Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy to niewielki samochód osobowo-użytkowy, produkowany przez niemiecki koncern. Przez lata kiedy pojawiały się kolejne generacje, auto bazowało na różnych modelach niemieckiego koncernu. I generacja pojawiła się w 1979 roku (typ 14D).

Caddy początkowo nazywał się Rabbit Pickup, bowiem został zaprojektowany na rynek północnoamerykański, gdzie kompaktowy Golf nosił nazwę Rabbit. Konstrukcyjnie auto opierało się na popularnym kompakcie. Dopiero po 4 latach, produkcję auta rozpoczęto także w Europie, a dokładniej w Sarajewie. Od amerykańskiej wersji, europejska odmiana różniła się przede wszystkim reflektorami (w Europie były to okrągłe przejęte z Golfa I; w USA – prostokątne).

Od cywilnego Golfa, Caddy różnił się przede wszystkim tylnym zawieszeniem, co zostało wymuszone przez walory użytkowe. Najbardziej popularny był 2-drzwiowy pick-up, lecz Caddy występował także w wersji z zabudową. „Paka” miała blisko 2,5 metra2, a dopuszczalna ładowność wahała się w granicach 550-625 kg.

Pod maską dominowały jednostki benzynowe. Mogły mieć pojemność 1.5, 1.6 oraz 1.8 litra i generowały kolejno 75, 85 i 95 KM. Jedyny diesel (wolnossący) miał 1,6 litra pojemności i rozwijał 54 KM. Moc przenoszona była na przednie koła za pomocą 4-biegowej skrzyni ręcznej. W RPA produkcja tej generacji w nieco zmodernizowanej formie, trwała aż do 2007 roku.

W 1995 roku pojawiła się II generacja Caddy'ego (9K/9U). Co ciekawe, typ 9K był zabudowaną furgonetką i tzw. kombi, a 9U – wersją pick-up, jednak oba auta bazowały na różnych modelach, choć niektóre podzespoły były wspólne. 9K bazował na miejskim Polo (6N) i Ibizie (6K), lecz za projekt odpowiedzialny jest SEAT, który w tym samym roku wypuścił bliźniaczy model – Inca. Nawet różnice stylistyczne były niewielkie i opierały się głównie na innym pasie przednim.

Caddy 9U bazowało na Skodzie Felicii Pick-up i występowało jako 2-drzwiowy pick-up. Różniło się ono od swojego bliźniaczego modelu właściwie tylko znaczkiem na masce, tylnej klapie i kierownicy. Ładowność wynosiła 500 kg, a pod maską mógł pracować 75-konny benzyniak 1.6 oraz 64-konny diesel (wolnossący) 1.9. Z kolei Caddy 9K występował jako 2-osobowy furgon oraz 5-osobowy kombi.

Do napędu z benzyniaków służył silnik 1.4 (60 lub 75 KM) oraz 1.6 (75 KM; występował w wersji z jedno- i wielopunktowym wtryskiem). Wśród diesli dostępne były silniki 1.7 SDI (57 KM) 1.9 D (64 KM), 1.9 SDI (64 KM) oraz 1.9 TDI (90 KM). Napędzana była przednia oś za pomocą 5-biegowej skrzyni ręcznej.

W 2003 roku na rynku pojawiła się III generacja VW Caddy (2K). Produkcja tej odsłony odbywa się w Poznaniu. Tym razem zabrakło wersji pick-up, jednak auto obok wersji osobowej i furgonu, było dostępne także w odmianie Maxi z przedłużonym rozstawem osi. Auto konstrukcyjnie bazowało (znów) na Golfie 5. generacji, dzieląc z nimi płytę podłogową PQ35. Caddy z oczywistych względów miał przeprojektowane tylne zawieszenie, które opierało się na resorach piórowych. Stylistycznie natomiast, użytkowemu Volkswagenowi najbliżej do Tourana. Obok towarowego furgonu, dostępne były wersje kombi 5- i 7-osobowe.

W 2007 roku pojawiła się także przedłużona odmiana Maxi, która również mogła wozić zarówno ładunek jak i pasażerów. 3 lata później został przeprowadzony facelifting. Pas przedni został zaprojektowany zgonie z obowiązującymi zasadami stylistycznymi marki i tym samym upodobnił się do kolejnej generacji Golfa.

Modernizacje wykorzystano także do dokonania roszad w gamie jednostek napędowych. Wcześniej montowano jednostki benzynowe 1.4 (75 KM) i 1.6 (102 KM) oraz wysokoprężne 1.9 TDI (75 lub 105 KM), 2.0 SDI (70 KM) oraz 2.0 TDI (140KM). Po liftingu, dotychczasowe benzyniaki zostały zastąpione silnikiem 1.2 TSI generującym 85 lub 105 KM. Oprócz tego dostępne były także jednostki fabrycznie zasilane gazem LPG (1.6 102 KM) oraz gazem ziemnym CNG (2.0 109 KM). Z kolei z oferty diesli, zniknęły jednostki o pojemności 1.9 litra, które zostały zastąpione motorem 1.6 TDI generujący 75 lub 102 KM. Dodatkowo, 2-litrowy turbodiesel zyskał 2 dodatkowe, 110- i 170-konne warianty. Pierwszy raz obok napędu na przednią oś, z najmocniejszym dieslem dostępny był także napęd na wszystkie koła 4Motion. Do wyboru była 5- lub 6-biegowa skrzynia ręczna oraz 6- lub 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG.

W 2015 roku zaprezentowano IV generację Caddy'ego, choć niektórzy twierdzą, iż jest to jedynie facelifting. Przemodelowany został zarówno pas przedni jak i tylny, z czego ten pierwszy upodobnił się bardziej do modelu T6 i innych modeli użytkowych, niż do kompaktowego Golfa. Duża metamorfozę przeszło także wnętrze, które stało się bardziej przyjazne dla przewożenia pasażerów. Zarówno wersja osobowa, jak i towarowa są dostępne w zwykłej i przedłużonej o 32 cm wersji Maxi. Osobowe kombi jest w stanie w komfortowych warunkach przewieźć 5 bądź 7 pasażerów, natomiast odmiana towarowa na przestrzeń ładunkową wynoszącą 3,7 m3.

Pod maską znalazły się silniki benzynowe o pojemności 1 (3 cylindry), 1.2 oraz 1.4 Litra (wszystkie TSI). Generują one kolejno 102, 84 oraz 125 KM. Dostępna jest także jednostka zasilana gazem ziemnym 1.4 TGI o mocy 110 KM. Jeśli chodzi o diesle, dostępny jest motor 2.0 TDI który rozwija 75, 102, 122 lub 150 KM. Moc trafia na przednie lub wszystkie koła za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni ręcznej bądź 6- lub 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej DSG.

Rywalami Volkswagena Caddy są m.in. Dacia Dokker, Renault Kangoo oraz Mercedes Citan.

Volkswagen Caddy - generacje

Ikona samochodu

Volkswagen Caddy I (1979 - 1996)

Volkswagen Caddy II (1995&nbsp-&nbsp2003)

Volkswagen Caddy II (1995 - 2003)

Volkswagen Caddy III (2003&nbsp-&nbsp)

Volkswagen Caddy III (2003 - )

Volkswagen Caddy - powiązane artykuły

Pojechali na rozmowę o pracę i  włamali się do domu potencjalnego szefa. Ukradli mu auto

Pojechali na rozmowę o pracę i włamali się do domu potencjalnego szefa. Ukradli mu auto

Dwóch mężczyzn z powiatu inowrocławskiego udało się do Koronowa, gdzie rzekomo mieli pójść na rozmowę kwalifikacyjną. Wykorzystali jednak moment nieobecności swojego przyszłego szefa. Najpierw weszli do jego domu, a następnie z podjazdu zabrali mu samochód.

Ford Grand Tourneo Connect to Volkswagen z Polski. I bardzo dobry wielozadaniowiec [TEST]

Ford Grand Tourneo Connect to Volkswagen z Polski. I bardzo dobry wielozadaniowiec [TEST]

Kombivany nie są już tak popularne jak kiedyś. Rozprawiły się z nimi SUV-y, tak samo jak z minivanami. Z tymi pierwszymi jednak producenci się nie poddają, bo oferują je również w wersjach dostawczych. Z kolei samochody te w odmianach osobowych mogą stanowić dobre rozwiązanie dla dużych rodzin lub osób potrzebujących praktycznego pojazdu do różnych celów.

Wojsko sprzedaje nietypowy pojazd. Przewoził wartościowe rzeczy

Wojsko sprzedaje nietypowy pojazd. Przewoził wartościowe rzeczy

Na wyprzedażach organizowanych przez Agencję Mienia Wojskowego nietrudno o wyjątkowe pojazdy. Można bowiem trafić na Mercedesy dla kadry oficerskiej, specjalistyczne auta jak autobusy sztabowe, polowe szpitale czy wozy dowodzenia. Pora na kolejną ciekawostkę: Volkswagena używanego do transportu poczty służbowej i przedmiotów wartościowych.

Oszczędne rodzinne auta na benzynę. Co warto kupić, Dacię Jogger czy VW Caddy?

Oszczędne rodzinne auta na benzynę. Co warto kupić, Dacię Jogger czy VW Caddy?

Jeden to podwyższone kombi, a drugi – osobowa wersja małego dostawczaka. Która recepta na sukces w świecie aut rodzinnych okaże się lepsza? Czy Dacia nadal jest tanim samochodem i czy jej cena i walory użytkowe wygrają z pakownością i komfortem Vokswagena Caddy? Jeżeli dużo wyjeżdżacie i macie rodzinę, musicie to przeczytać!

Kiedy #vanlife wejdzie za mocno. Jak zakopałem się Volkswagenem Caddy California

Kiedy #vanlife wejdzie za mocno. Jak zakopałem się Volkswagenem Caddy California

Bywa i tak. Testowanie samochodów takich jak Volkswagen Caddy California to nie zawsze czysta przyjemność, ale czasem też grzęźnięcie w błocie o północy i desperacka próba wydostania się przed świtem. A wszystko przez to, że udzielił mi się klimat opisywany na Instagramie hasztagiem #vanlife. Nie zapomnę szybko tej nocy.

W Polsce będzie powstawać nowa wersja popularnego Volkswagena

W Polsce będzie powstawać nowa wersja popularnego Volkswagena

W fabryce Volkswagen Poznań wystartowała produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5. Tym razem chodzi o ekologiczną odmianę z napędem na gaz ziemny CNG. Auto jest wyposażone w silnik biwalentny, czyli pracujący zarówno na benzynę, jak i na gaz ziemny. Firma informuje, że w związku z wdrożeniem nowej wersji do produkcji, odpowiednio dostosowano linie produkcyjne w zakładzie, wyposażając go m.in. w dodatkowe stanowiska montażowe.

Green NCAP oceniła nowe auta pod kątem ekologii. Nie obyło się bez niespodzianki

Green NCAP oceniła nowe auta pod kątem ekologii. Nie obyło się bez niespodzianki

Unijna organizacja Green NCAP sprawdziła, które z najnowszych samochodów są najbardziej ekologiczne. W dobie elektromobilności nietrudno zgadnąć, jakie samochody otrzymały najwyższe noty. Nie zabrakło niespodzianki — to wynik hybrydy w porównaniu ze zwykłymi samochodami spalinowymi.

Volkswagen Caddy wyprodukowany w Poznaniu przejechał milion kilometrów

Volkswagen Caddy wyprodukowany w Poznaniu przejechał milion kilometrów

Okrągły milion kilometrów przejechał przez 15 lat Volkswagen Caddy wyprodukowany w polskiej fabryce w Poznaniu. Właścicielka wysyła go na zasłużoną emeryturę, ale już odebrała kluczyki do piątej generacji małego dostawczaka. Czy nowy Caddy dorówna poprzednikowi?

Volkswagen Poznań wznawia produkcję po dwutygodniowym przestoju

Volkswagen Poznań wznawia produkcję po dwutygodniowym przestoju

Fabryki Volkswagena w Poznaniu i Wrześni nie pracowały od ponad dwóch tygodni. Powodem przestoju były zakłócenia w łańcuchu dostaw spowodowane wojną w Ukrainie.

Wojna w Ukrainie zatrzymuje fabryki Volkswagena w Polsce

Wojna w Ukrainie zatrzymuje fabryki Volkswagena w Polsce

Z powodu braku komponentów wytwarzanych dotąd w Ukrainie, Volkswagen podjął decyzję o zatrzymaniu w najbliższych dniach produkcji samochodów w polskich fabrykach w Poznaniu i we Wrześni.

Volkswagen Caddy 2.0 TDI PanAmericana – samochód do pracy i po pracy

Volkswagen Caddy 2.0 TDI PanAmericana – samochód do pracy i po pracy

Volkswagen Caddy PanAmericana ma potężną przestrzeń bagażową, a do tego bez trudu pomieści pięciu pasażerów. Jego silnik 2.0 TDI oferuje nie tylko niskie spalanie, ale i rozsądną dynamikę, a napęd 4Motion gwarantuje bezpieczeństwo na śliskiej drodze oraz możliwość dotarcia w miejsca, gdzie niekoniecznie droga jest utwardzona. To ciekawa propozycja dla osób szukających użytecznego auta do pracy, ale także rodzin lubiący aktywnie spędzać czas.

Volkswagen Caddy California 2.0 TDI – najmniejszy w rodzinie

Volkswagen Caddy California 2.0 TDI – najmniejszy w rodzinie

Wiosna, wiosna, wiosna, ach, to ty – chciałoby się zanucić za Markiem Grechutą, gdy na dworze śnieg i mróz, a w garażu czeka kamper Volkswagen Caddy California. Zatem zaczarujmy rzeczywistość i w drogę wśród bujnej zieleni! Testujemy samochód z silnikiem Diesla o mocy 122 KM oraz z dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Dlaczego w Polsce podróże ze zwierzętami domowymi są ryzykowne? [PODCAST]

Dlaczego w Polsce podróże ze zwierzętami domowymi są ryzykowne? [PODCAST]

Robert – znany miłośnik elektromobilności – opowiada o elektrycznym Fiacie 500, który skradł jego serce, mimo iż niedługo mógł się jazdą tym autem cieszyć. Z kolei Piotr docenia zalety nowego Volkswagena Caddy, ale też walczy z traumą po lekturze cennika tego modelu. Gościem podcastu jest Dorota Sumińska – lekarz weterynarii, obrończyni zwierząt, prowadząca kultowej audycji radiowej Wierzę w Zwierzę.

Najnowsze testy Euro NCAP – słabe wyniki Renault i Dacii [Wideo]

Najnowsze testy Euro NCAP – słabe wyniki Renault i Dacii [Wideo]

W najnowszej serii cash testów przeprowadzonych przez organizację Euro NCAP zbadano poziomo bezpieczeństwa oferowany przez 11 modeli samochodów. Aż siedem z nich uzyskało najwyższą ocenę pięciu gwiazdek, natomiast dużym zaskoczeniem są rezultaty Dacii Spring i Renaulta Zoe, które zanotowały jedne z najsłabszych wyników w swoich klasach.

Przerwy w produkcji w fabrykach Volkswagena w Polsce

Przerwy w produkcji w fabrykach Volkswagena w Polsce

Polskie zakłady Volkswagena wstrzymują produkcję niemal wszystkich wersji samochodów z powodu problemów z dostępnością komponentów elektronicznych. Niedobór półprzewodników wciąż daje się we znaki koncernom motoryzacyjnym.

Nowy Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG – poznańskie pudło golfowe

Nowy Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG – poznańskie pudło golfowe

Z nowym Volkswagenem Caddy polubią się ci, którzy robią przeprowadzki "na spontanie" i rodzinne podróże z połową dobytku. Znajdą tu też wiele wad i zalet Golfa – bo pakowny kombivan z Poznania na bestsellerze z Wolfsburga bazuje.

Volkswagen Caddy - kombivan dla rodziny

Volkswagen Caddy - kombivan dla rodziny

Kombivany to cały czas najlepszy wybór la tych co od auta oczekują praktycznego wnętrza. Citroen Berlingo, Peugeot Partner, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy - cały czas cieszą się popularnością wśród kierowców dla których praktyczność auta i możliwość maksymalnego wykorzystania jego możliwości transportowych są pierwszą potrzebą. Nie inaczej jest w przypadku testowanego przez nas Volkswagena Caddy. Najnowsza generacja cały czas ma o ofercie silniki wysokoprężne i dzięki temu mamy gwarancję ekonomicznej eksploatacji w każdych warunkach. Jednak to co urzeka w takich samochodach to idealne połączenie możliwości transportowych typowych dla małego auta dostawczego z komfortem podróżowania. tego naprawdę nie da zrobić się lepiej. Ciekawi czym nas zaskoczył nowy Volkswagen Caddy?

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Są różnej wielkości, ale jedną cechę mają wspólną - stworzono je do ciężkiej pracy. Przedstawiamy ofertę dostępnych na polskim rynku samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

Materiał reklamowy na zlecenie marki Volkswagen Samochody Dostawcze
Volkswagen California: wybierz swój pomysł na wolność podróżowania

Volkswagen California: wybierz swój pomysł na wolność podróżowania

Spontaniczne, weekendowe wypady we dwoje, dalekie podróże w nieznane, czy może rodzinny urlop w pięknym miejscu – każdy może mieć inny pomysł na spędzanie wolnego czasu. Każdy może też znaleźć w gamie Volkswagena pasujące do tego pomysłu auto kempingowe.

Volkswagen uruchamia produkcję nowego modelu w Polsce

Volkswagen uruchamia produkcję nowego modelu w Polsce

W zakładach w Poznaniu ruszyła produkcja kolejnego nowego modelu Volkswagena. Z taśm produkcyjnych zjechały pierwsze egzemplarze największego Volkswagena Caddy - wersji Maxi z wydłużonym rozstawem osi i zwiększoną przestrzenią ładunkową. Nie zabrakło także odmian 7-osobowych.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test