BMW i4 pod względem stylistyki nawiązuje do modeli, które już pojawiły się na rynku. Charakterystycznym elementem jest ogromna atrapa chłodnicy, która sięga od maski aż do spoilera w zderzaku. Wyjątkowy wygląd to również zasługa nowoczesnego lakieru w kolorze mroźnej, jasnej miedzi. Kontrastują z nim niebieskie elementy z przodu i z tyłu (dyfuzor) – to znak rozpoznawczy elektrycznych i hybrydowych aut serii "i".
W aucie zastosowano również liczne aerodynamiczne triki, które mają zapewnić jak największy zasięg. Należą do nich zaprojektowane specjalnie do tego modelu koła oraz zamknięta atrapa chłodnicy. W elektrycznym BMW grill służy jako powierzchnia skrywająca różne czujniki.
Przeczytaj też:
- Audi e-tron kontra Mercedes EQC - moc, masa, przyspieszenie i luksus
- Audi e-tron – efekt wkurzenia | Pierwsza jazda w Abu Dhabi
- Porsche Taycan – jak jeździ pierwsze elektryczne Porsche?
BMW Concept i4 to nie tylko efektowna stylistyka nadwozia, lecz także oryginalny wystrój wnętrza. Nowy zakrzywiony wyświetlacz BMW Curved Display tworzy razem z kierownicą nową formę orientacji na kierowcę. Znajdziemy tu już seryjny wyświetlacz BMW iNEXT oraz BMW i4. W ramach redukcji elementów obsługi niemal wszystkie funkcje zostały zintegrowane na tym wyświetlaczu.
Wnętrze wykończono materiałami, które tworzą nowoczesną, a zarazem luksusową atmosferę. Oprócz skóry użyto również kryształowego szkła oraz listew w złoto-brązowym kolorze. Producent obiecuje, że estetyka to nie jedyna zaleta części pasażerskiej, bowiem auto zaprojektowano w taki sposób żeby gwarantowało jak najlepszą przestrzeń w obu rzędach siedzeń.
BMW Concept i4 wyposażono w elektryczny silnik o maksymalnej mocy 530 KM. Samochód uzyskuje "setkę" po około 4 s, a maksymalnie można jechać ponad 200 km/h. W aucie wykorzystano akumulatory o pojemności 80 kWh. Tyle wystarczy, żeby zapewnić autu zasięg do 600 km (WLTP).