Logo
KlasykiTe firmy odegrały ważną rolę w rozwoju samochodu, ale do dziś nie przetrwały. Poznajcie historię Daimlera, Benza, Horcha i NSU

Te firmy odegrały ważną rolę w rozwoju samochodu, ale do dziś nie przetrwały. Poznajcie historię Daimlera, Benza, Horcha i NSU

Zdzisław Podbielski
Zdzisław Podbielski

Czy wiecie, że za dynamiczny rozwój motoryzacji na przełomie XIX i XX w. odpowiadają m.in. syn piekarza – Gottlieb Daimler i syn motorniczego tramwaju – Karl Benz, pracownik fabryki, który postanowił pójść na swoje – August Horch, a także mały zakład, który zaczynał od produkcji motocykli – NSU.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Bertha Benz i trzykołowy Benz-Patentwagen
Zobacz galerię (12)
Arch. Zdzisława Podbielskiego
Bertha Benz i trzykołowy Benz-Patentwagen
  • Trójkołowy pojazd z własnym napędem Karla Benza powstaje w 1886 r.
  • Gottlieb Daimler naprzód buduje motocykl, potem łódź z napędem a w końcu czterokołowy samochód
  • Horch synonimem luksusowych samochodów z lat 20. i 30. XX w.
  • NSU – najpierw motocykle, potem samochody i silniki Wankla
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Urodzony w 1834 roku Gottlieb Daimler i 10 lat młodszy Karl Benz pochodzili z tego samego regionu Niemiec – ze Szwabii, ale choć mieszkali niedaleko od siebie i zajmowali się podobnymi sprawami technicznymi (silniki samochodowe i samochody), nigdy się nie spotkali.

Autor Zdzisław Podbielski
Zdzisław Podbielski
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium