Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo był najmniejszym autem w gamie modelowej niemieckiej marki. Pojazd pojawił się w 1998 roku, a jego bliźniaczy model – Seat Arosa – już rok wcześniej. Takie posunięcie koncernu mogło dziwić, ale miało swoje logiczne wytłumaczenie. Volkswagen chciał aby Lupo było „liderem” wśród nich, dlatego więc Arosa miała przetrzeć szlaki coby zdążyć wprowadzić ewentualne poprawki w miejskim Volkswagenie.

Konstrukcyjnie był on zbudowany na skróconej płycie podłogowej Polo 6N. Lupo występował jedynie jako 3-drzwiowy hatchback. Dzięki stosunkowo wysoko poprowadzonej linii dachu, wnętrze było całkiem przestronne a duże przeszklenie zapewniało dobrą widoczność. Auto miało zaledwie 3,5 metra długości, dlatego nie było co liczyć na duży bagażnik – zaledwie 130 litrów. W 1999 roku na rynku pojawił model 3L, który był pierwszym seryjnie produkowanym autem o średnim spalaniu 3 litrów na 100 km.

Producenci dołożyli wszelkich starań by osiągnąć ten wynik – w nadwoziu zastosowano elementy z magnezu, aluminium oraz tworzyw sztucznych, zmieniono kształt atrapy chłodnicy na bardziej aerodynamiczną. Dzięki temu uzyskano masę ok. 830 kg i współczynnik oporu powietrza Cx=0,29. Pod maską zamontowano 3-cylindrowy silnik 1.2 TDI generujący 61 KM. Dodatkowo, aby silnik pracował na optymalnym zakresie obrotów zamontowano odpowiednio zaprogramowaną, 5-biegową skrzynię półautomatyczną Tiptronic. Kolejnym dodatkiem mającym na celu obniżenie spalania był system Stop&Go, znany dziś jako Start&Stop – tzn. po naciśnięciu hamulca i upływie 5 sekund, silnik samoczynnie się wyłączał, a po puszczeniu pedału, znów włączał.

Kolejną wersją o której warto wspomnieć jest magiczne GTI. Volkswagen Lupo GTI powstało w 2001 roku. Auto odróżniało się od zwykłej wersji z zewnątrz poszerzeniami, zderzakami, kocowym wydechem z podwójną końcówką usytuowaną pośrodku, spojlerem oraz 20 mm obniżonym zawieszeniem. Wewnątrz również otrzymało sportowe dodatki, a pod maską zamontowano 125-konny silnik 1.6 z Polo. Podobnie jak w przypadku 3L, GTI również otrzymało niektóre elementy nadwozia wykonane z aluminium, dzięki czemu masa oscylowała w okolicy 950 kg. To wystarczało by zapewnić przyspieszenie do 100 km/h w czasie niewiele ponad 8 sekund.

W pozostałych przypadkach, pod maską Lupo montowano 4-cylindrowe benzyniaki 1.0 (50 KM), 1.4 (60 KM), 1.4 16V (75 KM), 1.4 16V Sport (100 KM) i 1.4 16V FSI (105 KM), a także jednostki wysokoprężne – R3 1.4 TDI (75 KM) i R4 1.7 SDI (60 KM). Moc kierowana była na przednią oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub półautomatycznej, bądź 4-stopniowego „automatu”. Niestety sprzedaż Lupo nie szła zgodnie z założeniami, a wszystko przez zbyt wysoką cenę.

W 2005 roku zakończono produkcję Volkswagena Lupo, a jego miejsce zajął nieco większy model Fox.

Volkswagen Lupo - generacje

Volkswagen Lupo (1998&nbsp-&nbsp2005)

Volkswagen Lupo (1998 - 2005)

Volkswagen Lupo - powiązane artykuły

Superoszczędne samochody. Najbardziej zachłanny na paliwo zużywa 5,5 l/100 km

Superoszczędne samochody. Najbardziej zachłanny na paliwo zużywa 5,5 l/100 km

Kiedyś to potrafili oszczędzać… Te klasyki już lata temu pokazywały, że elektromobilność nie ma monopolu na ekologię. Najbardziej zachłanny na paliwo samochód w tym zestawieniu zużywa jedynie 5,5 l/100 km, większości wystarczą trzy litry na sto, a rekordziście – zaledwie 900 mililitrów.

Małe i dynamiczne samochody za 10-20 tys. zł. Top 10

Małe i dynamiczne samochody za 10-20 tys. zł. Top 10

Nie zawsze potrzeba multum koni. Są takie auta, w których robotę robią zawieszenie i niska masa, a każdy kolejny zakręt to większy błysk w oku kierowcy. Oto 10 modeli w atrakcyjnej cenie – raczej dla młodych, ale nie tylko! Pamiętaj, że przy zakupie auta należącego do tej grupy, należy sprawdzać każdy element.

Volkswagen Lupo 3L - małe wielkie auto

Volkswagen Lupo 3L - małe wielkie auto

Volkswagen Lupo 3L był odpowiedzią Volkswagena na auto z napędem hybrydowym. I choć po wygranej bitwie wojna została przegrana, Lupo w wersji 3L ma wszelkie zadatki na to, by stać się cenionym klasykiem.

15 ryzykownych samochodów za 10 tys. zł

15 ryzykownych samochodów za 10 tys. zł

Zakup dobrego auta za 10 tys. zł nie jest łatwy. Nie dość, że na rynku spotkacie wiele egzemplarzy w złym stanie, to na dodatek zdarzają się szczególnie ryzykowne wersje. Które modele mogą narazić was na kosztowne awarie?

Używane maluchy z silnikami 1.0 za 10 tys. zł

Używane maluchy z silnikami 1.0 za 10 tys. zł

Litrowy silnik w małolitrażowym samochodzie to częsty widok. Tym razem skupiamy się na autach, które są na rynku blisko 10 lat i kosztują ok. 10 tys. zł.

Tanie auta do miasta

Tanie auta do miasta

Są zwrotne, wystarczająco przestronne i potrafią spalić poniżej 5 l/100km. Mimo że zostały stworzone do jazdy po mieście, poradzą sobie także w trasie. Prezentujemy ciekawe maluchy za 5, 10 i 15 tysięcy złotych.

Volkswagen Lupo 3L TDI: 3 l/100km!

Volkswagen Lupo 3L TDI: 3 l/100km!

Oszczędność ponad wszystko. Według takiej zasady powstał Volkswagen Lupo 3L TDI. Inżynierowie z Wolfsburga dołożyli starań, by najmniejsze auto ze stajni VW wyznaczyło standardy. Okazuje się, że auto zaprezentowane w 1999 roku wciąż pozostaje niedoścignione!

Kosztowne oszczędzanie

W zeszłym roku latem Volkswagen wysłał na rynek Lupo 3L i sprzedał od tamtego czasu ok. 4 tys. egzemplarzy.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech