W Amsterdamie zarządca metra, firma GVB, do wyciągania zepsutych składów z tuneli metra używa... samochodów. A dokładnie dwóch Mercedesów Unimog U423 o mocy 231 KM i momencie obrotowym wynoszącym 900 Nm, które przystosowano do jazdy po torach kolejowych. Mercedesy są wyposażone w specjalne sprzęgło, dzięki czemu w tandemie mogą pociągnąć nawet do 200 ton przy nachyleniu ok. 4 procent. To potężne obciążenie.

Oba auta przygotowała firma Zagro z Bad Rappenau, która specjalizuje się w przygotowywaniu pojazdów mogących poruszać się po drodze i na torowiskach. Pierwszego Unimoga dostosowała do takich działań w roku 1986, a w roku 2007 przygotowała pierwszy zestaw Unimogów do jazdy w tandemie. Trafiły do operatora metra w Lozannie.

Pierwszy z Unimogów, używanych przez amsterdamskie metro, rozpoczął pracę w 2017 roku. Pojazd wyposażony był w skrzynię ładunkową wyposażoną w żuraw. Drugi samochód dołączył do floty GBV niedawno. Jest on wyposażony w zamknięte nadwozie i system hamowania wagonu. Unimogi mogą jeździć także po ulicach i służyć do serwisowania innych pojazdów komunikacji miejskiej w Amsterdamie.