Produkcja nowej gamy modelowej "eco" rozpocznie się już od grudnia 2008 roku w Żylinie. "Tak szybkie wdrożenie zielonych technologii koncepcyjnego eco_cee’da w seryjnej produkcji ekologicznych wersji samochodów cee’d demonstruje dążenie KIA do czystszej i jaśniejszej przyszłości." - powiedział Jean-Charles Lievens, wiceprezes KIA Motors Europe - "Gama naszych samochodów ‘eco’ to także świadectwo zaangażowania się KIA w sprawę tworzenia przyjaznych środowisku i paliwo-oszczędnych modeli produkcyjnych z uwzględnieniem oczekiwań klienteli dotyczących sportowej linii oraz czystej przyjemności z jazdy."

Samochód powstał na bazie trzydrzwiowego hatchbacka napędzanego silnikiem wysokoprężnym CRDi o pojemności 1,6 litra. W stosunku do modelu bazowego różnił się niewielkimi, aczkolwiek istotnymi modyfikacjami. Dzięki ulepszeniu aerodynamiki karoserii i podwozia współczynnik oporu powierza spadł o 11 procent. Wpłynęło to obniżenie zużycia paliwa, które ma wynosić teraz 3,9 l/100km.

Po próbach w tunelu aerodynamicznym konstruktorzy Kia postanowili obniżyć wysokość zawieszenia, zainstalować przednie, środkowe i tylne osłony zespołów nadwozia oraz profilowane listwy krawędziowe nadkoli a także zmodyfikować kratę chłodnicy - pod kątem wygładzenia i zoptymalizowania przepływów strug powietrznych wokół bryły pojazdu. Nadwozie osadzono na siedemnastocalowych obręczach z lekkiego stopu, o niskim stopniu turbulencji bocznej. Ulepszoną aerodynamikę i silnik wspomagać będzie nowy system KIA ISG (Idle Stop&Go). Będzie on współpracować z układem Smart Battery Power Management. Jest to system regeneracji energii. Umożliwia automatyczne ładowanie akumulatora podczas hamowania i wyłącza silnik, po przejściu na bieg jałowy po zatrzymaniu się.

Nowa gama samochodów ‘eco’ cee’d obejmie trzy dotychczas dostępne wersje nadwoziowe - tj. pięcio- i trzydrzwiowy hatchback oraz kombi (Sporty Wagon). Wszystkie odmiany posiadać będą w serii elektrycznie wspomaganą przekładnię kierowniczą, całkowicie niezależne zawieszenie oraz hamulce tarczowe dla czterech kół tak, aby jazda pojazdami przyjaznymi dla środowiska naturalnego była niemniej przyjemna jak "zwykłych" wersji KIA cee’d.