Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat nsu

nsu

Adler, NSU, Glas - wielkie marki motoryzacyjne, których już nie ma
Oldtimer

Adler, NSU, Glas - wielkie marki motoryzacyjne, których już nie ma

To były kiedyś auta rodzinne!
Oldtimer

To były kiedyś auta rodzinne!

10 najbardziej zawodnych aut
Oldtimer

10 najbardziej zawodnych aut

Perfidia tej kategorii polega na tym, że w zasadzie mogłyby to być auta marzeń, gdyby tylko inżynierów zbyt wcześnie nie oderwano od desek kreślarskich. Niestety, tak się nie stało i powstały prawdziwe samochodowe koszmary.

Te firmy odegrały ważną rolę w rozwoju samochodu, ale do dziś nie przetrwały. Poznajcie historię Daimlera, Benza, Horcha i NSU
Klasyki

Te firmy odegrały ważną rolę w rozwoju samochodu, ale do dziś nie przetrwały. Poznajcie historię Daimlera, Benza, Horcha i NSU

Czy wiecie, że za dynamiczny rozwój motoryzacji na przełomie XIX i XX w. odpowiadają m.in. syn piekarza – Gottlieb Daimler i syn motorniczego tramwaju – Karl Benz, pracownik fabryki, który postanowił pójść na swoje – August Horch, a także mały zakład, który zaczynał od produkcji motocykli – NSU.

Wizjonerskie modele są drogie
Youngtimer

Wizjonerskie modele są drogie

Samochody, które wyprzedziły swój czas pod względem wzornictwa i technologii, są poszukiwane przez fanów klasycznych samochodów. Wiele zyskało znacznie na wartości w ostatnich latach. Na rynku nie znajdziecie już żadnych prawdziwych okazji. Nawet jeżeli ceny niektórych aut tego typu ostatnio nieco spadły.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Niemieckie klasyki z lat 70. – nawet te mniej udane stały się kultowe
Youngtimer

Niemieckie klasyki z lat 70. – nawet te mniej udane stały się kultowe

Lata 70. w motoryzacji były dekadą kontrastów stylistycznych oraz innowacji technicznych. Dzięki temu auta nie tylko miały ciekawszy wygląd, lecz także stawały się bezpieczniejsze. Nikt nie wątpi, że swoją cegiełkę dołożyli do tego niemieccy producenci. Zobaczmy zatem, czym kusiły wówczas firmy zza naszej zachodniej granicy.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
NSU TT kontra ZAZ 968 A Zaporożec - w tak róznym wieku, a tak podobne
Oldtimer

NSU TT kontra ZAZ 968 A Zaporożec - w tak róznym wieku, a tak podobne

Ukraiński ZAZ jest o kilka lat młodszy od NSU. Myślicie, że dzięki temu ma przewagę nad niemieckim konkurentem?

NSU Wankel-Spider kontra MG Midget - odwaga czy zabawa
Oldtimer

NSU Wankel-Spider kontra MG Midget - odwaga czy zabawa

NSU zastosowało silnik Wankla i zdecydowało się na karoserię we włoskim stylu. MG postawiło na kanciastą stylistykę. Co jest lepsze?

NSU Ro 80 - przystojniak, choć z problemami
Oldtimer

NSU Ro 80 - przystojniak, choć z problemami

Produkowane po wojnie motocykle NSU dzięki innowacyjnym rozwiązaniom odniosły ogromny sukces. W samochodach z silnikiem Wankla ten eksperyment się nie udał

NSU Ro 80 - Odważny Niemiec
Oldtimer

NSU Ro 80 - Odważny Niemiec

Claus Luthe jako młody stylista stworzył wiekopomne dzieło: NSU Ro 80. NSU nie istnieje, ale Ro 80 jest ciekawym klasykiem

NSU Prinz 4 L - Niemiec w amerykańskim stylu
Oldtimer

NSU Prinz 4 L - Niemiec w amerykańskim stylu

Design w stylu wanny, stylistyka Chevroleta, dwa bagażniki oraz solidne wykończenie. Niemiecki książę marzył o wyprzedzeniu legendarnego VW Garbusa.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.