Na sześć odcinków realizacyjnych Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podzieliła budowę drogi ekspresowej S8 pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem. Informowaliśmy już, że dla dwóch z nich wyłoniono już najkorzystniejsze oferty. Wygląda jednak na to, że decyzja dotycząca fragmentu od węzła Kobierzyce Południe do węzła Jordanów Śląski może zostać zmieniona.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Droga S8: umowa na budowę nowego odcinka łapie opóźnienie

GDDKiA poinformowała, że od decyzji dotyczącej zwycięstwa firmy Porr odwołał się Strabag. Teraz sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) i do czasu rozstrzygnięcia generalna dyrekcja musi wstrzymać przygotowania do podpisania umowy na realizację tego zadania.

Odcinek od węzła Kobierzyce Południe do węzła Jordanów Śląski będzie miał 13,8 km długości. Trasa poprowadzone zostanie nowym śladem po zachodniej stronie istniejącej drogi krajowej DK8. Wykonawca wybuduje m.in. pięć mostów pełniących również funkcję przejścia dla zwierząt, siedem wiaduktów nad drogą ekspresową oraz trzy wiadukty w ciągu drogi ekspresowej.

Droga S8: przetargi dla kolejnych odcinków już wkrótce

Obecnie w przetargu jest kolejny z sześciu odcinków przyszłej drogi S8, tj. fragment z Ząbkowic Śląskich do Barda. Jeszcze w 2023 r. GDDKiA zamierza ogłosić przetarg dla odcinka pomiędzy Łagiewnikami a Ząbkowicami Śląskimi. W przypadku ostatniej z planowanych sekcji, między Bardem a Kłodzkiem, trwają prace przygotowawcze. Przebieg tej części trasy S8 uzależniony jest od wyniku analizy połączenia jej z planowaną obwodnicą Złotego Stoku.

"Zakończenie całej inwestycji (Wrocław – Kłodzko) i oddanie trasy do ruchu planowane jest w latach 2028-2033. W rządowym Programie zapisano również realizację dalszego przebiegu S8, od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami" — informuje GDDKiA.