w ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. wobec 29 015 szt. w styczniu i lutym 1999 r.). Na 2001 r. Włosi planują prezentację całkiem nowego modelu. Dotychczasowe dwie wersje, różniące się od siebie stylistyką tylnej części nadwozia, zostaną najprawdopodobniej zastąpione przez jedną, podobnie jak to się stało w przypadku Alfy Romeo 147. W tym wypadku miałby to jednak być liftback - z lekko wydłużonym tyłem. Przewidziane są dwa warianty: trzy- i pięciodrzwiowy.Zgodnie z nową strategią koncernu, która przewiduje istnienie w przyszłości trzech głównych platform, kompaktowy Fiat, zwany projektem 192, miałby być pierwszym, który stanie na nowej płycie podłogowej C/D. Jego prezentację zaplanowano na przyszły rok. Nieco później - w 2002 r. - pojawiłaby się czterodrzwiowa limuzyna bazująca na tej samej płycie, następczyni Marei.Druga generacja Bravo/Brava będzie miała, tak jak poprzednik, nadwozie samonośne. Fiat raczej zrezygnuje z wcześniejszych planów wykorzystania dla aut segmentów C i D koncepcji ramy przestrzennej, na wzór Multipli. Zostanie ona najprawdopodobniej wykorzystana w mniejszych samochodach.W programie silników nie powinny nastąpić rewolucyjne zmiany: nadal dostępne będą jednostki benzynowe cztero- i pięciocylindrowe z 4 zaworami na cylinder oraz turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail. Zdjęcia mocno zamaskowanego samochodu podczas jazd testowych wykonano w Turynie. Retusz komputerowy pokazuje prawdopodobny wygląd samochodu.
Czekając na Brava
Trzydrzwiowy hatchback Bravo i pięciodrzwiowy liftback Brava, bliźniacze pod względem technicznym modele, oferowane od 1995 r., sprzedają się w Polsce wprawdzie nieźle (w ubiegłym roku 7205 egzemplarzy), na rynkach zachodnioeuropejskich tracą jednak na popularności (24 007 szt.