Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat Daimler

Daimler

Te firmy odegrały ważną rolę w rozwoju samochodu, ale do dziś nie przetrwały. Poznajcie historię Daimlera, Benza, Horcha i NSU

Te firmy odegrały ważną rolę w rozwoju samochodu, ale do dziś nie przetrwały. Poznajcie historię Daimlera, Benza, Horcha i NSU

Czy wiecie, że za dynamiczny rozwój motoryzacji na przełomie XIX i XX w. odpowiadają m.in. syn piekarza – Gottlieb Daimler i syn motorniczego tramwaju – Karl Benz, pracownik fabryki, który postanowił pójść na swoje – August Horch, a także mały zakład, który zaczynał od produkcji motocykli – NSU.

Najgorsze chwile w dziejach BMW. Jak Mercedes stracił okazję wszech czasów

Najgorsze chwile w dziejach BMW. Jak Mercedes stracił okazję wszech czasów

To było dziewięć najbardziej dramatycznych godzin w historii BMW. I jednocześnie największa szansa w dziejach Mercedesa, który już posiadał Audi, a teraz miał przejąć rywala z Bawarii. Jak do tego doszło? Co by z tego wynikło?

Pojazdy używane przez niemiecką armię podczas drugiej wojny światowej

Pojazdy używane przez niemiecką armię podczas drugiej wojny światowej

Jednym z postanowień traktatu wersalskiego kończącego I wojnę światową była demilitaryzacja Niemiec, a co za tym idzie ograniczenie liczebności armii oraz zmniejszona produkcja sprzętu wojskowego. W 1935 roku Adolf Hitler odrzucił postanowienia traktatu i ogłosił remilitaryzację Rzeszy. Szybko pojawił się oficjalnie nowy sprzęt, a wśród niego liczne samochody i motocykle oraz pojazdy zbudowane na ich bazie.

10 najbardziej paliwożernych aut

10 najbardziej paliwożernych aut

Oto dziesięć najbardziej paliwożernych aut według Auto Świat Classic.

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Jakie zużycie paliwa mają klasyczne samochody? Czy jest to znacząco więcej w porównaniu z nowoczesnymi modelami, a może wręcz przeciwnie – zadowalają się mniejszą ilością paliwa niż dzisiejsze cięższe i naszpikowane elektroniką pojazdy. Test zabytkowych modeli pokazuje, jakie jest ich rzeczywiste zapotrzebowanie na paliwo.

Daimler Truck przestanie wspierać Kamaza i odchodzi z Rosji

Daimler Truck przestanie wspierać Kamaza i odchodzi z Rosji

Daimler Truck AG ogłosił, że zawiesza swoją działalność w Rosji w związku z atakiem na Ukrainę. To także oznacza, że Kamaz nie dostanie kolejnych części i nie powstanie żadna nowa ciężarówka.

Branża motoryzacyjna reaguje na inwazję Rosji na Ukrainę

Branża motoryzacyjna reaguje na inwazję Rosji na Ukrainę

Potentaci z branży motoryzacyjnej przedstawili plany wstrzymania lub przesunięcia działalności produkcyjnej z powodu inwazji Rosji na Ukrainę. Wśród firm, które opublikowały stosowne komunikaty, są AvtoVAZ oraz mocno związane z rosyjskim rynkiem Renault, a nawet Grupa Volkswagen oczy fiński producent opon Nokian.

Daimler zmienił nazwę na Mercedes-Benz Group. Tesla na celowniku

Daimler zmienił nazwę na Mercedes-Benz Group. Tesla na celowniku

Niemcy liczą na wzrost wartości Mercedesa, którego giełdowa wycena jest niższa niż Tesli. Stąd kolejna historyczna zmiana nazwy niemieckiego koncernu ze Stuttgartu. 1 lutego 2022 r. Daimler AG przechodzi do historii, czas na Mercedes-Benz Group AG.

Daimler wstrzymuje produkcję na Węgrzech. Powrót do pracy za miesiąc

Daimler wstrzymuje produkcję na Węgrzech. Powrót do pracy za miesiąc

Półprzewodniki cały czas nie dają o sobie zapomnieć. Teraz efekty kryzysu odczuwa Daimler, który ze względu na brak mikrochipów wstrzymał produkcję w fabryce na Węgrzech.

Benz i Daimler, czyli jakie były początki dzisiejszego Mercedesa

Benz i Daimler, czyli jakie były początki dzisiejszego Mercedesa

Oto dwie firmy motoryzacyjne, których już nie ma. Odegrały jednak niezwykle ważną rolę w dziejach motoryzacji: Benz i Daimler. Obie powstały w II połowie XIX wieku w Niemczech, u zarania motoryzacji, kiedy powstawały pierwsze projekty silników spalinowych i pojazdów z własnym napędem. Warto poznać i firmy, i ich założycieli.

Daimler żegna się z Renault i zarabia na tym 305 mln euro

Daimler żegna się z Renault i zarabia na tym 305 mln euro

Jak podaje agencja Bloomberga, Daimler sprzedał swoje udziały w Renault. To kolejny krok w kierunku zerwania powiązań kapitałowych pomiędzy firmami. Wcześniej Nissan sprzedał w maju cały swój udział w Daimlerze za 1,15 mld euro, a Renault zbyło swoje udziały za podobną kwotę w marcu.

100 lat gwiazdy Mercedesa. Najcenniejsza marka luksusowych samochodów na świecie

100 lat gwiazdy Mercedesa. Najcenniejsza marka luksusowych samochodów na świecie

Bez gwiazdy nie ma jazdy – to powiedzenie znają wszyscy właściciele samochodów marki Mercedes. Nie wszyscy pewnie wiedzą, że gwiazda towarzyszy tej firmie od zarania, a od 100 lat gwiazda w ringu (w kole) jest chronionym znakiem towarowym.

BMW i Daimler pozwani za niechęć do szybszej redukcji CO2

BMW i Daimler pozwani za niechęć do szybszej redukcji CO2

Już teraz producenci dwoją się i troją, by zmieścić się w ograniczaniu emisji dwutlenku węgla. Dla niektórych nie jest to jednak wystarczające. Niemieccy aktywiści pozwali BMW i Daimlera, ponieważ firmy odmówiły zaprzestania produkcji samochodów napędzanych paliwami kopalnymi do 2030 r. Teraz sprawa trafiła do sądu.

Pierwsza ciężarówka na świecie: 4 KM i półtorej tony ładowności

Pierwsza ciężarówka na świecie: 4 KM i półtorej tony ładowności

125 lat temu – w sierpniu 1896 r. Gottlieb Daimler zaprezentował pierwszą ciężarówkę na świecie. Pojazd bardzo przypominał wóz konny typu platforma – nie miał tylko dyszla. Z przodu wstawiono siedzenie dla kierowcy, silnik Phoenix umieszczony był z tyłu i napędzał koła tylnej osi. Jaką moc miał silnik? Zaledwie 4 KM (tyle, ile dzisiejsze kosiarki do trawy).

Kara za zmowę. Audi, BMW, Mercedes, Porsche i Volkswagen na cenzurowanym w Europie

Kara za zmowę. Audi, BMW, Mercedes, Porsche i Volkswagen na cenzurowanym w Europie

Niemieckie koncerny motoryzacyjne ukarane wielomilionową grzywną przez Komisję Europejską. Współpracę BMW, Daimlera i Grupy Volkswagena uznano za kartel. Okazało się, że dzięki zmowie producenci stosowali mniej wydajne układy oczyszczania spalin, mimo że technika pozwalała na znacznie lepsze efekty.

Volvo i Volkswagen przygotowane na elektryfikację. Potem długo, długo nic

Volvo i Volkswagen przygotowane na elektryfikację. Potem długo, długo nic

Tylko dwóch producentów samochodów w Europie należycie przygotowało się do elektryfikacji zgodnie z unijną polityką klimatyczną – alarmuje europejska organizacja Transport & Environment. Nie brak zarzutów o brak ambicji wśród koncernów motoryzacyjnych i apeli, by w UE całkowicie wycofać pojazdy spalinowe i jeszcze bardziej zaostrzyć normy emisji CO2.

Mercedes: bez gwiazdy nie ma jazdy

Mercedes: bez gwiazdy nie ma jazdy

Tak twierdzą właściciele Mercedesów i mają rację, bo trudno sobie wyobrazić auta tej marki bez charakterystycznej gwiazdy na szczycie chłodnicy, masce czy na grillu. Skąd się wzięła gwiazda i kiedy trafiła na Mercedesy?

Marki samochodowe, których już nie ma. Daimler (1886-1926), Niemcy

Marki samochodowe, których już nie ma. Daimler (1886-1926), Niemcy

Gottlieb Daimler, Bad Cannstatt, Deutschland – taka pełna nazwa firmy zapisywana jest w kronikach motoryzacji. W 1886 r. założył ją G. Daimler – jeden z pionierów światowej motoryzacji, który opracował silnik 1-cylindrowy o takiej liczbie obrotów, że nadawał się do napędu pojazdu. Wypróbował go najpierw w pojeździe dwukołowym, uważanym za pierwszy motocykl świata. Pojazd ten powstał w 1885 r. Wcześniej jednak – 16 grudnia 1883 r. silnik Daimlera został opatentowany.

Maybach – od stu lat to synonim luksusu

Maybach – od stu lat to synonim luksusu

Sto lat temu, w 1921 r. na wystawie berlińskiej pojawił się samochód Maybach W3 – najlepszy z najlepszych, jak zapowiadali go jego twórcy: Wilhelm (ojciec) i Karl (syn) Maybachowie. Nie było w tym przesady. Pierwszy seryjny model z podwójnym M w logo był i luksusowy, i bardzo zaawansowany technicznie.

Tydzień w Nicei, który rozsławił Mercedesa

Tydzień w Nicei, który rozsławił Mercedesa

Cofnijmy się w czasie o 120 lat. Koniec marca 1901 r., w Nicei na południu Francji jest już wiosna. Wypoczywają tu najbogatsi ludzie na świecie, z baronem Rothschildem na czele. Szukając rozrywek, bogacze zwracają uwagę na nowość, która pojawiła się zaledwie kilkanaście lat wcześniej – automobil, czyli pojazd z własnym napędem za pomocą silnika spalinowego.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test