Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat NSU

NSU

Adler, NSU, Glas - wielkie marki motoryzacyjne, których już nie ma

Adler, NSU, Glas - wielkie marki motoryzacyjne, których już nie ma

W dziejach motoryzacji występowało około 4,5 tys. firm produkujących samochody pod swoimi markami. Trudności techniczne i finansowe często powodowały, że istniały krótko. Dlatego do prezentacji wybrałem tylko te, istniejące ponad 10 lat. Jest to bowiem okres pozwalający na zaznaczenie swojej obecności w branży motoryzacyjnej. Marki te przyczyniły się do rozwoju konstrukcji samochodu lub do zmotoryzowania lokalnych, a nawet światowych społeczeństw.

To były kiedyś auta rodzinne!

To były kiedyś auta rodzinne!

Mały, ciasny, ale własny – po wojnie w większości państw europejskich na rynkach dominowały małe samochody, przed którymi stawiano naprawdę ambitne zadania.

10 najbardziej zawodnych aut

10 najbardziej zawodnych aut

Perfidia tej kategorii polega na tym, że w zasadzie mogłyby to być auta marzeń, gdyby tylko inżynierów zbyt wcześnie nie oderwano od desek kreślarskich. Niestety, tak się nie stało i powstały prawdziwe samochodowe koszmary.

Te firmy odegrały ważną rolę w rozwoju samochodu, ale do dziś nie przetrwały. Poznajcie historię Daimlera, Benza, Horcha i NSU

Te firmy odegrały ważną rolę w rozwoju samochodu, ale do dziś nie przetrwały. Poznajcie historię Daimlera, Benza, Horcha i NSU

Czy wiecie, że za dynamiczny rozwój motoryzacji na przełomie XIX i XX w. odpowiadają m.in. syn piekarza – Gottlieb Daimler i syn motorniczego tramwaju – Karl Benz, pracownik fabryki, który postanowił pójść na swoje – August Horch, a także mały zakład, który zaczynał od produkcji motocykli – NSU.

Wizjonerskie modele są drogie

Wizjonerskie modele są drogie

Samochody, które wyprzedziły swój czas pod względem wzornictwa i technologii, są poszukiwane przez fanów klasycznych samochodów. Wiele zyskało znacznie na wartości w ostatnich latach. Na rynku nie znajdziecie już żadnych prawdziwych okazji. Nawet jeżeli ceny niektórych aut tego typu ostatnio nieco spadły.

Niemieckie klasyki z lat 70. – nawet te mniej udane stały się kultowe

Niemieckie klasyki z lat 70. – nawet te mniej udane stały się kultowe

Lata 70. w motoryzacji były dekadą kontrastów stylistycznych oraz innowacji technicznych. Dzięki temu auta nie tylko miały ciekawszy wygląd, lecz także stawały się bezpieczniejsze. Nikt nie wątpi, że swoją cegiełkę dołożyli do tego niemieccy producenci. Zobaczmy zatem, czym kusiły wówczas firmy zza naszej zachodniej granicy.

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Jakie zużycie paliwa mają klasyczne samochody? Czy jest to znacząco więcej w porównaniu z nowoczesnymi modelami, a może wręcz przeciwnie – zadowalają się mniejszą ilością paliwa niż dzisiejsze cięższe i naszpikowane elektroniką pojazdy. Test zabytkowych modeli pokazuje, jakie jest ich rzeczywiste zapotrzebowanie na paliwo.

NSU TT kontra ZAZ 968 A Zaporożec - w tak róznym wieku, a tak podobne

NSU TT kontra ZAZ 968 A Zaporożec - w tak róznym wieku, a tak podobne

Ukraiński ZAZ jest o kilka lat młodszy od NSU. Myślicie, że dzięki temu ma przewagę nad niemieckim konkurentem?

NSU Wankel-Spider kontra MG Midget - odwaga czy zabawa

NSU Wankel-Spider kontra MG Midget - odwaga czy zabawa

NSU zastosowało silnik Wankla i zdecydowało się na karoserię we włoskim stylu. MG postawiło na kanciastą stylistykę. Co jest lepsze?

NSU Ro 80 - przystojniak, choć z problemami

NSU Ro 80 - przystojniak, choć z problemami

Produkowane po wojnie motocykle NSU dzięki innowacyjnym rozwiązaniom odniosły ogromny sukces. W samochodach z silnikiem Wankla ten eksperyment się nie udał

NSU Ro 80 - Odważny Niemiec

NSU Ro 80 - Odważny Niemiec

Claus Luthe jako młody stylista stworzył wiekopomne dzieło: NSU Ro 80. NSU nie istnieje, ale Ro 80 jest ciekawym klasykiem

NSU Prinz 4 L - Niemiec w amerykańskim stylu

NSU Prinz 4 L - Niemiec w amerykańskim stylu

Design w stylu wanny, stylistyka Chevroleta, dwa bagażniki oraz solidne wykończenie. Niemiecki książę marzył o wyprzedzeniu legendarnego VW Garbusa.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech