Mało kto wie, że pierwsze Unimogi służyły do... sadzenia ziemniaków. Widać to na zdjęciu z 1946 r. – z tyłu małej ciężarówki na zamocowanych fotelikach siedzą cztery osoby i wrzucają w bruzdy ziemniaki-sadzeniaki. Pierwszy Unimog zaprojektowany tuż po II wojnie światowej opracowano z myślą o pracy w rolnictwie. Dlatego pojazd ma rozstaw kół 1270 mm – dzięki temu mieszczą się one między dwoma rzędami ziemniaków.

Do napędu pierwszego Unimoga posłużył silnik Diesla 1.7 litra o mocy 25 KM. Taki silnik montowano w osobowym Mercedesie 170 D, przy czym w osobówce silnik miał moc 38 KM. Była to bardzo trwała, udana konstrukcja – wykorzystywano ją aż do 1963 r.

Nie tylko silnik łączył Unimoga z firmą ze Stuttgartu. W 1951 r. Mercedes kupił Unimoga i do dziś jest jego właścicielem. Produkcja nie jest duża – ok. 3 tys. sztuk rocznie.

W galerii zdjęcia Unimogów z różnym wyposażeniem.