Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran to kompaktowy minivan produkowany przez niemiecki koncern. Auto pojawiło się na rynku w 2003 roku jako mniejszy brat Sharana. Touran został zbudowany na płycie podłogowej PQ35, na której bazują m.in. VW Golf, Seat Leon czy Skoda Yeti.

Nadwozie nie wyróżnia się niczym szczególnym, a wiele osób określa je mianem brzydkiego. Dużym plusem jest pudełkowaty, regularny kształt, który zapewnia przestronność wnętrza. W standardowej, 5-osobowej odmianie, bagażnik ma aż 695 litrów pojemności. Na życzenie w bagażniku montowano rozkładane fotele, jednak w trakcie ich użycia pojemność kufra spadała do 120 litrów.

W 2006 roku postanowiono odświeżyć minivna z Wolfsburga. Zmianie uległ pas przedni, tylne światła, paleta jednostek napędowych oraz dostępne wersje. Zadebiutował m.in. Cross Touran który charakteryzował się nieco większym prześwitem oraz plastikowymi nakładkami imitującymi terenowe zdolności auta. Niestety zabrakło napędu na 4 koła 4Motion.

Pod maską znalazły się silniki 4-cylindrowe. Najmniejszy benzyniak miał 1.6 litra pojemności (FSI) i moc 102 lub 115 KM. Większa, 2-litrowa jednostka FSI generowała 150 KM. Po liftingu natomiast, pojawił się (niestety dosyć awaryjny) silnik 1.4 TSI, które rozwijał 140 lub 170 KM. Jeśli chodzi o diesle, to montowano popularnego 1.9 TDI o mocy 90, 100 lub 105 KM oraz nowocześniejszego 2.0 TDI generującego 140 lub 170 KM. Moc przenoszona była wyłącznie na przednią oś za pośrednictwem 5- lub 6-biegowego manuala, 6-stopniowego automatu oraz przekładni dwusprzęgłowej DSG.

W 2010 roku pojawiła się 2. generacja Tourana. Wymiarowo auto prawie nie uległo zmianie, i o ile zaprojektowanie przedniej części auta na wzór innych modeli Volkswagena (największe podobieństwo widać do Golfa) wyszedł mu na dobre, o tyle tylna część pojazdu nie prezentuje się dobrze. Wnętrze zostało zachowane w podobnym charakterze jak u poprzednika, jednak design był zdecydowanie nowocześniejszy. Utrzymano także możliwość domówienia dodatkowych, składanych foteli w bagażniku.

Wśród benzyniaków dostępne były jednostki TSI o pojemności 1.2 (105 KM) oraz 1.4 (140 lub 170 KM) litra. W ofercie silników wysokoprężnych zabrakło 1.9 TDI, ale w zamian pojawił się nowsze 1.6 TDI generujący 90 lub 105 KM. 2-litrowy turbodiesel natomiast rozwijał 140 lub 170 KM.

W 2015 roku zaprezentowano III generację Tourana. Z zewnątrz można dopatrzeć się licznych podobieństw do równoległej generacji Golfa, jednak auto prezentuje się bardzo korzystnie a przetłoczenia na drzwiach dodają autu dynamiki. Wpływ na to mają też wydłużenie i poszerzenie nadwozia (odpowiednio o 12 i 3 cm; sam rozstaw osi powiększył się o 11 cm) oraz obniżenie linii dachu (niecałe 5 cm). Tym razem za podstawę, posłużyła płyta podłogowa MQB. Opracowano także nowy system składania foteli Fold-Flat.

W ofercie znalazły się benzyniaki TSI o pojemności 1.2, 1.4 i 1.8 litra, generujące kolejno 110, 150 i 180 KM. 1,6-litrowy TDI rozwija 115 KM, a 2-litrowy turbodiesel – 150 lub 190 KM. Napędzana jest wyłącznie przednia oś za pomocą 6-biegowej skrzyni ręcznej bądź 6- lub 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej DSG.

Volkswagen Touran - generacje

Volkswagen Touran I (2003&nbsp-&nbsp2010)

Volkswagen Touran I (2003 - 2010)

Volkswagen Touran II (2010&nbsp-&nbsp)

Volkswagen Touran II (2010 - )

Volkswagen Touran - powiązane artykuły

Automat kontra manual. Czy warto samemu zmieniać biegi?

Automat kontra manual. Czy warto samemu zmieniać biegi?

Automatyczna przekładnia potrafi być dużym udogodnieniem. Mimo to wielu kierowców wciąż obawia się tego rozwiązania. Czy słusznie? Przetestowaliśmy 10 par samochodów z automatem i manualem, żeby przekonać się, która wersja lepiej jeździ.

