zdalnie sterowany... Unimog zrobi to za ciebie

Nie chce ci się odśnieżać chodnika? Zdalnie sterowany... Unimog zrobi to za ciebie

W sieci furorę robi nagranie, na którym widać zdalnie sterowany model legendarnego niemal już Unimoga, do którego ktoś przyczepił pług i wykorzystał do odśnieżania chodnika. My też taki chcemy!
Unimog, czyli pracowity wszędołaz - z archiwum Auto Świata

Unimog, czyli pracowity wszędołaz - z archiwum Auto Świata

Unimogi nieczęsto pojawiały się na łamach Auto Świata. Te bardzo dzielne i uniwersalne pojazdy były i są nadal w Polsce rzadkością. Unimog został zaprojektowany w 1945 roku, a od 1948 był produkowany w niewielkich seriach. W 1951 r. firmę kupił Mercedes-Benz. Unimogi niewiele zmieniły się przez lata, a ciekawostką jest to, że większość z wyprodukowanych egzemplarzy jeździ do dziś. Unimogi z lat 50., 60. i 70. zyskały już status klasyków, coraz częściej pojawiają się na zlotach zabytkowych Mercedesów.
Te pojazdy wyciągną dwustutonowy pociąg z metra

Te pojazdy wyciągną dwustutonowy pociąg z metra

Zastanawialiście się, jak wydobywa się zepsute pociągi z metra? W Amsterdamie robią to specjalnie przystosowane do jazdy po torach dwa Mercedesy Unimogi. Pojazdy te potrafią udźwignąć składy ważące nawet 1000 ton.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech