Volkswagen Caddy dzięki wielu wersjom nadwozia, szerokiej gamie silników i dwóm rozstawom osi, jest niezwykle uniwersalnym samochodem. Świetnie sprawdzi się jako auto użytkowe w pracy, jak i jako samochód rodzinny. Caddy może być zasilany czterema rodzajami paliwa: olejem napędowym, benzyną, oraz gazem CNG i LPG.

Zastosowanie alternatywnego paliwa pozwala nie tylko zmniejszyć emisję CO2 o ponad dziesięć procent, ale także obniżyć wydatki na paliwo. Uwzględniając dzisiejszą średnią cenę 2,82 zł za litr bardzo popularnego w Polsce LPG, koszt pokonania 100 kilometrów w Caddy BiFuel wyniesie zaledwie 29 zł.

Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 102 KM w wersji furgon zużywa średnio 10,3 litra LPG na 100 kilometrów. Pracując na benzynie Caddy BiFuel spala na tym samym dystansie zaledwie 8 litrów benzyny. Bilans środowiskowy Caddy z instalacją gazową wykazuje o ponad dziesięć procent niższą emisję CO2 w porównaniu z podobnym silnikiem benzynowym.

Dodatkowy zbiornik gazu ma pojemność 44 litrów i umieszczony jest pod podłogą. Razem ze zbiornikiem benzyny (60 litrów) łączny zasięg wynosi ponad 1100 kilometrów. Zasięg w przypadku stosowania wyłącznie gazu wynosi około 430 kilometrów.

W porównaniu z wieloma samochodami konkurencji, wyposażonymi w instalację gazową już po wyprodukowaniu, instalacja fabryczna Caddy oferuje klientom wyraźne korzyści. Niezależnie od wersji w których występuje, użytkowych: Furgon i Kombi, czy osobowych: Stratline, Trendline, Comfortline oraz kempingowej Tramper, instalcja gazowa i dodatkowy zbiornik nie ograniczają funkcjonalności pojazdu, ani pojemności bagażnika.

Ponadto samochód został poddany szeroko zakrojonym testom, sprawdzone zostało zachowanie się zbiornika gazu w przypadku zderzenia. Klient otrzymuje także pełną gwarancję na cały pojazd łącznie ze wszystkimi komponentami instalacji gazowej.

Dostawczy Caddy BiFuel Furgon dostępny jest w cenie 62 317 zł, wersja osobowa Trendline kosztuje 66 630 zł.

Honda Civic Foto: Onet
Honda Civic