Upadek minivanów. Znane modele znikają lub zmieniają się w SUV-y

Upadek minivanów. Znane modele znikają lub zmieniają się w SUV-y

Początek obecnej dekady to kres ery minivanów. W kwietniu 2023 r. Ford skończy produkcję S-Maxa i Galaxy, w 2022 r. do historii przeszły Citroen Grand C4 SpaceTourer i Dacia Lodgy. Renault Scenic i Espace przetrwają tylko dlatego, że zmienią się w SUV-y. No, ale skoro w 2004 r. w Europie średnio przez tydzień sprzedawano więcej Espace’ów niż przez cały zeszły rok...

Czy auta, które wyprzedziły swoje czasy, odniosły sukces? Czy spóźnienie kończyło się porażką? Sprawdzamy

Czy auta, które wyprzedziły swoje czasy, odniosły sukces? Czy spóźnienie kończyło się porażką? Sprawdzamy

Toyota pojawiła się w klasie kompaktowych SUV-ów już w 1994 r., Volkswagen – aż 13 lat później. Czy to RAV4 zadebiutował za wcześnie? A może Tiguan zjawił się zbyt późno? Co się bardziej opłaca w motoryzacji? Sprawdzamy to na przykładzie pięciu par: rannych ptaszków i spóźnialskich.

Jak zawalił się rynek minivanów. Dlaczego nie chcemy już ich kupować?

Jak zawalił się rynek minivanów. Dlaczego nie chcemy już ich kupować?

W 2021 r. sprzedaż wszystkich minivanów razem wziętych w Europie była niższa od wolumenu Renault Scenica 15 lat wcześniej. Co się stało z samochodami, do których miała należeć przyszłość motoryzacji?

Wybrać SUV-a czy vana? Sprawdzamy 12 modeli

Wybrać SUV-a czy vana? Sprawdzamy 12 modeli

Od funkcjonalności po uniwersalność. Co naprawdę jest lepsze? Van czy SUV? Statystyki dają tylko jedną odpowiedź: ostatnie 13 lat należało do modeli sportowo-rekreacyjnych. Czy to moda czy postęp? Sprawdzamy, co one potrafią i ile kosztują.

Dużo przestrzeni w dobrej cenie – najlepsze vany od 30 do 50 tys. zł

Dużo przestrzeni w dobrej cenie – najlepsze vany od 30 do 50 tys. zł

Chcesz w miarę wygodnie podróżować w siedem osób, zabrać do tego niemały bagaż i nie martwić się przesadnie o koszty? Polecamy zakup vana – jeśli przeznaczysz na niego 30-50 tys. zł, zyskasz szansę na atrakcyjne modele. Prezentujemy ciekawe auta z segmentu kompaktowego oraz duże, naprawdę wygodne i przestronne vany.

10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.

Cztery używane vany za 25-30 tys. zł – który jest największy, najbezpieczniejszy i najtrwalszy?

Cztery używane vany za 25-30 tys. zł – który jest największy, najbezpieczniejszy i najtrwalszy?

Oto cztery kompaktowe vany z oszczędnymi dieslami. Nie są tak szałowe, jak crossovery, ale górują nad nimi walorami użytkowymi i lepszą relacją ceny do wieku. Ford Grand C-Max, Opel Zafira Tourer, Renault Grand Scenic i Volkswagen Touran – który z nich najlepiej wywiąże się z codziennych zadań i zapewni spokój podczas eksploatacji?

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Niemiecki automobilklub ADAC znów ostrzega, by nie polegać wyłącznie na danych udostępnianych przez producentów samochodów. W wielkim teście pojemności bagażników aut okazało się, że deklarowane wartości mają się nijak do tego, co podczas pomiarów uzyskali eksperci.

Nie będzie już Volkswagena Golfa? Może nie mieć następcy przez elektromobilność

Nie będzie już Volkswagena Golfa? Może nie mieć następcy przez elektromobilność

Volkswagen ciągle nie podjął decyzji, czy Golf będzie mieć następcę. Czy słynny kompakt podzieli los Passata sedana i Tourana, które nie doczekają się już kolejnych generacji?

Dwanaście modeli, które mają zniknąć na zawsze. Od Kii Stinger po Passata sedana

Dwanaście modeli, które mają zniknąć na zawsze. Od Kii Stinger po Passata sedana

Kto by się spodziewał, że Volkswagen zrezygnuje z Passata sedan, Ford z Mondeo, a Skoda z Fabii Combi? A jednak. To tylko część z modeli, które wkrótce mają zniknąć z rynku. Być może na zawsze.

Korzystając z braku cła, Ukraińcy importują głównie Passaty z Polski. Co jeszcze?

Korzystając z braku cła, Ukraińcy importują głównie Passaty z Polski. Co jeszcze?

Tymczasowe zwolnienie z opłat celnych napędziło import samochodów używanych do Ukrainy. Korzystając z braku cła, Ukraińcy przywieźli już do kraju ponad 100 tys. aut. Liderem pod względem liczby sprowadzonych egzemplarzy jest Volkswagen Passat – najczęściej 15-letni i z Polski. Jakie jeszcze modele cieszą się dużym wzięciem?

Ceny aut używanych rosną. Czy będzie jeszcze drożej? Nasz raport

Ceny aut używanych rosną. Czy będzie jeszcze drożej? Nasz raport

Mamy obecnie sytuację bez precedensu: wyraźnie wzrosły ceny aut używanych, słychać też głosy o ograniczonej ofercie samochodów – nie tylko w salonach, lecz także z drugiej ręki! Jak duże są to wzrosty? Czy dotyczą wszystkich modeli? Czy rzeczywiście brakuje aut w komisach? Czy trzeba spieszyć się z zakupem na rynku wtórnym? Takich pytań dotychczas sobie nie zadawaliśmy. Odpowiedź na nie nie jest taka trudna. Wspólnie z ekspertami Info-Ekspert oraz OtoMoto.pl przeanalizowaliśmy sytuację.

Kupujemy coraz droższe samochody. Które modele warto wybrać?

Kupujemy coraz droższe samochody. Które modele warto wybrać?

133 454 zł – tyle wynosi średnia ważona cen nowych aut kupowanych w tym roku w Polsce. Wybraliśmy 14 wartych polecenia modeli w tym budżecie – od małego crossovera, przez rodzinne kombi, kabriolet, różne rodzaje hybryd, aż po minivana.

Problemy z pękającym pedałem hamulca w Audi, Seatach, Skodach i Volkswagenach

Problemy z pękającym pedałem hamulca w Audi, Seatach, Skodach i Volkswagenach

W popularnych modelach Grupy Volkswagena istnieje ryzyko odkształcenia, a nawet pęknięcia pedału hamulca. Koncern ostrzega o ryzyku wypadku i rozpoczyna akcję naprawczą samochodów marek Audi, Seat, Skoda i Volkswagen.

Volkswagen Passat 2.0 TDI kontra Volkswagen Touran 2.0 TDI - test długodystansowy (cz. 10)

Volkswagen Passat 2.0 TDI kontra Volkswagen Touran 2.0 TDI - test długodystansowy (cz. 10)

Choć diesle popadły w niełaskę, to tak naprawdę dla kogoś, kto jeździ dużo i przejmuje się kosztami paliwa to nadal najrozsądniejsze rozwiązanie. Obydwa porównywane auta były napędzane silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM i skrzynie DSG. Sprawdziliśmy, w jakich sytuacjach lepiej sprawdzi się obszerne kombi, a kiedy praktyczniejszym wyborem będzie van.

15 ryzykownych samochodów za 20 tys. zł

15 ryzykownych samochodów za 20 tys. zł

20 tys. zł to już całkiem pokaźna sumka, pozwalająca na zakup aut kompaktowych, klasy średniej, vanów, pojazdów sportowych, a nawet dużych SUV-ów. Prezentujemy te, na które nie powinniście się decydować!

Kombi, van czy SUV – które nadwozie jest najlepszym wyborem?

Kombi, van czy SUV – które nadwozie jest najlepszym wyborem?

Toyota, Volkswagen, a może Dacia – auta której marki okażą się najlepsze? Nie tym razem! W naszym zestawieniu nie porównujemy osiągów, sposobu prowadzenia, a jedynie praktyczne walory aut, które można będzie wykorzystać podczas wakacyjnych podroży. Na przykładzie kombi, SUV-a i vana sprawdzimy, która koncepcja nadwozia okaże się najlepsza na rodzinne wyjazdy

Rodzinne auta dla 7 osób - sprawdzamy ofertę polskiego rynku

Rodzinne auta dla 7 osób - sprawdzamy ofertę polskiego rynku

Prawdopodobnie większość z nas pojedzie na wakacje własnym środkiem transportu. Jeśli rodzina składa się z więcej niż pięciu osób lub zechcemy zabrać na wypoczynek seniorów, to potrzebny będzie samochód z dodatkowym, trzecim rzędem siedzeń. Sprawdziliśmy polski rynek nowych, 7-miejscowych pojazdów.

Tanie i trwałe dla rodziny. Top 5 kompaktowych vanów

Tanie i trwałe dla rodziny. Top 5 kompaktowych vanów

Kompaktowe vany za ok. 15 tys. zł mają liczne zalety, bo poza sporym wnętrzem i dużym bagażnikiem kuszą też częściami w akceptowalnych cenach i dość prostą budową. Wybraliśmy dla was pięć interesujących propozycji.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech